Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.

Na tuzemský trh s vozy SUV / off-road tak vstupuje technologicky převratný model.

Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.
Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.
Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.

„Objednávky na Discovery 3 přijímáme od září a jsme přesvědčeni, že ještě do konce roku prodáme na čtyři desítky nových Discover,“ říká Michal Janoušek, výkonný ředitel společnosti A.M.T.Group, která je generálním importérem vozů Land Rover do České republiky.

Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.
Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.
Land Rover Discovery 3 byl tento týden oficiálně představen novinářům i motoristické veřejnosti v ČR.

„Model Discovery s pořadovým číslem 3 je považován za auto 21. století. Převratné patentované technologie v podobě Terrain Response™ a Integrated Body-Frame™, futuristický design, a přesto si automobil zachoval onu legendární DNA Land Roveru,“ dodává Janoušek. Discovery s charakteristicky stupňovitou karoserií se prodává od roku 1989, původní třídveřovou variantu doplnil v roce 1990 Discovery s pěti dveřmi.

Land Rover Discovery 3 je na českém trhu k dispozici se dvěmi pohonnými jednotkami – s vynikajícím vznětovým agregátem TDV6 o objemu 2,7 litru a zážehovým gigantem o objemu 4,4 litru. Čtyřiadvacetiventilový koncernový diesel 2,7 l s přímým vstřikováním common rail, který byl poprvé použit u vozů Jaguar, disponuje výkonem 140 kW (190 k). Celohliníkový benzinový osmiválcový motor 4,4 l vybavený měnitelným nastavením vačkového hřídele a 32 ventily umožňuje řidiči využít až 220 kW (295 k).


Nejlevnější varianta s dieselovým motorem ve výbavě S se prodává za 1 295 000 Kč (s DPH). Vyššími výbavami jsou pak SE a HSE. S benzinovým motorem jsou k dispozici pouze dvě nejvyšší výbavy, ta levnější z nich začíná na 1 799 000 Kč (s DPH). Bezpečí posádky obstarají už od základní výbavy přední airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a hlavové airbagy vpředu i vzadu, tříbodové bezpečnostní pásy i opěrky hlavy na všech sedadlech. Všechny modely Land Rover samozřejmě umožňují odpočet DPH v kategorii N1.


U modelu Discovery 3 je použita nová konstrukce karosérie a rámu – Integrated Body-Frame™, která na silnici zajišťuje pohodlí, klidnou a bezpečnou jízdu, zatímco v terénu dosahuje mimořádných vlastností. Zcela nezávislé pérování spočívající na vzduchových pružinách zajišťuje přesné vedení vozidla na silnici a vysokou spolehlivost v terénu.


Další patentovaný elektronický systém Terrain Response™ maximálně usnadňuje jízdu terénem nebo při zhoršených adhezních podmínkách. Řidič si jednoduše navolí otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu: buď zvolí univerzální řídící program pro jízdu na silnici, nebo program pro kluzké podmínky (tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení).

Discovery 3 se stala podle Motor Trendu „SUV automobil pro rok 2005“


Prestižní ocenění každoročně uděluje mezinárodní časopis MOTOR TREND. Jeho šéfredaktor Angus MacKenzie předal cenu Miku O’Driscollovi, prezidentovi značek Aston Martin, Jaguar a Land Rover, koncem října na kalifonské mezinárodní autoshow v Anaheimu. Kritéria ocenění zahrnují kromě série srovnávacích hodnocení také sérii náročných testů – na silnici, v úvozech a těžkém terénu. Discovery zápolila s automobily Cehvrolet Equinox, Ford Escape Hybrid, Ford Freestyle, Jeep Grand Cherokee, Infiniti QX56 a Nissan Pathfinder.

Discovery 3 ve Skotsku SUV autem roku 2004


Podle Asociace skotských automobilových novinářů se Discovery 3 stala terénním autem roku. „Terénní auta obvykle poskytují na silnici pouze kompromisy, ale námi zvolené 4×4/SUV auto roku dokazuje, že každé pravidlo má své výjimky,“ řekl Ally Ballingall, předseda hodnotící komise novinářů a dodal: „Tento stroj poskytuje nepřekonatelnou kombinaci módního stylu a praktičnosti, proto je vítězem ve všech ohledech.“






KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...