Pět hvězdiček pro Ford Focus

Nový Ford Focus je podle metodiky NCAP z hlediska ochrany své posádky historicky nejlepším vozem své třídy!

Maximálního počtu pěti hvězdiček a historicky nejlepšího hodnocení ochrany cestujících ve své kategorii dosáhl nový Ford Focus v zatím posledním kole nárazových testů Euro NCAP.


Pět hvězdiček pro Ford Focus

Nový Focus se stal prvním a je jediným automobilem světa, který v testech programu Euro NCAP získal stoprocentní hodnocení ochrany a bezpečnosti pasažérů jak při čelním nárazu, tak při nárazu z boku a který navíc obdržel i stoprocentní ohodnocení v testu ochrany dětí ve věku 1,5 a 3 roky. Dosud žádný jiný vůz nedosáhl v žádném kole programu Euro NCAP tak vynikajícího hodnocení!

Na tiskové konferenci ve španělském Madridu byly zveřejněny detailní výsledky poslední fáze bariérových testů Euro NCAP. Nový Ford Focus dosáhl nejlepšího hodnocení všeobecné ochrany a bezpečnosti ve své třídě – 5 hvězdiček a 35,46 bodů. Za ochranu dětí dostal Focus čtyři hvězdičky, dvě hvězdičky potom za ochranu chodců. Těmito výsledky Focus navázal na dřívější výborné hodnocení modelu Focus C-MAX, který se stal vůbec prvním automobilem, jež získal čtyři hvězdičky za ochranu dětí.


„Ford Focus dosáhl nejlepšího hodnocení ochrany a bezpečnosti pasažérů od doby, kdy jsme před sedmi lety začali bezpečnostní vlastnosti nových automobilů testovat,“ říká Adrian Hobbs, generální sekretář programu Euro NCAP. „Focus má ve své třídě nejlepší ochranné vlastnosti. Naše postupy a nekompromisní pravidla hodnocení bezpečnosti automobilů jsou obecně považována za nejtvrdší na světě. Ale tým konstruktérů nového Focusu dokázal opět o něco dál posunout laťku bezpečnostních standardů. Pro ostatní producenty automobilů je to výzva k vyvinutí vyššího úsilí.“


Nový Focus dosáhl vynikajícího hodnocení i při dvou dodatečných testech sledujících riziko poranění krku a krční páteře, které organizovala švédská pojišťovna Folksam ve spolupráci s Mezinárodní pojišťovací skupinou prevence proti hyperflexi krku IIWPG (International Insurance Whiplash Prevention Group). Dobrá ochrana proti poranění krku a krční páteře je mimořádně důležitá, protože podle celoevropských statistik dochází ke zranění krku při třech ze čtyř nárazů zezadu.


Základem ochranné filozofie nového Focusu ve všech jeho karosářských verzích je mimořádně odolný a přitom pozoruhodně lehký skelet, který vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou buňku. Skelet i karoserie jsou vyrobeny z plechů různé tloušťky z jakostních ocelí, které jsou spojeny metodou laserového svařování. Jak skelet, tak karoserie, která především vpředu a vzadu vytváří deformační zóny pohlcující nárazovou energii, byly velmi intenzivně testovány, a to jak virtuálně za pomoci náročných počítačových metod a nejvýkonnějších počítačů, tak i přímo fyzicky při náročných bariérových zkouškách.


Účinnost deformačních zón nového Focusu se povedlo ještě dále zvýšit díky řízenému uvolňování řady tuhých komponentů šasi z upevnění k podlahové platformě při těžkém nárazu. Kinetická energie se tak efektivněji rozvádí pod tuhou ochrannou buňkou skeletu do nezasažených částí karoserie. Výsledkem jsou příznivější hodnoty zpomalení, působícího na těla pasažérů, a minimalizace deformací podlahové struktury vozu.


Do struktury dveří jsou ve výšce boků vozu začleněny speciální deformační prvky, které snižují deformace A-sloupku karoserie a příčky palubní desky. Mezi A-sloupky karoserie je nově zařazený také další pevný příčník, který zpevňuje skelet a minimalizuje riziko proniknutí volantu a pedálů do prostoru řidiče.


Strukturální koncept nového Focusu spolu s prvky pasivní bezpečnosti stanovují pro tuto automobilovou třídu zcela nové standardy ochrany cestujících při nárazech. Focus plní s mimořádně velkou rezervou všechny bezpečnostní normy a požadavky, dané současnou evropskou legislativou a bez problémů se vyrovná i s přísnými požadavky nezávislých zkušebních programů, jako je např. program bariérových testů Euro NCAP. Kromě toho musel nový Focus před uvolněním do výroby absolvovat také řadu vlastních testů FORD MOTOR COMPANY, které jsou ještě náročnější než nárazové zkoušky Euro NCAP.


Vedle minimalizace rizika poranění cestujících se konstruktéři nového Focusu zaměřili i na možnost rychlé a snadné (a tedy i finančně nenáročné) opravy vozu po havárii.


„Velice nás těší, že výsledky posledního kola bariérových testů Euro NCAP potvrdily efektivitu našich mimořádně přísných vnitrofiremních zkušebních standardů,“ říká Derrick Kuzak, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj nových modelů. „Nový Focus stanovuje nejenom novou laťku bezpečnosti pro tuto modelovou řadu, ale posouvá o notný kus výš i standardy celé nižší střední automobilové třídy.“


Dalším z řady bezpečnostních a komfortních aspektů nového Focusu je testování jeho interiéru ve smyslu minimalizace rizika vzniku alergických reakcí. Vnitřní prostor Focusu byl respektovanou autoritou TÜV Rhineland Group označen certifikátem „Alergicky testovaný interiér“ a stal se tak teprve druhým automobilem na světě, který „antialergický“ certifikát TÜV získal – tím úplně prvním vozem se před nedávnem stal sesterský model Focus C-MAX. Certifikát TÜV dokládá, že v interiéru zkoušeného vozu jsou používány přesně vybírané materiály, které snižují riziko alergické reakce na nejnižší možnou míru.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...