Nový Ford Focus druhé generace na našem trhu (3. pokračování)

V pěti pokračování Vás seznámíme s novým Focusem a jeho konstrukčními detaily a provozními vlastnostmi.

Od zahájení výroby Focusu první generace v roce 1998 až k dnešnímu novému modelu druhé generace.


AKTIVNÍ BEZPEČNOST


Všechny karosářské verze nového Focusu mají strukturu, která je navržena tak, aby efektivně chránila posádku při kolizích. Skelet a karoserie vytvářejí kolem, prostoru pro cestující velmi odolnou buňku, v konstrukci karoserie se uplatnily plechy z vysoce pevných ocelí různé tloušťky, k jejich dokonalému spojení se využívá technologie svařování laserovým paprskem. Karoserie má v předem vytipovaných místech vytvořeny poddajnější deformační zóny, ve kterých se maří nárazová energie případné kolize. Ochranné vlastnosti tuhého skeletu i deformačních zón byly velmi pečlivě testovány – nejprve během matematických simulací na výkonných počítačích, posléze i fyzicky při bariérových testech ve známém bezpečnostním centru automobilky Volvo ve Švédsku.


Schopnost karoserie přenášet deformační síly a energii z místa střetu do nezasažených struktur vozu a tak maximálně efektivně mařit a absorbovat nárazovou energii mimo prostor pro cestující se prověřovala při laboratorních čelních nárazech vozu do pevné bariéry a při nárazech do boků karoserie. Účinnému maření nárazové energie napomáhá i systém kontrolovaného oddělování tuhých částí šasí od struktury podlahové platformy, díky čemuž se může nárazová energie přenášet pod pevnou ochrannou buňkou tuhého skeletu, který vytváří životní prostor pro cestující. Hodnoty zpomalení, působící na pasažéry, se snižují a zabraňuje se tak i deformaci struktury podlahy.


Do struktury dveří jsou začleněny nově řešené deformační prvky, které snižují deformace A-sloupku karoserie a trubkové výztuhy palubní desky, nebo nový výztužný příčník, přichycený šrouby na svých koncích k A-sloupkům karoserie, který zpevňuje boční strukturu karoserie a minimalizuje případné pronikání volantu a pedálů při nárazu do životního prostoru řidiče.


Díky všem těmto opatřením a komplexní škále vyspělých prvků pasivní bezpečnosti stanovuje nový Focus zcela nové standardy ochrany posádky při haváriích a nárazech. Tuto skutečnost ověřily i náročné testy, které Ford prováděl ve svých vývojových centrech. Nový Focus s velkou rezervou plní všechny požadavky evropské legislativy, vztahující se ochranu posádky při nárazových zkouškách a odborníci předpokládají, že Focus výborně zaboduje i v programu nezávislých bariérových zkoušek Euro-NCAP, kontrolovaném Mezinárodní automobilovou federací FIA.

ZCELA NOVÝ FORD FOCUS – KVALITA INTERIÉRU


Mick McDonagh, systémový manažer interiéru: „V nedávné minulosti byla špičková kvalita automobilů vykoupena jejich špičkovou cenou. Ovšem nový Focus přináší tuto špičkovou kvalitu za velmi dostupnou cenu. Focus dokazuje, že výjimečnost a exkluzivita nemusí být nedostupné. Malé detaily mají schopnost vypovídat o kvalitách interiéru. Právě proto jsme strávili tolik času a věnovali tolik pozornosti vývoji interiéru. Chtěli jsme, aby prostor pro cestující v novém Focusu nejenom skvěle vypadal na pohled, ale aby jeho kvalitu potvrzovala i kvalita použitých materiálů, například v partiích, kterých se řidič či cestující často dotýkají rukama. Koncept a zpracování interiéru nového Focusu vytváří dojem, že každý z pasažérů, ať už sedí na kterémkoli místě, je obklopen prvky a materiály, které jako by byly připravovány pouze pro něj .“

VNITŘNÍ HARMONIE


Robert Lützeler, manažer pro řemeslné zpracování: „Promyšlenou volbou materiálů, které cestující vidí v interiéru a kterých se často také dotýkají jsme chtěli dát najevo, že našim cílem je, aby nový Focus zdůrazňoval svoji stylovost, vysokou kvalitu, spolehlivost a trvanlivost a vysoké hodnoty.“


Provedení a zpracování interiéru nového Fordu Focus a zejména pracoviště řidiče jasně signalizuje kvality tohoto vozu. V novém Focusu si řidič okamžitě připadá jako doma – obklopuje jej tvarovaná palubní deska a středová konzole, která je centrálně dominantním prvkem celé přední části interiéru. Tvarování palubní desky vyvolává pocit kokpitu letadla – řidič má pocit, že jej palubní deska doslova obklopuje a vše, co potřebuje, má pohodně po ruce a přesně tam, kde to intuitivně očekává. Vnitřní prostor nového Focusu má příjemnou atmosféru, kterou umocňuje i pečlivé barevné ladění – všechny odstíny, vzory i materiály dokonale harmonizují a v dokonalé symbióze vytvářejí svěží prostor pro cestující.


Jasná modrá barva charakterizuje nyní interiér modelů Focus Sport a Titanium. V kombinaci s středně světlým odstínem spodní poloviny interiéru Focusu vytvářejí modré tóny hřejivou a vzdušnou atmosféru. Černá barva zůstává na přání k dispozici pro všechny modely. Interiérové a exteriérové barvy Focusu jsou harmonicky sladěné do nabídkové škály, zákazníci si mohou vybírat podle osobního vkusu z pěti úrovní výbavy: Ambiente, Trend, Sport, Ghia a Titanium.


Ford je známý svojí pečlivostí při výběru materiálů pro interiéry svých modelů a proto nepřekvapuje, že všechny materiály, použité pro vnitřní prostory nového Focusu, byly velmi pečlivě testovány s ohledem na jejich alergické vlastnosti. Všechny interiérové materiály nového Focusu (stejně jako v případě modelu Focus C-MAX) vyhovují striktním antitoxickým standardům TÜV. Účinný pylový filtr chrání cestující před alergeny z okolního prostředí. Celý interiér i jednotlivé prvky byly testovány s ohledem na množství emitovaných těkavých organických karbonů, kovové povrchy zase nesmí obsahovat chromium VI ani nikl.

PRO SNAZŠÍ A BEZPEČNĚJŠÍ ŽIVOT


Všechny verze řady Focus dostaly příjemně harmonické osvětlení interiéru se kterým se poprvé představil Focus C-MAX. Vývojoví specialisté se soustředili i na takové detaily, jako je například pocit z ovládání spínačů (například spínačů elektrického ovládání oken ve dveřních výplních) – požadavkem bylo, aby tyto spínače kladly stejný odpor, aby měly shodný krok a dokonce aby vydávaly stejný zvuk. Na otočné spínače byl zase kladený požadavek stejného odporu při ovládání bez ohledu na to, zda jde o elektrický nebo mechanický ovladač.


Dalším zajímavým prvkem, dodávaným na přání, jsou nastavitelné pedály. Ty zvyšují komfort řidiče, protože díky jim si může jakkoli dlouhý řidič optimálně přizpůsobit pracoviště své postavě. A vyšší komfort znamená jistější pocit při řízení a tedy i vyšší bezpečnost. Pedály hrají navíc důležitou roli i při čelních kolizích – jsou totiž navržené tak, aby ani při těžkém čelním nárazu neohrozily nohy řidiče.

„INTELIGENTNÍ“ SYSTÉMY


Ford se vždy snaží zavádět i ty nejmodernější technologie do svých vozů za co nejdostupnější ceny. Proto se i v nových modelech Focus objevuje celá řada velmi vyspělých systémů a prvků, které však nejsou do nového modelu začleněny samoúčelně, ale vždy tak, aby v koordinaci s dalšími prvky zvyšovaly komfort a bezpečnost cestování. Mezi nejzajímavější inovativní prvky patří:

  • Zámky KeyFree – odjišťují se bez použití klíčku
  • Termoizolační čelní sklo – propouští téměř pětkrát méně slunečního záření než standardní tónovaná skla, což zlepšuje tepelnou pohodu v interiéru a zvyšuje účinnost klimatizačního systému
  • Adaptivní světlomety AFL (Adaptive Front Lighting) – paprsek světlometů se natáčí spolu s řízením, resp. předními koly.
  • Bluetooth™ (BT) – technologie bezdrátového přenosu dat umožňuje bezdrátové propojení mobilního telefonu
  • Hlasové ovládání – audiosystém, telefon, klimatizaci a navigační systém lze ovládat hlasovými pokyny
  • „Palubní kino“ – DVD přehrávač a u stropu montovaný displej umožňují pasažérům na zadních sedadlech modelů kombi sledovat z jízdy filmy, hrát počítačové hry nebo poslouchat vlastní hudbu i ve formátu MP3

K dalším praktickým prvkům nového Focusu patří např. odkládací schránka „topbox“, umístěná ve středu horní strany palubní desky nebo velká, desetilitrová odkládací schránka, která může být u modelů vybavených klimatizací vychlazovaná, takže během dlouhých cest dobře poslouží pro uložení nápojů nebo občerstvení.


Stejně, jako v případě modelu Focus C-MAX, také pro nový Focus je připravena celá škála moderních autorádií, přičemž všechna z nich je možné propojit s mobilními telefony. Na vrcholu nabídky stojí dva audiosystémy Sony, které mají buď přímo do palubní desky integrovaný zásobník s měničem na 6 CD-disků, nebo jednoduchou CD-šachtu, která však umožňuje přehrávání hudby uložené na CD-discích ve formátu MP3. O charakteristický „Sony-Sound“ se starají kvalitní dvacetiwattové reproduktory. Nabídka autorádií značky Ford zahrnuje přístroje, které kromě AM-FM tuneru mají také přehrávač magnetofonových kazet nebo přehrávač CD-disků.


Pro nový Focus jsou na přání připraveny také dva druhy satelitních navigačních přístrojů, včetně přístroje, jehož navigační procesor zpracovává údaje z digitalizovaných map a za pomocí GPS (Global Positioning System) senzoru do nich promítá aktuální pozici vozu.


Špičkový systém Denso, založený na technologii DVD, má velkoplošný barevný dotykový displej s vysokou rozlišovací schopností, který řidiči předává kompletní informace digitalizovaných map. Druhý systém Blaupunkt TravelPilot™ má monochromatický displej se všemi důležitými navigačními funkcemi. Oba systémy mají TMC (Traffic Messaging Control) dekodéry, které umožňují tzv. dynamické navádění k cíli. V praxi to znamená, že pokud přístroj prostřednictvím TMC zachytí informaci např. o nečekané uzávěrce silnice nebo dopravní zácpě na zvolené trase, rychle řidiči navrhne alternativní trasu, která se problémovým místům vyhýbá.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...