Mostecká rally: Mezi dvě Fabie R5 se vklínilo Porsche.
Triumfovala posádka Martin Hudec – Petr Picka na voze Škoda Fabia R5
Na druhého v pořadí najela přes 28 vteřin. S identickou technikou si vyjel bronzovou příčku Zdeněk Pokorný se spolujezdcem Jiřím Skořepou, na vítěze ztratil 35 vteřin. Mezi oba nejnovější soutěžní speciály domácí automobilky se vklínil David Nešpor s Martinem Neoralem se silným a elegantním strojem Porsche 997 GT3.
Závod byl vypsaný jako volný sportovní podnik
– posádky si tak nerozdělovaly žádné mistrovské body. Do Mostu se jich přesto sjelo 37, což je velmi slušná účast. Pravdou je, že organizátoři nechtěli nic nechat náhodě a pro motivaci týmů udělali maximum. Osvobodili všechny od startovného, první tři posádky v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou získaly navíc finanční odměnu ve výši 15, 10 a 5 tisíc korun.
Ve čtyřkolkách
– se tak z peněžního bonusu radoval kromě Hudce s Pickou a Pokorného se Skořepou také Filip Ballek s Tomášem Falladou na Subaru Impreza. Celkově sice skončili pátí, ve čtyřkolkách jim však patřilo třetí místo. Nešpor s Neoralem pak dominovali dvoukolkám před Egonem Smékalem s Petrou Němcovou na Citroënu DS3 R3T Max. Pětitisícovou prémii za třetí místo ve dvoukolkách organizátoři předali Jiřímu Navrátilovi s Josefem Králem, kteří s vozem Peugeot 208 R2 dokončili soutěž na celkové sedmé příčce.
Premiérou byl uzavřený okruh při rally pro jezdce a novináře Jakuba Rejlka
„Jsem mile překvapen, jak byla celá soutěž připravena. I když se jelo na okruhu a polygonu, byla to velká zábava bez prostojů. Celou sobotu jsem si užil. Těší mě, že organizátor přistoupil k soutěži proaktivně, takže jsme neplatili žádné startovné a návštěvníci měli vstup zdarma. Doufám, že příští rok se tady pojede klasický rallysprint, protože jde o moji domácí rally a v Mostě mají velký potenciál. Ráno jsme prokaučovali nastavení, ale náladu jsem si spravil celkovým třetím místem ve třetí rychlostní zkoušce. Určitě bych uvítal ještě jednu sekci navíc. Ale i tak to bylo vynikající,“ shrnul své dojmy Jakub Rejlek.
Soutěž zahrnovala
– dvě rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvovaly dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedly po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Návštěvníci sledovaly závod ve vyhrazených zónách. „I když to ze začátku vypadalo na déšť a foukal i nepříjemný vítr, nakonec se počasí umoudřilo. Kromě účasti týmů nás příjemně překvapil i zájem fanoušků, přišli v hojném počtu,“ uvedla obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint
– který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Petr Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.
I když závodní sezona je u konce, areál autodromu funguje pro veřejnost celoročně
Na podzim a v zimních měsících pokračují například volné jízdy pro amatérské jezdce vlastním vozem na velkém závodním okruhu. „Jezdíme za každého počasí. Máme dvě varianty. Každá je přizpůsobena klimatickým podmínkám, které budou momentálně panovat na dráze,“ vysvětlila Svobodová.
Termíny jízd zájemci najdou na webových stránkách
nejbližší jsou v pátek 4. listopadu a v sobotu 19. listopadu. Jezdí se vždy od 10:00 do 16:00 hodin, a to bez přestávky.
Více informací:
PR manažer a tiskový mluvčí společnosti AUTODROM MOST Jan Foukal, tel.: 725 505 384, e-mail: foukal@autodrom-most.cz (foto autor Autodrom Most)
Akciová společnost AUTODROM MOST
– provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Společnost AUTODROM MOST pořádá v současné době
– tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.