U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback

Oblíbené vozy kombi, které se několik let držely na špici, skončily druhé, řidiči mají v hledáčku komfort a bezpečnost.

Nejprodávanější ojetinou v roku 2015 se stal hatchback

– poháněný benzínovým agregátem o výkonu do 69 kW. Dominovala auta s průměrným stářím kolem 6 let a manuální převodovkou. Nejoblíbenější barvou je stříbrná. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Prostorné kombíky byly po několik let nejoblíbenějším ojetým vozem v ČR

Loni je ale celkem překvapivě vytlačila auta s nižším výkonem motoru a karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ty si pořídilo 36,3 % zákazníků, přičemž vozy kombi 27,7 %. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo stále více prodávané „korejské“ modely Hyundai i30 a KIA Ceed.

Další podstatnou změnou byl výkon pohonné jednotky vozu

Zatímco v roce 2014 byly nejoblíbenější motory s výkonem 86 – 100 kW, o rok později zvítězila auta s výkonem do 69 kW (36 %). Druhé místo obsadily o kategorii silnější automobily s motory 70 – 85 kW (31,1 %). „Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ komentuje změnu Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Trhu ojetin loni dominovaly vozy s nižším výkonem

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2014 benzín (54 %) oproti dieselem poháněným vozům (45,8 %). Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje u 88,6 % případů. Nejvíce kupovanými byly automobily ve věku kolem 6 let a detailně doloženou servisní historií.

Slova Karolíny Topolové o bezpečnostních prvcích ojetých automobilů potvrzují další statistiky

Nejvíce na vzestupu je automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný, přičemž zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. Vozů s ABS se meziročně prodalo více o 10,2% a už je jím vybavena drtivá většina aut. Ještě o něco výraznější byl nárůst počtu vozů vybavených stabilizačním systémem ESP. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se loni prodalo o 14 % více, než v roce 2014.

Nejprodávanější barvou zůstává stříbrná, kterou zvolilo 32 % kupujících.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....