Z pole position dominoval Velké ceně Abu Dhabi za sebou.
Stejně jako většina jezdců jel se strategií dvou zastávek v boxech a pneumatiky použil podle klíče superměkkéměkké-měkké
Rosberg absolvoval pit stopy dříve než týmový kolega Lewis Hamilton (stejná strategie, ale velice dlouhý prostřední stint) a efektivně kontroloval vedení v závodě. Nicméně oba Mercedesy ohrožovalo Ferrari. Kimi Räikkönen po startu ze třetího místa skončil třetí a Sebastianu Vettelovi alternativní strategie dovolila dojet na čtvrtém místě, když startoval z 15. místa na roštu. Vettel odjel dva první stinty na měkkých pneumatikách a získal několik pozic ve chvíli, kdy ostatní piloti jedoucí na supeměkkých pneumatikách přezouvali v boxech, aby nakonec i on si odbyl povinnost přezout na superměkké pneumatiky 16 kol před cílem, při nižší teplotě trati a s mnohem lehčím vozem. Romain Grosjean s Lotusem rovněž startoval na měkkých pneumatikách a skončil na bodované pozici.
Všichni jezdci v Top 10 jeli se strategií dvou zastávek v boxech
Opotřebení a degradace pneumatik byla v předpokládaných mezích, v jednu chvíli se dokonce Lewis Hamilton – v souboji o vítězství pronásledující svého týmového kolegu – ptal přes vysílačku svého týmu jestli je vůbec nutné zajíždět podruhé do boxů. Nakonec si přece jen druhý pit stop odbyl, když na měkkých pneumatikách odjel 30 kol dlouhý stint.
Nejlépe umístěným pilotem se třemi zastávkami v boxech
– byl Max Verstappen, který poté, co v úvodu závodu probrzdil pneumatiku a pak dostal ještě penalizaci, skončil mimo bodované pozice.
Double Mercedesu znamená překonání dalšího rekordu ultraúspěšného německého týmu:
Stal se týmem, který v jedné sezóně posbíral nejvíce bodů.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli říká:
„Abu Dhabi přineslo jako obvykle velice taktický závod, v němž Mercedes a především Nico Rosberg měl strategii plně pod kontrolou. Gratuluji celému týmu k nejdominantnější sezóně v historii F1, pokud jde o počet získaných bodů. Opotřebení a degradace pneumatik byly naprosto v normálu, ačkoli jsme v Abu Dhabi použili dvě nejměkčí směsi naší nabídky. Díky tomu byla od startu do cíle k vidění řada atraktivních soubojů. Sezóna 2016 pro nás začíná za 48 hodin, v úterý nás čeká dvanáct hodin dlouhé testování, během kterého vyzkoušíme novou ultraměkkou pneumatiku a novou konstrukci pro sezónu 2016.
Pravdometr:
Předpovídali jsme, že pro 55 kol dlouhý závod v Abu Dhabi, bude pravděpodobně nejrychlejší strategie se dvěma zastávkami v boxech. Startovat na superměkkých pneumatikách a na měkké přezouvat v 10. a 31. kole. Rosberg jel podle námi předpokládané strategie a v boxech zastavoval přesně v těch kolech, které jsme předpovídali.
***
Sledujte nás na:
Twitteru @pirellisport a na Facebooku na adrese www.facebook.com/PirelliMotorsport
***
V případě dotazů či žádostí o další informace nás neváhejte kontaktovat:
Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl, Marketingový manažer: zdenek.vacl@pirelli.com