Setkání prototypových závodníků SportsCars Meeting-Proto-Cup 2004

Proběhlo v sobotu 16.října na autodromu Duhové energie v Mostě

V rámci prototypového setkaní proběhlo taktéž vyhlášení nejúspěšnějších závodníků Protocupu 2004, který hodnotil české prototypové jezdce při domácích závodech seriálu Supersprint Challenge. Hosty Proto Cupu byly i osobnosti z řad bývalých jezdců Karel Jílek, Miran Velkoborský, či Dalibor Nerad. Hostem byl také W.Pedrazza a Friedrich Dudichum, který také ve svém Safety Caru MG, ze Supersprint Challenge odstartovali exhibiční jízdu, vlajky se pro tuto příležitost chopil Karel Jílek a šachovnicový prapor převzal Miran Velkoborský.


Setkání prototypových závodníků SportsCars Meeting-Proto-Cup 2004
Setkání prototypových závodníků SportsCars Meeting-Proto-Cup 2004
Setkání prototypových závodníků SportsCars Meeting-Proto-Cup 2004

 Na setkání byly vidět skutečně nádherné vozy, mezi ty staršího data výroby patřily Metalexy v rukou Petra Rokyty, Pavla a Zdenka Vondrákových, Jana Kelara a Karla Bergera. Historický spider Baghira s motorem Škoda 720 přivezla Edita Prášková, kterou jsme si již zvykli potkávat, jak na okruzích tak, i v závodech do vrchu. Automobil JSK Alfa Romeo přivezl do Mostu ukázat také Jiří Švec, ovšem nemohl startovat, kvůli nedostatku mokrých pneu.

Hlavním lákadlem pro fanoušky prototypů byla účast Otakara Krámského s Osellou BMW K-04, Milana Stejskala s Lucchini P3 BMW, ze stáje Miloše Beneše, prototyp PRC Alfa Romeo Martina Vondráka. Nedorazil především Válek s Tampoli 675 LMP, ale také Denisa a Irena Bauerovi. Na poslední chvíli se omluvil také Doubek, který prototyp Osella prodal do zahraničí.


Michal Dolák z Mostu přivezl vůz PRC S98 BMW 3,0, se kterým jel v celé sezóně Supersprint Challenge. Tento vůz však měl novou karoserii, která byla po závodech v Brně poškozena. Zřejmě největším překvapením pro návštěvníky byly jízdy speciálu PRC Ford DVR F1 3,5l. Do Mostu ho přivezl známý výrobce sportovních prototypů Walter Pedrazza a pilotoval ho Michal Dolák. Ten se s ním také letos ještě vydá na poslední závod Supersprint Challenge na Hockenheimring. Není vyloučen ani jeho start s tímto vozem v příštím ročníku 2005.


 Součástí akce byla exhibiční jízda prototypů na 8 kol mosteckého autodromu. Byli jsme svědky ukázky letmého startu, tak jak ho známe ze Supersprint Challenge. Po startu pustil Michal Dolák před sebe stroj Osella BMW K-04 Oty Krámského, ten ale neudržel první místo nadlouho a v první levé zatáčce v nájezdu do technické pasáže se jeho stroj na velmi mokrém povrchu roztočil a skončil mimo trať. Dolák se mu stačil vyhnout a odkroužil pak ještě dvě kola na čele. Pak vůz odstavil do boxů. Ota Krámský se pak snažil dojet čelo, které po Dolákovi opanoval 30 let starý Metalex 2-03 Petra Rokyty. Jeho motor Lada si tak na okruzích vyzkoušel, jaké to je vozit za sebou trojnásobného mistra Evropy. Krámský po stíhací jízdě na mokru tento vůz nakonec předjel na cílové rovince, ovšem po ráně od Rokyty, která mu trochu pochroumala zadní část vozu zajel do boxů a na dráhu se již nevrátil. Překvapivě tedy zvítězil Rokyta s MTX 2-03 Lada, druhý dojel Stejskal s Lucchini BMW a třetí Martin Vondrák s PRC Alfa Romeo.

Výsledky exhibiční jízdy:

  • Petr Rokyta – MTX 2-03 Lada
  • Milan Stejskal – Lucchini P3 BMW
  • Martin Vondrák – PRC Alfa Romeo
  • Pavel Vondrák – MTX 2-01 Fiat
  • Ing. Otakar Krámský – Osella BMW K-04
  • Zdeněk Vondrák – MTX 2-03 Lada
  • Michal Dolák – PRC Ford DVR F1
  • Edita Prášková – Baghira Škoda 720

V celkovém pořadí Protocupu zvítězil mostecký Michal Dolák, druhé místo patřilo Martinu Vondrákovi a třetí místo obsadil Ing. Otakar Krámský. Celou akci zorganizoval  CarDo Racing, server vrchy.com,  ve spolupráci s autodromem Most.


 Těšme se, že případný další ročník přidá ještě pár vozů. Škodou jen zůstává počasí, které této akci moc nepřálo, ale diváků se sešlo i na velmi deštivé počasí mnoho, většina z nich využila také volné svezení po mosteckém autodromu, v rámci dne otevřených dveří. Setkání seniorů a juniorů proběhlo ve velmi přátelském duchu a mladí měli možnost setkat se s osobnostmi našeho motoristického sportu uplynulého století, proto doufáme, že příští ročník se podaří ještě lépe.

Vláďa Rožánek, www.car.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují v inovacích

Alfa Romeo Racing ORLEN a Acer pokračují...

Alfa Romeo Racing ORLEN bude mít před začátkem sezóny 2020 high-tech podporu v podobě oficiálního partnerství s předním světovým hráčem v IT technice, společností Acer. Společnost Acer,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo Giulia – VIDEO

Autosalon Ženeva 2016 – Alfa Romeo...

Podívejte se na rozhovor s Jankou Konečnou, PR manažerkou FCA a shlédněte unikátní záběry směrované přímo do stáje značky Alfa Romeo, která v těchto dnech prezentuje své největší novinky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Vyrábějte autoklíče jako profesionálové

Pokud se zabýváte výrobou autoklíčů, pak jistě máte zkušenost se zničenými či poškozenými klíči. V případě, že byl klíč poškozený, bylo dříve nutné vyrobit celý klíč znovu, i...