Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů. Koncem dekády bude více než 40 procent modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi.
V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric
Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.
Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:
- LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
- Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie
- Podmanivý jízdní projev – podvozek a řízení jsou naladěné tak, aby řidiči zprostředkovaly zážitek z jízdy typický pro vozy značky Ford
Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.
Design podřízený uživatelské zkušenosti
Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.
Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company řekl:
„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná. Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“
Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech
Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.
Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.