Nová řada se představila v lednu na Bruselském autosalonu. Je další generací B-série, osvědčených pikapů, vyráběných mimo Japonsko také v USA, Thajsku, Jižní Africe, Zimbabwe, Keni, Íránu, Malajsii, Ekvádoru, Kolumbii, Vietnamu a na Filipínách. Zatímco ve většině těchto zemí jde o montáž typů starší generace, nový Fighter se exkluzivně vyrábí pro celý svět (s výjimkou Severní Ameriky) právě v supermoderní továrně AutoAlliance (Thailand) Company Ltd., otevřené v lednu 1998 v thajském Rayongu a založené jako společný podnik Forda a Mazdy, kde každý z hlavních partnerů drží 45% podíl.
Fighter navazuje na předchozí úspěšnou řadu vozů B-série, ale proti svému předchůdci dostal zcela novou karoserii a interiér; novinkou je také přeplňovaný vznětový motor 2.5 TD s chladičem stlačovaného vzduchu a tříventilovým rozvodem. Podvozek byl upraven tak, aby Fighter nejen vynikal při pracovních úkolech na silnici i v terénu, ale také poskytoval posádce pohodlí a bezpečnost, srovnatelné s osobními automobily. Díky splnění těchto podmínek a díky parametrům, jako jsou prostornost a variabilita interiéru, snadné ovládání a jízdní komfort, minimalizace hluku a především vysoká bezpečnost, patří tento automobil mezi nejlepší vozy ve své třídě.
Vznětový přeplňovaný motor má největší výkon 80 kW/3500 ot/min a točivý moment 266 N.m/2000 ot/min, pohání zadní nebo všechna kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky s redukcí a uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 25,6 s, největší rychlost 145 km/h a spotřebu 6,3 l nafty na 100 km při trvalé rychlosti 60 km/h. Dvojkabina se čtyřmi bočními dveřmi je určena pro pět cestujících, ložná plocha o rozměrech 1530 x 1536 mm slouží pro přepravu nejrůznějšího nákladu. Vůz je dlouhý 5005 mm, široký 1695 mm a vysoký 1750 mm, má rozvor náprav rovné tři metry, pohotovostní hmotnost 1710 kg a uveze až 1115 kg nákladu, případně ještě brzděný přívěs do hmotnosti 2200 kg.
Výroba Fighterů se v Thajsku rozběhla v květnu 1998 pro domácí trh, na export šly první vozy v prosinci. Od pozdního jara byl zahájen jejich prodej v Evropě. Plná výrobní kapacita závodu v průmyslové zóně Rayong na východním pobřeží Thajska je 135 tisíc automobilů ročně, z toho 35 tisíc v rozloženém stavu pro montáž v dalších zemích.
převzato z Mazdanews – jaro/léto ’99
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů Mazda
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.