Audi A7 piloted driving concept: Koncepční vůz přesvědčuje přirozenou interakcí s ostatními účastníky silničního provozu na dálnici

Audi opět potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti autonomní jízdy.

Video z jízdy naleznete na www.audimedia.tv

Nejnovější výzkumné vozidlo Audi A7 piloted driving concept „Jack“

– se naučilo realizovat veškeré jízdní manévry na dálnici nejen samočinně, ale také s ohledem na ostatní účastníky silničního provozu. „Jack“ volí pro každou jízdní situaci vhodný, bezpečný a především interaktivní jízdní styl – je to výzkumné vozidlo se sociálními kompetencemi.

Audi neustále zdokonaluje svá výzkumná vozidla pro autonomní jízdu

„Jack“, tak zní interní přezdívka technického prototypu „Audi A7 piloted driving concept“, jezdí nyní ještě přirozeněji. To je patrné například ze suverénního řešení potenciálně nebezpečných situací. „Jack“ nyní například projíždí kolem nákladního vozidla s mírně zvětšeným bočním odstupem, nadcházející změnu jízdního pruhu dává najevo zapnutými ukazateli směru jízdy a přiblížením se k podélnému značení na vozovce – tak, jak by to udělal lidský řidič, aby signalizoval okolí svůj záměr.

Kooperativní přístup „Jacka“ je mimořádně patrný například v situaci, kdy se ostatní vozidla na dálnici chtějí zařadit do jízdního pruhu. Zde se zkušební vozidlo rozhodne v závislosti na zvoleném jízdním režimu, zda lze tuto dopravní situaci pro všechny účastníky dobře vyřešit akcelerací nebo přibrzděním. Další novinkou je funkce navigačního systému, který na přání vypočte trasu s nejvyšším podílem úseků vhodných pro autonomní jízdu.

„Supermozkem“ vozidla s funkcí autonomní jízdy je centrální řídicí jednotka asistenčních systémů, označovaná zkratkou zFAS. Jednotka zFAS vyhodnocuje svými nejmodernějšími vysokovýkonnými procesory signály ze všech senzorů v reálném čase a vytváří model okolí, který co nejpřesněji odráží panující dopravní situaci. Na základě toho může zFAS předem vypočítat nadcházející manévr, takřka zaměřit svůj pohled do budoucnosti.

Autonomní jízda nabízí více bezpečnosti, efektivnější využití dopravní infrastruktury a více komfortně stráveného času pro řidiče

Ze zkoušených technologií již značka Audi odvodila sériově vyráběné systémy pro asistovanou jízdu, jako je funkce pro asistovanou jízdu v dopravní koloně, nabízená aktuálně pro modely Audi A4 a Audi Q7.

Audi opakovaně dokládá svůj pokrok v oblasti autonomní jízdy mimořádnými akcemi. Například ve Spojených státech amerických vykroužilo Audi TTS bez řidiče logo značky se čtyřmi kruhy na povrchu solného jezera a bez řidiče projelo legendární trasu závodu do vrchu Pikes Peak ve Skalnatých horách. Na podzim 2014 se proháněl vůz Audi RS 7 Sportback bez řidiče po závodním okruhu Hockenheimring na limitu fyzikálních zákonů. Audi od té doby demonstruje nové vývojové stupně autonomní jízdy také na veřejných komunikacích, například v reálném provozu amerických dálnic od západního pobřeží USA až do Las Vegas.

Budoucnost je síťově propojená – a ve zvláštní míře to platí právě pro autonomní jízdu

Automobily a infrastruktura budou mezi sebou stále intenzivněji vzájemně komunikovat. Důležitým předpokladem k tomu jsou společná informační rozhraní, která umožní ještě lépe využívat výhody autonomní jízdy na dálnicích. Spolkovým ministerstvem dopravy a digitální infrastruktury vymezená digitální testovací zóna na dálnici A9 nabízí ideální předpoklady pro posuzování a zdokonalování budoucích funkcí a konceptů společně se zástupci svobodného státu Bavorsko, automobilového průmyslu a odvětví IT. Značka se čtyřmi kruhy zde může pokračovat v testech technických možností komunikace „Car-to-X“ – za reálných provozních podmínek a v reálném čase.

Informace o změnách dopravního značení budou například přenášeny do vozu digitálně s cílem podporovat plynulost dopravy. Audi navíc společně s partnery z odvětví IT definuje a zkouší prvky budoucího komunikačního standardu 5G. Komunikace „Car-to-X“ umožňuje autonomně jedoucím vozidlům okamžitě využívat odstavný jízdní pruh, jakmile to je na přechodnou dobu povoleno.

O krok dál jde komunikace „Car-to-Car“ mezi automobily

– které jedou po stejné trase. Nebezpečná místa a nehody lze hlásit v reálném čase. Rychlost autonomně jedoucích účastníků silniční dopravy se automaticky přizpůsobí potenciálnímu nebezpečí.

Pro autonomní jízdu na dálnici má místní infrastruktura mimořádný význam. Kromě senzorů v automobilu umožňují precizní předvídání signály z okolí. Partneři v digitální testovací zóně na A9 zkoušejí například různá vnitřní uspořádání a upravenou materiálovou strukturu patníků, které mají odrážet paprsky z radarových senzorů vozidla i ve větších vzdálenostech. Zúčastněné strany navíc v testovací zóně posuzují přínosy speciálních dopravních značek, které umožňují zkušebním vozidlům velmi precizní určování jejich vlastní polohy v rámci různých jízdních pruhů.

Složitost dopravních situací se u většiny zákazníků při jízdě od sjezdu z dálnice až do městských oblastí ještě výrazně zvyšuje. Audi tuto tzv. „první míli“ („First Mile“) zkoumá a vyvíjí v další testovací zóně v blízkosti nově vybudovaného dálničního sjezdu Ingolstadt-Süd. Od roku 2017 budou společně s městem Ingolstadt testována jak stavební opatření, jako jsou různé druhy obrubníků, tak i technická řešení, jako jsou senzory v oblasti křižovatek. Zkušební automobily Audi s funkcí autonomní jízdy se podílejí již na výstavbě nové infrastruktury. Zkušební provoz má začít v roce 2018.

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini

– je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů ve dvanácti zemích. V druhé polovině roku 2016 zahájí Audi výrobu modelu Q5 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

Skupina Audi dodala zákazníkům v roce 2015 přibližně 1,8 milionu vozidel značky Audi, 3245 sportovních vozů značky Lamborghini a 54 800 motocyklů značky Ducati. V roce 2015 zaznamenala společnost AUDI AG příjmy ve výši 58,4 miliardy € a provozní zisk 4,8 miliardy €. Společnost má na celém světě v současnosti 85 000 zaměstnanců, z toho zhruba 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na nové produkty a trvale udržitelné technologie pro budoucnost mobility.

V roce 2015 bylo v České republice registrováno 5019 nových vozů Audi

– to je o více než 27 procenta více než v roce 2014. Značka Audi tak poprvé v historii překonala na českém trhu hranici 5000 registrovaných nových vozů.

Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...