A co teprve, když se tyto dva faktory spojí dohromady!
Podle nového průzkumu, který si nechal zpracovat Ford
– je většině lidí sváteční setkávání s příbuznými nepříjemné.* Pětinu dotazovaných nejvíc znervózňuje nadměrné povídání. Následuje příliš hlasité mluvení a kritické poznámky ke způsobu výchovy dětí. Není divu, že ve svátečním období často dochází k rozpadům manželství.
Co kdyby ale bylo možné utišit neodbytné poznámky příbuzných stejnou technologií, která se nachází v některých typech sluchátek – ovšem bez sluchátek samotných? Ford věří, že za pět až deset let si budete moci vybrat, co – a především koho – chcete slyšet.
Dr. Ralf Heinrichs, odborník Fordu na akustiku řekl:
„Při správném rozmístění mikrofonů a reproduktorů by technologie aktivního potlačování hluku mohla umožnit vybrat si, čí hlas chcete slyšet a čí ne. Obzvlášť dobře by to fungovalo po svátečním obědě, kdy může být nálada zjitřená nadměrnou konzumací jídla i alkoholu, v křesle, které by mělo tuto technologii integrovanou do hlavové opěrky.“
Technologie aktivního potlačování hluku se už používá ve vozech značky Ford
Pomocí mikrofonů nad hlavami řidiče a předního spolujezdce zachycuje nežádoucí složky zvukového spektra a vysílá z reproduktorů zvuky s opačnou fází.
Dalším milníkem ve vývoji této technologie se podle očekávání stanou osobní zvukové zóny
Díky mikrofonům a zesilovačům v opěrkách hlavy by cestující mohli i bez sluchátek telefonovat, poslouchat hudbu nebo sledovat televizi, aniž by tím rušili ostatní.
Zároveň by se tak usnadnila komunikace mezi cestujícími na přední a v zadní řadě sedadel
Rodiče by potom lépe slyšeli, co říkají děti sedící vzadu, a nemuseli by se otáčet. „V autech to bude za nějakých pět až deset let docela proveditelné,“ dodal Heinrichs. „A když to půjde v autech, určitě by to šlo i doma.“
Z průzkumu dále vyplynulo, že ženám vadí sváteční setkávání s příbuznými častěji než mužům
Třetina dotazovaných uvedla, že by nejraději délku návštěv zkrátila nebo je vynechala úplně. K nejoblíbenějším vyhýbacím taktikám patří ochotnější mytí nádobí než jindy a předstírání nemoci nebo pracovního vytížení.
* Průzkum realizovala agentura Opinion Matters na objednávku Fordu v prosinci 2016. Dotazováno bylo 5 015 lidí z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů