Nový Opel Insignia: Lehčí, dynamičtější a agilnější v testu na legendární Severní smyčce německého okruhu Nürburgring

Opel dal novému modelu Insignia Grand Sports vše, co sedan střední třídy potřebuje pro zvýšení dynamiky a agilnější jízdní vlastnosti.

More dynamic: The new Opel Insignia has shed up to 175 kilograms compared to its predecessor.

Novinka Opelu shodila až 175 kilogramů hmotnosti

– oproti stávajícímu modelu, z čehož profitují jak jízdní vlastnosti, tak také dynamické parametry. Nový model je zároveň o 29 milimetrů nižší, rozchod kol se zvětšil o 11 milimetrů, převisy karoserie jsou výrazně zkrácené a rozvor je zvětšený o 92 milimetrů – to vše zlepšuje směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech. Zdokonalený podvozek FlexRide propojuje tlumiče pérování, řízení a pohonné ústrojí, a to buď automaticky, nebo pomocí volitelných režimů „Standard“, „Sport“ a „Tour“.

Vlastnosti podvozku lze nejlépe testovat

– na legendární Severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Tento závodní okruh je extrémně náročný, protože jeho povrch se rychle mění, výškový profil je mimořádně členitý a série zatáček jsou nekonečné. Každý nový Opel zde podstupuje zatěžkávací zkoušky zralosti.

Tým, který vede Andreas Zipser, šéfkonstruktér modelové řady Insignia, přivezl k testování na Nürburgringu prototypy nové Insignie ještě polepené maskovací kamufláží. A zkušební piloti se na 21 kilometrů dlouhém okruhu snažili perfektně doladit i ty nejdetailnější charakteristiky nového modelu.

Andreas Zipser říká:

„Od prvního usednutí za volant doslova cítíte, že Insignie nové generace byla vyvinuta od první čáry na čistém listu papíru. Řidič má mnohem lepší cit pro reakce automobilu. Nová Insignie je zřetelně agilnější, a to i s motory stejných parametrů, jako u předchůdce.“

Šéfkonstruktér přichází do boxů a zanedlouho vyráží s Insignií Grand Sport na okruh

– kde tlačí 5-dveřový liftback na samý limit jeho možností. Jakmile má za sebou sportovním fanouškům dobře známou pasáž „Pflanzgarten“ ponoří se v plné rychlosti do úseku „Brünnchen“. Nová vlajková loď Opelu jede jako o závod a Andreas Zipser si vychutnává zcela nové a příjemně přesné řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti. Sedadlo řidiče je uloženo o 3 centimetry níže než u předchozí generace, takže řidič má intenzivnější pocit, že je nedílnou součástí vozu. K tomu přispívá i natočení středové konzole k řidiči, přehledný sdružený přístroj v zorném poli a ovládací prvky ve snadném dosahu ruky.

Pro výrazně dynamickou jízdu je ideální režim „Sport“ adaptivního podvozku FlexRide:

Tlumiče pérování v něm mají tvrdší charakteristiku a motor bezprostředněji reaguje na pokyny pedálu plynu. Kromě toho elektronický stabilizační systém ESP zasahuje později, takže řidič má více prostoru pro opravdu aktivní styl jízdy. Pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou, řadí se jednotlivé rychlosti později – Insignie je zkrátka dokonale vyladěna pro dynamickou jízdu.

Řidič může přepínat mezi třemi režimy podle charakteru cesty a svých preferencí:

Režim „Standard“:

Systém automaticky optimalizuje nastavení všech hlavních podvozkových komponent na základě informací z řady senzorů.

Režim „Tour“:

Komfortní nastavení podvozku – motor preferuje nízkou spotřebu paliva. Tento režim je ideální pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti.

Režim „Sport“:

V tomto režimu se minimalizuje předklánění vozu při brzdění i boční náklony karoserie v rychle projížděných zatáčkách. Řízení dává řidiči bezprostřední zpětnou vazbu.

Podvozek FlexRide přizpůsobuje charakteristiky elektrohydraulicky řízených tlumičů pérování povrchu silnice a převažujícím jízdním podmínkám 500-krát za sekundu, resp. 30 000-krát za minutu. Řidič si ale také může sám pomocí tlačítka „Sport“ uložit do paměti systému osobně preferované charakteristiky posilovače řízení, elektronického pedálu akcelerátoru a tlumičů pružin.

„Nový centrální software „Drive Mode Control“ je srdcem a duší adaptivního podvozku

Průběžně analyzuje informace ze senzorů a díky tomu dokáže rozeznat individuální styl jízdy řidiče. Potom optimalizuje jednotlivé systémy v zájmu nejlepší trakce,“ vysvětluje Andreas Zipser.

Pokud například Insignia Grand Sport jede v režimu „Standard“ a řidič se rozhodne ostře řezat zatáčky na klikaté silnici, software ihned rozezná dynamičtější styl jízdy podle hodnot zrychlení a zpomalení – a okamžitě přepne charakteristiky podvozku a pohonného ústrojí do sportovního režimu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...