Peugeot chce se svými 307WRC z Mexika co nejvíce bodů

Mexická rallye se jede od 10. do 13. března 2005

Peugeot Sport, druhý tým průběžného hodnocení šampionátu značek, cestuje ke třetímu podniku mistrovství světa 2005 s jasným cílem. V Mexiku, kde se soutěž mistrovství světa jede teprve podruhé, chtějí posádky obou 307 WRC získat co nejvíce bodů. Na splnění tohoto úkolu budou pracovat Marcus Grönholm, který bude chtít co nejrychleji zapomenout na havárii ze Švédské rallye a Markko Märtin, vítěz loňského ročníku středoamerické soutěže. První dva podniky letošní sezóny i průběžné pořadí šampionátu ukazují, že v tomto roce bude vyrovnanost výkonů a spolehlivost vozů důležitá více než kdy jindy. Kdo bude chtít získat titul, musí obě podmínky splňovat.


Od začátku sezóny bodovaly posádky Peugeotů ve třech ze čtyřech možností. Grönholm byl pátý v Monte Carlu a nedokončil Švédskou rallye, Märtin byl čtvrtý v Monte Carlu a druhý ve Švédsku. Díky těmto výsledkům je zatím Peugeot na druhém místě v hodnocení značek. Märtin se navíc při své premiérové sezóně v barvách francouzského týmu drží na druhém místě v průběžném hodnocení šampionátu jezdců.


Ve prvních dvou letošních soutěžích ukázala 307 WRC, že je spolehlivým vozem. Jediné odstoupení ze závodu měla na svědomí havárie Marcuse Grönholma ve třetí etapě Švédské rallye. Fin byl v té chvíli na druhé příčce a bojoval o vítězství.


Mexická rallye byla do kalendáře mistrovství světa zařazena poprvé v roce 2004. Po klasických zimních podnicích v Monte Carlu a ve Švédsku je středoamerická rallye první šotolinovou soutěží letošní sezóny. Její základnou je průmyslové město Leon a rychlostní zkoušky tvoří směsice úseků, na kterých se najdou prvky známé téměř ze všech dalších deseti šotolinových podniků mistrovství světa.


Loňskou Mexickou rallye vyhrál Markko Märtin a přesvědčil, že se novým soutěžím umí velice rychle přizpůsobit. Je jasné, že Estonec má na minulý rok dobré vzpomínky. Organizaci soutěže však chválili všichni piloti.


“Rychlostní zkoušky jsou opravdu různorodé. Najdeme na nich rychlé i pomalé úseky a nečeká na nás nic, co by nás mělo překvapit. Myslím si, že můžeme dosáhnout dobrého výsledku. Bylo by pěkné podruhé za sebou vyhrát, ale nebude to lehké. Stále si ještě zvykám na náš vůz i pneumatiky. Obojí je pro mě nové, zvláště na šotolině. Postupně se však zlepšujeme,“ řekl skromně Märtin.


V loňském roce skončil Marcus Grönholm v Mexiku na šestém místě. Pro 307 WRC to byla premiéra na šotolinovém povrchu. “Pro mě osobně je nejdůležitější získat nějaké body. Odstoupení ze Švédské rallye na mě opravdu dolehlo, ale v Mexiku chci tento incident hodit za hlavu. Vím, že mohu počítat se spolehlivostí 307 WRC. Poslední podniky byly v tomto ohledu absolutně bezproblémové. I v oblasti výkonu vozu jsme udělali pokrok. V Evropě máme naplánován ještě dlouhodobý test, kde chceme doladit nastavení. Stejně jako pro většinu jezdců byla i pro mě loňská Mexická rallye novinkou. Soutěž je zajímavá a dobře organizovaná. Už se tam těším,“ řekl Grönholm.

Jean-Pierre Nicolas – nový šéf týmu


Jean-Pierre Nicolas byl nedávno jmenován nástupcem Corrada Provery ve funkci šéfa Peugeot Sport. Jeho styl řízení týmu bude jistě odlišný, ale ambice zůstanou stejné. Francouzský tým chce ve své poslední sezóně v mistrovství světa v automobilových soutěžích dosáhnout úspěchu.

S jakým záměrem nastupujete na nový post?


“Přebírám zodpovědnosti Corrada Provery a současně se budu i nadále starat o sportovní stránku týmu. Znamená to pro mě více práce. Vím však, že se budu moci spolehnout např. na Xaviera Carlottiho i další členy týmu, kteří se o určité oblasti dobře postarají. Všichni jsme připraveni udělat vše potřebné, aby i po změně ve vedení týmu běželo všechno hladce.“

Tým prochází fází, kdy nepřicházejí jen dobré zprávy. Především skutečnost, že na konci roku 2005 skončí Peugeot v automobilových soutěžích, není příjemná. Nemáte obavy, že bude motivace lidí slábnout?


“Umím si představit, že by to mohlo tým poznamenat. Procházíme složitým obdobím a jsou tu důvody proč být neklidný. Ale u Peugeotu nepotřebujeme žádný zázračný recept. Pracujeme jeden za druhého, všichni chtějí uspět a každý chce pro motorsport udělat to nejlepší, protože je jeho vášní. Motivace může být momentálně trochu otřesená, ale to absolutně nic nemění na faktu, že základním cílem je vítězství a udržení se ve světové špičce. 307 WRC je spolehlivá a konkurenceschopná. Také uvnitř týmu všechno klape. Peugeot už přežil jiné bouře a pokaždé prokázal schopnost větru odolat. Bouře se přežene a my zabojujeme za lepší zítřky. Jsem si jistý, že velmi brzy začneme opět stoupat vzhůru.“

Když se podíváme na sportovní stránku. Změnilo oznámení o ukončení působnosti Peugeotu v MS nějak letošní plány vašeho týmu?


“Fakt, že se jedná o poslední sezónu, nemůže naše plány změnit. Náš přístup zůstane stejný a cílem Peugeotu je vítězství v šampionátu značek. V roce 2004 jsme měli problémy se spolehlivostí a vinu na tom měly jak posádky, tak tým. Letos je 307 WRC plnohodnotným kandidátem na vítězství. V úvodních dvou soutěžích sezóny jsme si nepochybně zasloužili mnohem lepší výsledky, ale stále máme před sebou ještě spoustu příležitostí, jak body získat.“

V Marcusovi Grönholmovi a Markko Märtinovi máte dva špičkové piloty, ale nebude v jejich soupeření problém?


“Myslím si, že sázka na tuto dvojici se nám vyplácí. Raději mám tým složený ze dvou hvězd. Pak mohu počítat s tím, že mám v ruce dva triumfy. Jsem velmi spokojený, když vidím, jak spolu vycházejí a jak inteligentně komunikují. Cítíte, jak moc chtějí oba získat vítězství pro tým. Od určité rivality asi bude obtížné oba piloty během sezóny uchránit, ale jejich přístup k práci je excelentní a to je dobré znamení.“

Jak hodnotíte jejich start do sezóny?


“Marcus je prostě Marcus. Dvakrát bojoval o vítězství, ale jeho úsilí nebylo odměněno. Bylo to způsobeno smůlou nebo příliš velkou snahou? Nevím. Žolíky jsme vyčerpali příliš brzo. My i Marcus víme, že je velice důležité, abychom od dalšího závodu získávali body.


Markko se představil jako chytrý pilot. Nezkoušel jet za hranicí možností. Dobře vnímal, jak daleko může v této fázi sezóny jít. Přesto získal cenné body do šampionátu značek i šampionátu jezdců, kde ztrácí na první místo pouhý bod. I s autem si v této chvíli rozumí mnohem lépe. Již víme, jakým směrem se musí naše práce ubírat. Za pomoci inženýrů může získat stoprocentní jistotu a může se dostat na absolutní vrchol.“

Jak Markko zapadl do týmu?


“Markko je neobyčejný člověk. Působí plaše, nenápadně a rezervovaně. Jeho zdrženlivost je však rázně pryč, když vidí, že je to třeba. Ve vztahu k technikům je velmi otevřený. Říkají, že umí poskytnout perfektní informace o chování vozu. Vybrali jsme si ho kvůli jeho rychlosti, ale také pro technické dovednosti. Zdá se, že naše očekávání zcela naplní.“

Další novinkou této sezóny je spolupráce s Pirelli. Co byste o ní po dvou odjetých soutěžích řekl?


Věděli jsme, že se na Rallye Monte Carlo budeme muset vyrovnat s určitým handicapem. Panují tam vždy specifické podmínky. Bohužel jsme se nespletli. Ve Švédsku jsme viděli, že u Pirelli odvedli perfektní práci. Myslíme si, že na šotolině budou pneumatiky rovněž plně konkurenceschopné. Příprava na Mexiko nebyla příliš dlouhá, ale přesto věříme, že na nových pneumatikách budeme bojovat o vítězství.“

V Mexiku bude debutovat 307 WRC specifikace 2005. Jaké máte pro tuto soutěž i pro další průběh sezóny cíle?


“Na šotolinových soutěžích bude širší auto výhodou. Váha vozu by měla být lépe rozložena. Uvidíme, jak si v Mexiku poradíme s faktem, že potřebujeme od obou aut body. Pokud mám mluvit o celé sezóně, pak musím říci, že testování ukázala spolehlivost i rychlost 307 WRC specifikace 2005. A to jsme ji testovali i na drsných šotolinách. Obě posádky jsou kvalitní a mohou vítězit na každé soutěži mistrovství světa. Konkrétní podmínky nám ukáží, zda můžeme o vítězství bojovat.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...