Na vozech značky Ford se zkouší technologie, která pomáhá řidičům využívat „zelenou vlnu“ na semaforech

Představte si, že byste mohli odvézt děti do školy, dojet do práce nebo vyrazit do nákupního centra na druhé straně města, aniž byste museli cestou třeba jen jedenkrát zastavit na červenou.

1fordsemafor901

Ford se aktuálně podílí na zkouškách technologie

– která by mohla proměnit jízdu na „zelené vlně“ v každodenní realitu. Systém nazvaný GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory) využívá informace o načasování semaforů a doporučí řidiči takovou rychlost, aby dorazil k semaforu na zelenou. Pokud je už donucen na červenou zastavit, systém ho informuje, za jak dlouho opět naskočí zelená. Podobné technologie již pomáhají cyklistům v Kodani či Amsterodamu.*

Testy mají demonstrovat přednosti propojených automobilů a probíhají v rámci projektu UK Autodrive, což je nejrozsáhlejší britský program zaměřený na zkoušky autonomní jízdy a komunikujících automobilů. Projekt má 16 členů a je částečně financován z veřejných zdrojů. Jeho náplní je vývoj a testování technologií vzájemné komunikace mezi vozidly a komunikace mezi vozidly a infrastrukturou. Tyto systémy mají potenciál zkrátit dojezdové časy, zlepšit spotřebu paliva a také zmenšit stres, který řidiči v hustém provozu zažívají.

„Po dlouhém dni v práci nemůže být nic horšího, než zastavovat cestou domů na každých semaforech,“ řekl Christian Ress, vedoucí oddělení asistenčních technologií ve výzkumném středisku Fordu. „Tím, že umožníme řidičům svézt se na zelené vlně, dosáhneme lepšího toku dopravy a výrazného snížení spotřeby paliva i emisí oxidu uhličitého.“

Ve Velké Británii stráví každý rok řidiči čekáním na semaforech přibližně dva dny

Na vozech Mondeo Hybrid, které Ford ke zkouškám poskytl, se testuje rovněž „elektronické brzdové světlo“, jež při prudkém brzdění upozorní na nebezpečnou situaci vozidla jedoucí za nimi. Funguje na vzdálenost až 500 metrů a nevyžaduje přímou viditelnost.

Příští rok se v rámci programu budou zkoušet také technologie, které upozorní řidiče na zablokovanou křižovatku nebo na blížící se policejní, hasičský či sanitní vůz. Testovat se bude také systém udělující prioritu vozidlům přijíždějícím ke křižovatce bez semaforů a dopravního značení.

Dvouletý testovací program probíhá v běžném provozu i na uzavřených tratích v Milton Keynes a Coventry.

* http://www.confused.com/press/releases/2016/brits-spend-more-than-two-days-a-year-at-red-lights

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...