Ceny C4 s řadou technických novinek a bohatou základní výbavou jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 395 000 Kč výše.
Vozy C4 hatchback a C4 coupé vynikají každý odlišným osobitým designem, hatchback má tvary spíše oblé, coupé spíše ostřejší. Karoserie obou vozů mají společné plynulé a štíhlé linie, které propůjčují oběma verzím výborné aerodynamické vlastnosti: Cx = 0,28 u verze coupé a 0,29 u verze hatchback. Tyto hodnoty zajišťují akustický komfort a snížení spotřeby paliva i množství škodlivých emisí.
Citroen C4 v provedení hatchback:
Obě verze vynikají stejně velkým vnitřním prostorem s plně dostačujícím prostorem pro kolena cestujících na zadních sedadlech. C4 má početné úložné prostory a zcela nový systém rozdělení zavazadlového prostoru, který je zasunovací a který umožňuje udržet uložené předměty na svém místě. Objem zavazadlového prostoru je 320 l, u coupé 314 l. Po sklopení zadního sedadla se zvětší na 1023 l, u coupé dokonce na 1083 l.
Volant s pevnou střední částí, která se neotáčí se zbytkem volantu, se sdruženými ovládacími prvky sdružuje na dosah ruky hlavní komfortní funkce (audiosystém, telefon atd.) a funkce usnadňující řízení (omezovač rychlosti, tempomat). Toto ergonomické uspořádání přispívá k bezpečnému ovládání vozu. Jízdní informace (rychlost vozidla, přednastavené hodnoty rychlosti tempomatu a omezovače rychlosti atd.) se zobrazují na transparentním displeji, umístěném uprostřed horní části palubní desky. Pouze otáčkoměr je umístěn nad středem volantu. Kontrast zobrazovaných údajů se okamžitě přizpůsobuje intenzitě okolního světla, takže čitelnost údajů je velmi dobrá za všech okolností.
Nabídka motorů poslední generace pro vozy C4 je široká.
Zahrnuje zážehové šestnácti ventilové motory:
- 1.4i – 90 k s kombinovanou spotřebou 6,4 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,8 sekund a maximální rychlostí 182 km/h a s maximálním točivým momentem 133 Nm dosahovaným při 3250 ot/min.
- 1.6i – 110 k s kombinovanou spotřebou 7,1 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 10,6 sekund a maximální rychlostí 194 km/h a s maximálním točivým momentem 147 Nm dosahovaným při 4000 ot/min.
- 2.0i – 138 k s kombinovanou spotřebou 7,8 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,2 sekund a maximální rychlostí 207 km/h a s maximálním točivým momentem 190 Nm dosahovaným při 4100 ot/min.
- 2.0i – 143 k s kombinovanou spotřebou 7,9 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,0 sekund a maximální rychlostí 210 km/h a s maximálním točivým momentem 200 Nm dosahovaným při 4000 ot/min.
- 2.0i – 180 k s kombinovanou spotřebou 8,4 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,3 sekund a maximální rychlostí 227 km/h a s maximálním točivým momentem 202 Nm dosahovaným při 4750 ot/min.
Tři vznětové šestnácti ventilové motory HDi nabízené u vozu C4 jsou vybaveny systémem Common Rail druhé generace:
- 1.6 – 92 k s kombinovanou spotřebou 4,7 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,5 sekund a maximální rychlostí 180 km/h a s maximálním točivým momentem 215 Nm dosahovaným při 1750 ot/min.
- 1.6 – 110 k s kombinovanou spotřebou 4,7 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund a maximální rychlostí 192 km/h a s maximálním točivým momentem 240 Nm dosahovaným při 1750 ot/min.
- 2.0 – 138 k s kombinovanou spotřebou 5,4 l/100 km, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,8 sekund a maximální rychlostí 207 km/h a s maximálním točivým momentem 320 Nm dosahovaným při 2000 ot/min.
C4 v provedení hatchback je s motorem 1.6 s výkonem 80 k je dodávaná automatická čtyřrychlostní převodovka se sekvenčním ovládáním a s motorem 2.0 HDi manuální šestirychlostní převodovka, s ostatními motory pětirychlostní převodovka.
Konstrukce podvozku zaručuje dokonalý kontakt C4 s vozovkou takže vůz velmi přesně reaguje na pokyny řidiče, což výrazně přispívá k aktivní bezpečnosti. Zavěšení kol vpředu je modifikovaného typu Mc Pherson s trojúhelníkovými spodními rameny a zkrutným stabilizátorem. Zavěšení kol vzadu používá zkrutně poddajnou příčku, doplněnou zkrutným stabilizátorem. Charakteristiky odpružení byly přizpůsobeny tak, aby byl dosažen optimální kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi vozidla. Podle úrovně výbavy a typu motoru má vůz C4 patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65R15, šestnáctipalcová kola s pneumatikami 205/55R16 nebo sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 205/50R17. Sériově montovaný posilovač řízení s proměnlivým účinkem používá elektrické čerpadlo. Úroveň posilovacího účinku je závislá na rychlosti vozidla a na úhlu otočení volantu.
C4 je dodáván ve třech stupních výbavy: hatchback v X, SX a SX Pack, coupé v X, VTR a VTS.
Obě verze C4 jak hatchback tak coupé mají bohatou základní výbavu i v nejnižším stupni výbavy X: mimo jiné airbagy řidiče i spolujezdce, systémy ABS+EBD+EBA, samočinnou aktivaci světel při prudkém brždění, variabilní posilovač řízení, tempomat+omezovač rychlosti, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, tónovaná skla a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Citroen C4 má podle stupně výbavy, případně jako příplatkovou výbavu řadu položek usnadňující řízení a zajišťující bezpečnou a pohodlnou jízdu jako ku příkladu:
- Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu je novinka, která přináší významný pokrok z hlediska bezpečnosti. Tento systém zjišťuje při rychlosti od 80 km/h výše neúmyslné přejetí plné nebo přerušované čáry v případě, když nejsou zapnuta směrová světla. Nepozorný řidič je tak upozorněn spuštěním vibrátoru umístěného v sedáku jeho sedadla na té straně, kde došlo k přejetí čáry, aby mohl včas zareagovat.
- Samonatáčecí bi-xenonové světlomety (potkávací a dálková světla), což je výbava obvykle vyhrazená pro vozy vyšších segmentů, umožňují optimální osvětlení v zatáčce a opět přispívají k větší bezpečnosti provozu.
- Vůz C4 nabízí rovněž další méně obvyklé prvky výbavy ve svém segmentu, jako jsou například parkovací asistent vpředu a vzadu se zobrazením manévru na multifunkční obrazovce anebo detektor stavu tlaku v pneumatikách.
- Systém ESP je rovněž k dispozici se všemi typy motorů. Je spojen se systémem ASR, který působí při prokluzování kol. U vozu vybaveného motorem 2.0i 16V 180 k lze tento systém zcela vyřadit z činnosti.
- Na přání lze vůz C4 vybavit elektricky nastavitelným sedadlem řidiče. V takovém případě si systém pamatuje nastavení sedadla řidiče a bočních zpětných zrcátek pro jednotlivé řidiče a umožňuje tak automatické nastavení podle jejich zvyklostí.
Vůz C4 je řešen tak, aby důsledky případného nárazu byly pro chodce co nejmírnější. Model C4 je vybaven dvěma tlumiči nárazu (jedním v horní a druhým ve spodní části), jejichž cílem je maximálně omezit zranění dolních končetin chodců při nárazu. Rovněž jsme se zaměřili na to, aby přední část vozu představovala pro chodce co nejmenší nebezpečí. Jako příklad lze použít bumerangovitý tvar předních světlometů, které představují jeden ze základních charakteristických rysů modelu C4 a současně hrají aktivní úlohu při ochraně chodců. Chrání je totiž před přímým nárazem do horní části krytu motoru, který je z hliníku a má vnitřní profil prolamovaný ve střední části z důvodu zajištění lepšího pohlcení energie.
Vůz C4 disponuje širokou výbavou pro zajištění ochrany proti odcizení nebo neoprávněnému užití vozu. Jedná se například o tyto prvky:
- boční vrstvené sklo, které chrání cestující a jejich majetek,
- superzamykání,
- ostraha interiéru,
- elektronický imobilizér s transpondérem,
- elektrické zamykání dveří zavazadlového prostoru s nevyháčkovatelným zámkem,
- bezpečnostní matice na každém z kol ze slitiny,
- automatické zamknutí vozu do 30 sekund po jeho odemknutí, pokud nedojde k otevření žádných dveří vozu,
- automatické zamknutí dveří a zavazadlového prostoru za jízdy.
Uvnitř vozu C4 najdete četné novinky v oblasti ergonomie řízení, pohodlí na palubě a praktičnosti. Kromě toho lze vůz C4 na přání vybavit nejmodernějšími komunikačními high-tech systémy.
Vytříbený design palubní desky vozu C4, volant se sdruženými ovládacími prvky pro pohodlné ovládání jízdních a doplňkových funkcí a umístění displeje zobrazujícího jízdní vlastnosti do středu palubní desky umožňují ostatním cestujícím skutečnou účast na jízdě a přispívají k jejich pohodlí a bezpečnosti.
Zvláštností volantu vozu C4 je jeho pevná střední část, která se neotáčí se zbytkem volantu. V pevné střední části volantu najdete ovládací prvky základních jízdních funkcí pro usnadnění řízení. To přispívá ke snadnému a ergonomickému ovládání vozu a ke zpříjemnění požitku z jízdy.
Volant se sdruženými ovládacími prvky má následující výhody:
- sdružení ovladačů do střední části volantu uvolňuje prostor na palubní desce a přispívá k její lepší přehlednosti;
- jednou z výhod je zejména vylepšená ergonomie, protože sdružené ovladače umístěné na stále stejném místě jsou přístupné bez nutnosti sundání ruky z volantu;
- umístění ovladačů na volantu zaručuje jejich snadnou viditelnost, která je v noci zajišťována podsvícením jednotlivých ikonek;
- z hlediska bezpečnosti je možné, díky pevné střední části volantu, integrovat do ní airbag optimalizovaného tvaru pro zajištění lepší ochrany řidiče.
Ovládací prvky jsou na volantu rozmístěny do 4 různých oblastí, z nichž každá obsahuje 4 tlačítka a jeden otočný ovladač:
- v pravé horní části najdete ovládací prvky rádia s možností nastavení hlasitosti, změny stanice, prohledávání stanic uložených do paměti a vypnutí zvuku;
- v pravé dolní části najdete ovládací prvky pro přístup do menu multifunkčního displeje, kde je k dispozici palubní počítač a navigační systém NaviDrive;
- v levé horní části najdete ovládací prvky omezovače rychlosti a tempomatu. Pokud si řidič vybere jeden z těchto systémů pro usnadnění řízení, zobrazí se na podsvíceném displeji ikona vybraného režimu a nastavená rychlost ;
- ovládací prvky v levé dolní části slouží k ovládání výbavy na přání, kterou lze vůz vybavit. Najdete zde například hlasové ovládání navigačního systému NaviDrive, ovládání telefonu, uživatelsky programovatelné tlačítko, které je přednastaveno na hodnotu « black panel », nebo ovládání cirkulace vzduchu.
- ovládání zvukové houkačky se nachází ve spodní části volantu. Rozmístění a charakter ovladačů běžných jízdních funkcí (světlomety a stěrače) odpovídá standardním pravidlům v této oblasti.
Jízdní informace určené pouze pro řidiče se zobrazují přímo před ním. Jedná se zejména o otáčkoměr, ukazatele směrových světel a světlometů a údaj o zařazeném rychlostním stupni pro vozy vybavené automatickou převodovkou. V případě, že se otáčky motoru blíží maximální hodnotě, změní se barva podsvícení displeje na červenou. Tento displej je umístěn na sloupku řízení a při seřizování polohy volantu se pohybuje zároveň s ním, takže údaje na displeji jsou vždy dobře čitelné.
Uprostřed palubní desky jsou umístěny 3 zobrazovací systémy:
- podsvícený displej,
- multifunkční displej, na kterém se zobrazují zejména informace z palubního počítače a navigačního systému NaviDrive,
- displej klimatizace u vozidel vybavených automatickou klimatizací.
Na podsvíceném centrálním transparentním displeji uprostřed palubní desky se zobrazují následující informace:
- rychlost vozu,
- údaje o měření spotřeby paliva a dojezdové vzdálenosti,
- teplota chladicího média,
- celkový počet ujetých kilometrů a počet kilometrů od posledního vynulování počitadla,
- hladina oleje,
- nastavené rychlosti tempomatu a omezovače rychlosti,
- ukazatel servisního intervalu.
Na každé straně displeje se nachází prostor pro zobrazení výstražných symbolů, jako jsou například kontrolka nezapnutí bezpečnostního pásu, dětské pojistky či vypnutí stabilizačního systému ESP.
Aby bylo co nejvíce vyhověno přáním zákazníků, nabízí C4 výběr ze dvou stylů sedadel „confort“ nebo „ vitalité“, podle zvolené úrovně výbavy. Sedadla „confort“ zaručují dokonalé tlumení a nabízí dostatečně pevné držení těla cestujících, aniž by cestující měl pocit, že je do sedadla tlačen. Tento typ sedadel upřednostňuje pohodlí cestujících a hodí se především pro plynulou a klidnou jízdu. Naproti tomu sedadla „vitalité“ jsou poněkud tvrdší s výraznějšími prvky pro držení těla cestujících. Tato sedadla jsou určena pro všechny, kteří hledají dokonalé automobilové zážitky a jsou vhodná pro milovníky dynamičtější jízdy.
Pro vůz C4 je k dispozici telematický systém poslední generace – NaviDrive. Tento systém obsahuje 3 základní funkce: navigační systém GPS, duální GSM telefon s integrovanou hands free sadou a přístupem k seznamu kontaktů a audiosystémem (autorádio + měnič na 5 CD). Systém rovněž umožňuje zobrazení přijatých SMS zpráv na obrazovce nebo jejich čtení hlasovým syntezátorem. Základní funkce jsou dostupné velmi snadno přes ovládací prvky na volantu, které umožňují práci s adresářem a hlasovým syntezátorem.
- Systém NaviDrive lze bez jakéhokoli učení ovládat hlasem uživatele. Tato funkce je velmi užitečná při telefonování, navigaci nebo pro bezpečný přístup do seznamu kontaktů. Systém lze rovněž ovládat přímo prostřednictvím panelu na palubní desce. Jednotlivé funkce se zobrazují na černobílém nebo velkém barevném displeji 16/9. Systém NaviDrive byl také navržen tak, aby mohl nabízet další doplňkové funkce. Mezi služby, které jsou k dispozici uživatelům, patří: Citroën Urgence, Citroën Assistance, Citroën On Line. V kombinaci s funkcemi GPS a telefonu je možné se službou Citroën Urgence například lokalizovat vůz při nehodě či nevolnosti řidiče a spojit se s centrem asistenční služby.
- Firma JBL, světový specialista v audiotechnice, vytvořila pro vůz C4 hi-fi systém, který nabízí cestujícím přehrávání zvuku v nejvyšší kvalitě. Tento systém se skládá z 10 reproduktorů, které jsou ve voze rozmístěny na 6 místech a spojeny s basovým reproduktorem. Díky integraci basového reproduktoru do zavazadlového prostoru je zajištěn dokonale realistický zvukový zážitek v celém vnitřním prostoru vozu, který umožňuje dosažení nejvyšší věrnosti přehrávání zvuku. Celý systém je řízen zesilovačem, který se nachází pod sedadlem spolujezdce. Zesilovací jednotka je optimalizována pro vnitřní prostředí vozů C4. Díky tomu mohou řidič i ostatní cestující v každé situaci využít skvělé zvukové kulisy, připravené na míru pro vnitřní prostor vozu C4.
- Model C4 je vybaven systémem hands free na bázi technologie „Bluetooth“ s možností zobrazení seznamu kontaktů na multifunkčním displeji vozu. Tento systém je integrován do vnitřního prostoru vozu. Systém nabízí velmi pohodlné a bezpečné používání mobilního telefonu ve voze, protože umožňuje volání z vozu bez nutnosti vytahování telefonu z kapsy. Díky tomu je možné telefonovat uvnitř vozu, aniž byste museli pustit volant nebo přestat sledovat cestu před sebou. Ovládání hands-free sady se děje prostřednictvím ergonomických tlačítek na volantu. Součástí systému je i mikrofon, integrovaný do stropu vozu. Hovory jsou přenášeny prostřednictvím audiosystému C4. Prostřednictvím ovladačů na volantu si řidič vybírá jména osob, kterým chce telefonovat, z telefonního seznamu mobilního přístroje. Pro vytočení čísla lze také využít funkci „rozpoznávání hlasu“. Telefonní seznam a jméno volaného se zobrazují na multifunkčním displeji vozu.
Vůz C4 je montován v továrně Mulhouse na montážní lince, která je vyhrazena pouze pro tento typ vozu. Kapacita výroby modelu C4 (hatchback a coupé) dosáhne do konce roku 1 150 vozů denně, což znamená, že v celém roce může celková kapacita výroby dosáhnout 260 000 vozů.
Továrna v Mulhouse, která byla založena v roce 1962, zaměstnává téměř 13 000 pracovníků a je určena pro výrobu vozů používajících platformu 2 koncernu PSA Peugeot Citroën. V současnosti jsou v ní vyráběny modely C4, 307 a také 206. Zahájení výroby modelu C4 je pro továrnu v Mulhouse historickým mezníkem, protože jde o první vůz značky Citroën vyráběný v této továrně.
Při této příležitosti uspořádalo Národní muzeum automobilů v Mulhouse zvláštní výstavu věnovanou historii značky Citroën od roku 1919 do dnešních dnů, nazvanou „Geniální vozy Citroën“. Výstava je organizována ve spolupráci s Akademií v Aulnay a potrvá od 9. října 2004 do 31. ledna 2005.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií