Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce

Reprezentační, elegantní a dynamický design, prostorný interiér a výborné jízdní vlastnosti – to jsou závěry z testování tohoto vozu.

Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce
Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce
Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce


Dieselový čtyřválcový motor 1.6 HDI s turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek se systémem přímého vysokotlakého vstřikování paliva „Common Rail“ s filtrem pevných

Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce

částic (FAP) mě překvapil svým výkonem i nízkou spotřebou. Jeho maximální výkon 80 kW (110 k) při 4000 ot/min. a točivý moment 240 Nm již při 1750 ot/min mně umožňoval s tímto modelem svižnou jízdu přesto, že jeho hmotnost s řidičem je 1512 kg a při plném obsazení vozu a se zavazadly až 2020 kg.

Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřaďování nižší rychlosti, protože již od 1600 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. K tomu přispívá i skutečnost, že motor Peugeotu je vybaven systémem „Overboost“, který při přidání plynu zvyšuje přechodně točivý moment z 240 na 260 Nm. I proto také plně dostačuje tomuto motoru pětistupňová mechanická převodovka, která má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Velmi dobré konstrukční vlastnosti podvozku, který je vybaven účinným variabilním posilovačem řízení, elektronickým stabilizačním systémem ESP, brzdovým systémem ABS + ASR + elektronickým rozdělovačem brzdných sil + podporou brždění v kritických situacích, mně umožňovaly bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině: podvozek i motor jsou velmi dobře odhlučněny.


     Výrobce udává u motoru 1,6 HDI kombinovanou průměrnou spotřebu 5,5 l/100 km. Přestože jsem se snažil dosáhnou vyšších průměrných rychlostí a prováděl jsem i zkoušky brzd a akcelerace, vykázal jsem během testu kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km, tedy o 0,1 l nižší než uvádí výrobce. Maximální rychlost udává výrobce 192 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 sekund.

Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce
Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce
Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce


Reprezentační, elegantní a dynamický design, prostornost interiéru a komfortní vybavení jsou nesporně silnou stránkou Peugeotu 407. Prostorný interiér sedanu mně umožnil i ostatním cestujícím jízdu i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné

Nový Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 1,6 v testu redakce

anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Rozmístění sdělovačů i ovládačů nelze nic vytknout – neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě. Délka sedanu je 468 cm, šířka 181 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 273 cm. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 407 litrů.

Vybavení Peugeotu 407 je již v základní ceně obsažené velmi bohaté: mimo již výše uvedené obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, dvojité boční airbagy vpředu a hlavové airbagy vpředu i vzadu, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, elektricky ovládaná vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, přední mlhové světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci s čidlem vlhkosti, pylovým filtrem a kompresorem „s externím řízením“, audiosystém s přehrávačem CD s 6ti reproduktory a další prvky výbavy u tak komfortní výbavy běžné.


Základní cena testovaného Peugeotu 407 s motorem 1,6 HDI s pětistupňovou převodovkou ve stupni výbavy Executive je 744 000 Kč.


Peugeot 407 byl ztvárněn se stejným záměrem, jaký se značce podařilo prosadit již u modelů 206 a 307, které se v historii značky zapsaly jako jednoznačné obchodní úspěchy a staly se ve svých třídách na automobilovém trhu žádanými modely. I prodej Peugeotu 407 za první čtvrtletí 2005 potvrzuje jeho zdařilý nástup na náš trh: Peugeotu 407 se prodalo celkem 192 kusů. Ve střední třídě osobních vozů v silně konkurenčně obsazené střední třídě se umístil Peugeot 407 mezi 30 modely na čtvrtém místě za Škodou, VW Passatem a Fordem Mondeo.


Pro informaci čtenářů připomínám, že Peugeot 407 je dodáván s benzinovými čtyřválcovými motory 1,8 l (85 kW), 2,0 l (100 kW), 2,2 l (116 kW), šestiválcem 3,0 l V6 (155 kW) a dieselovými motory 1,6 HDI (80 kW) a 2,0 HDI (100 kW). U některých motorů je možné volit vedle šestistupňové manuální převodovky i převodovku automatickou čtyřstupňovou, u motoru 3,0 V6 pouze šestistupňovou automatickou převodovku.


Podle zvoleného motoru lze volit ze stupňů výbavy Confort, Executive a Dynamic. Verze Executive a Dynamic nabízí po vzoru většiny modelů Peugeot i vyšší verzi výbavy, tzv. Pack Executive a Pack Dynamic. Ceny Peugeotu 407 jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 639 do 979 tisíc Kč.


I přes bohatou základní bezpečnostní a jízdní výbavu lze podle požadavku kupujícího doplnit výbavu o řadu položek a doplňků.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...