Nedávný průzkum* realizovaný na objednávku Fordu ale ukázal, že barva automobilu prozradí mnoho také o tom, jakou má zákazník osobnost a jak vnímá sám sebe.
V řadě případů vypluly na povrch silné kontrasty mezi muži a ženami, kteří si vybrali vůz stejné barvy.
Například ženy jezdící v černých autech
– se často považují za cílevědomé a energické. Vadí jim, když není hned po jejich. Naopak muži upřednostňující černá auta označují sami sebe za chaotické. Přiznávají, že se nechají snadno rozptýlit a spoléhají na to, že věci, které začnou, dotáhne do konce někdo jiný.
Jiní jsou muži, kteří volí auta modré barvy
Naslouchají svým pocitům a emocím, při rozhodování dají spíš na city než na fakta. Řidičky modrých aut hledají harmonické vztahy a vyhýbají se konfliktům, mají však silnou vůli.
Ford si nechal průzkum zpracovat, aby porozuměl korelacím mezi preferovanými barvami a osobnostními rysy zákazníků.
Na následujícím odkazu naleznete zábavný kvíz, který prozradí, jaká barva auta nejlépe odpovídá vaší povaze:
https://www.playbuzz.com/fordeurope/car-colour-personality-quiz
Ford nyní uvádí na trh nový Focus ve variantách Red Edition a Black Edition
Tyto dva odstíny se přitom u mužů i žen dotazovaných v průzkumu objevovaly mezi první čtveřicí preferovaných barev.
„Barva vozu může prozradit hodně, ale většinou to platí jen tehdy, pokud vezmete v úvahu, zda se jedná o muže, nebo o ženu,“ řekla psycholožka Wendy Lord, která zpracovala závěrečnou zprávu o výsledcích průzkumu. „To se ale změnilo, když jsme se dotazovali na kombinace červené a černé. Bez ohledu na pohlaví se líbily lidem, které přitahují rizikové a vzrušující aktivity s pořádnou porcí adrenalinu.“
Z průzkumu dále vyplynulo, že pro muže
– kteří dávají přednost stříbrným vozům, je snazší zachovat klid ve stresových situacích. Muži se zálibou v červené bývají nadprůměrně systematičtí a orientovaní na výsledek. Pánové v tmavomodrých vozech jsou zase častěji konzervativně založení. To mimochodem platí i o těch, již nosí tmavomodrý oblek.
Naproti tomu u žen upřednostňujících
– stříbrnou, tmavomodrou a červenou se žádné specifické osobnostní rysy neukázaly.
Designéři Fordu často hledají barevnou inspiraci
– v módě, nábytku i chytrých telefonech. Focus Red Edition má exteriér v červeném odstínu Race se střechou v černém odstínu Shadow. Černé jsou rovněž kryty zpětných zrcátek a lemování masky chladiče. V případě Focusu Black Edition je kombinace barev opačná: černá karoserie s červenou střechou, kryty zrcátek a lemováním masky. Komu by červená zrcátka a střecha připadala příliš extravagantní, může si bez příplatku zvolit tradiční barevné provedení v barvě karoserie. Obě varianty mají také exkluzivní černě lakovaná 18palcová kola z lehké slitiny, sportovní podvozek a interiér oživený červenými švy. Nabídku pohonných jednotek tvoří zážehové motory 1.0 a 1.5 EcoBoost o výkonu 125, resp. 150 k. Obě motorizace se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou.
* Průzkumu se zúčastnilo 204 respondentů s téměř totožným podílem obou pohlaví. Respondenti prošli testem osobnosti NEO PI-3.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů