Peugeot na Katalánské rallye (29. – 31. 10. 2004)

Marcus na Peugeotu 307 WRC po úvodní etapě bojuje o vítězství

Peugeot na Katalánské rallye (29. – 31. 10. 2004)

Jezdec týmu Peugeot Marcus Grönholm dokončil úvodní etapu asfaltové Katalánské rallye na třetí pozici, necelou půl minutu za vedoucím mužem průběžného pořadí.

Španělská soutěž je předposledním podnikem letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích, je charakterizována širokými asfaltovými tratěmi a proměnlivým počasím. Ranní rychlostní zkoušky byly po nočním dešti vlhké a kluzké, ale během dne tratě oschly. Úvodní den soutěže měl na programu šest rychlostních zkoušek rozdělených do dvou identických kol. Po prvním z nich následovala servisní zastávka ve městě Vic.


V ranních zkouškách se Marcus potýkal s kluzkým povrchem, ale i přesto se mu dařilo zajíždět časy v první trojce. Do poledního servisu se vracel se ztrátou necelých osmi sekund na prvního. Dvojnásobný mistr světa ještě nikdy nevyhrál asfaltový podnik světového šampionátu. Po vítězství velmi touží a odpoledne to dokázal i dalšími časy v první trojce. Pro zbývající dva dny soutěže zůstává jedním z kandidátů na celkové prvenství.


“Dnešní den byl dobrý,“ řekl Fin. “Ráno byly podmínky velice obtížné a o volbě pneumatik jsme museli hodně přemýšlet. S autem jsem celkem spokojený, ale stále ještě máme několik problémů, které musíme vyřešit. Naše 307 WRC je však naprosto spolehlivá, což jsme prokázali i tím, že jsme zajížděli časy velmi blízko první posádky celkové klasifikace. Na autě je ještě hodně práce, ale současné výkony jsou velkým povzbuzením. Zítra musím jet rychle, útočit na na posádky přede mnou a uvidíme, zda budeme mít šanci bojovat o vítězství.“


Grönholmův týmový kolega Freddy Loix již tolik štěstí neměl. Belgičana na konci druhé rychlostní zkoušky  zradila elektronika 307 WRC a třetí měřený úsek znamenal definitivní konec. “Je to pro mě velké zklamání,“ řekl Loix. “Jakmile jsme začali mít problémy, věděli jsme, že dlouho nepojedeme. Baterie byla velmi slabá. Bohužel jsme skončili hned na další rychlostní zkoušce. Nemohli jsme s tím nic dělat.“


Peugeot Sport se rozhodl, že Freddy Loix zítra do soutěže již neodstartuje a nevyužije tak systém Superally. Důvodem je nevýhodná pozice, na které by se Belgičan vydal na trať. Tým vyjádřil politování nad tím, že Fredyho poslední soutěž za tým Peugeot skončila tak předčasně a do budoucna mu přeje vše nejlepší.


Pořadí po 1. etapě


  • 1. LOEB, Sebastien     Citröen Xsara WRC    1.15.22.2
  • 2. MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    1.15.24.2
  • 3. GRÖNHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    1.15.49.7
  • 4. SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    1.16.08.6
  • 5. SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    1.16.39.1
  • 6. SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC    1.17.02.2
  • 7. SOLA, Daniel    Mitsubishi Lancer WRC    1.17.07.7
  • 8. HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    1.17.23.6
  • 9. GALLI, Gigi    Mitsubishi Lancer WRC    1.17.41.8
  • 10. GARDEMEISTER, Toni    Skoda Fabia WRC    1.17.49.5
  • 11. VOUILLOZ, Nicolas    Peugeot 206 WRC    1.17.50.0

    Dnešní etapa je nejdelší v soutěži. Na posádky čeká osm rychlostních zkoušek a 162 měřených kilometrů. První vůz opustí uzavřené parkoviště v 6,00 a návrat do Lloret de Mar je naplánován na 19,31.

  • KLÍČOVÉ CENTRUM

    VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

     

    Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

    Kontakt:
    KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
    Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
    377 225 903
    info@hbgroup.cz

    Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

    SEAT – španělský temperament s německou technologií

     

    Kontakt:
    Libor Suchý, autoprodejna
    Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
    515 227 952
    seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

    Související články

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

    PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

    V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

    Průměrné emise CO2 nových automobilů...

    V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

    Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

    Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

    Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

    Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

    Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

    Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

    Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...