Jezdci týmu Peugeot Marcus Grönholm a Freddy Loix dokončili Korsickou rallye na čtvrté, resp. sedmé pozici a získali cenné body do tabulky světového šampionátu jezdců.
Poslední etapu jedné z klasických asfaltových soutěží tvořily čtyři rychlostní zkoušky, rozdělené do dvou identických kol, mezi kterými na posádky čekala servisní zastávka v Ajacciu. Povrch rychlostních zkoušek po nočních deštích postupně osychal, ale nebezpečné zatáčky a stále se měnící přilnavost nenechaly piloty ani na chvíli vydechnout.
Marcus odstartoval do závěrečného dne z páté pozice. Během poslední etapy si chtěl vyzkoušet některé varianty nastavení vozu, které by mohly být užitečné již při dalším podniku šampionátu, asfaltové Katalánské rallye. Fin jel stále naplno a dvakrát zajel druhý nejrychlejší čas. Jeho výkon mu vynesl čtvrté místo a 307 WRC potvrdila, že vývoj asfaltové verze jde správným směrem. Vůz fungoval celý den bez problémů. Od stupňů vítězů dělilo Marcuse jen půl minuty.
“Byly to tři dlouhé a těžké dny,“ řekl dvojnásobný světový šampión. “Zpočátku jsem se příliš jistě necítil, ovladatelnost vozu nebyla nic moc. Udělali jsme však menší změny v nastavení a hned bylo znát zlepšení. Také jsme testovali nějaké nové věci, které se nám budou hodit na asfaltu v Katalánsku nebo v blízké budoucnosti. Letošní Korsika nebyla jednoduchá, protože v podmínkách, jaké tu panovaly, jsme moc netestovali.“
Freddy Loix se během úvodní etapy soutěže nemohl dostat do tempa. Nedařilo se mu najít nastavení vozu, které by vyhovovalo jeho jezdeckému stylu. V průběhu soutěže ale společně s týmovými inženýry řešení nalezl a to mu nakonec umožnilo dosáhnout až na bodované umístění. Během posledního dne si pak jen hlídal svou pozici a koncentroval se na bezproblémové dojetí do cíle.
“První den na mě zanechal následky, kterých jsem se až do konce soutěže nezbavil,“ řekl Belgičan. “Celkově se ale vše postupně zlepšovalo a poslední den jsem se už za volantem 307 WRC cítil jistě. Podařilo se nám najít varianty nastavení vozu pro Katalánsko, Korsika proto byla užitečnou zkušeností.“
Třetí pilot týmu Peugeot, Cédric Robert, odstoupil během druhé etapy. Figuroval na výborné šesté pozici, když neustál krizovou situaci a přední částí své 307 WRC narazil do skály.
Komentář šéfa týmu Peugeot Corrada Provery byl tentokrát velmi stručný. “Mohu říci pouze jedno: skvělá práce týmu Citroën, skvělá práce Sebastiena Loeba!“
Konečné pořadí Korsické rallye
- 1. MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (4.11.51.4)
- 2. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 4.13.53.4
- 3. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 4.14.46.7
- 4. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 4.15.20.5
- 5. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 4.16.57.7
- 6. SARRAZIN, Stéphane Subaru Impreza WRC 4.19.00.5
- 7. LOIX, Freddy Peugeot 307 WRC 4.20.12.6
- 8. SCHWARZ, Armin Skoda Fabia WRC 4.20.59.7
- 9. GARDEMEISTER, Toni Skoda Fabia WRC 4.21.26.7
- 10. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 4.23.49.6
World Championship 2004
- 1. Sebastien Loeb 108 – mistr světa (Citroen Xsara WRC)
- 2. Petter Solberg 78 – Subaru Impreza WRC
- 3. Markko Martin 69 – Ford Focus WRC
- 4. Carlos Sainz 67 – Citroen Xsara WRC
- 5. Marcus Gronholm 54 – Peugeot 307 WRC
- 6. François Duval 47
- 7. Mikko Hirvonen 23 – Subaru Impreza WRC
- 8. Harri Rovanpera 20
- 9. Janne Tuohino 16
- 10. Freddy Loix 9 – Peugeot 307 WRC
- 11. Daniel Carlsson 6
- 12. Gilles Panizzi 6
- 13. Andrea Navarra 5
- 14. Cedric Robert 4 – Peugeot 307 WRC
- 15. Manfred Stohl 4
Značky
- 1. CITROEN 178 – mistr světa
- 2. FORD 127
- 3. SUBARU 108
- 4. PEUGEOT 85
Dalším podnikem mistrovství světa je Katalánská rallye (29.-31. října). Soutěž, kterou Peugeot loni ve Španělsku vyhrál, má základnu v pobřežním letovisku Lloret de Mar.
Jezdci
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií