XTG Opel ADAM Cup se v příští sezoně ještě rozroste, v ČR se možná objeví i verze ADAM R2
Až závěrečná soutěž sedmidílného kalendáře XTG Opel ADAM Cupu 2015
– rozřešila tajenku vítěze celého prvního ročníku. Tím se v dramatickém finále stala příbramská dvojice Josef Peták – Alena Benešová. Hned první ročník XTG Opel ADAM Cupu měl nečekaně napínavý závěr – hned dvě posádky se mohly ucházet o pohárové prvenství: Petr Vraj jun. a Josef Peták. Před finálovým podnikem XTG Opel ADAM Cupu, který se jel v rámci německé 3-Städte Rally, jež byla i závěrečným podnikem německého poháru ADAC Opel Rallye Cup, stačilo Vrajovi k udržení dosavadního vedení buď vítězství, nebo fakt, aby se z prvenství v pohárové klasifikaci XTG ADAM Cupu radoval kdokoli jiný, než jeho hlavní konkurent Josef Peták.
V úvodu 3-Städte Rally se do jejich duelu zamíchal i Robert Hordossy, v dalším průběhu si ovšem Vraj s Petákem nedarovali ani vteřinku. Po drobném zaváhání Vraje ale otěže postupně přebral zkušený Peták a do závěrečné vložky nastupoval s jedenáctivteřinovým náskokem na svého valašského konkurenta. A zatímco Peták závod zdárně dokončil, Vrajův ADAM zůstal stát na trati závěrečného testu (prasklý čep v rameni). Tím bylo o Petákově triumfu rozhodnuto!
Po odstoupení Vraje s Vajďákem, obsadil druhé místo na 3-Städte Rally Robert Hordossy se Štěpánem Palivcem. Martin Mottl skončil po problémech s brzdami v RZ3 na „boudě“, Matěje Kamence zradila v RZ4 poloosa.
V cíli šťastný Josef Peták řekl:
„Nebyla to vůbec jednoduchá sezona. Na začátku roku nad námi auto trochu vítězilo, navíc kluci během roku hodně zrychlovali. Určitě smekám před Petrem Vrajem, jenž z nás jel nejvyrovnaněji. V Německu jsem ze sebe vydal maximum, po celý závod to byly obrovské nervy. Ale moc jsem si přál vyhrát. Pohárovým vítězstvím jsem svou kariéru v rally před lety začínal a jestli nyní skončím, tak ji zakončím jako historicky první vítěz XTG Opel ADAM Cupu v Česku! Moje vítězství ale patří celému týmu Hájek Rally Team, vážím si toho, že mi Ctirad Hájek dal možnost odjet sezonu, kterou jsme v Německu zakončili vítězstvím. Premiérový ročník XTG ADAM Opel Cupu měl skvělou úroveň a nesporně se vydařil,“
Andrej Barčák, marketingový ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel zdůraznil:
„Zorganizovat v Česku pohár s identickými vozy Opel ADAM nebylo nic jednoduchého, ale našli jsme kvalitního partnera ve společnosti XTG motorsport Zdeňka Pekárka a Jiřího Bryndy. Také díky podpoře Opel motorsport, sportovní divize automobilky Opel, se hned během prvního ročníku podařilo zorganizovat nejkvalitnější český soutěžní pohár za dlouhé roky. Opel tak dal najevo, že nezapomíná na své slavné sportovní geny. S XTG Opel ADAM Cupem jsme určitě vzbudili v rámci českého rallysportu velkou pozornost a myslím si, že v příštím roce ukážeme ještě více. Navíc po evropském triumfu Emila Bergkvista s ADAMem R2 v evropském juniorském rallyovém šampionátu JERC se rýsuje i start několika vozů ADAM R2 v ČR.“
Konečné výsledky XTG Opel ADAM Cupu 2015(započítává se 5 nejlepších výsledků):
- Peták 113 (3 vítězství)
- Vraj jun. 113 (3 vítězství)
- Kamenec 97 (1 vítězství)
- Mottl 64
- Hůla 54
- Hordossy 50
Poznámka: O konečném vítězi poháru rozhodl při shodnosti bodů podle pohárových propozic lepší výsledek Josefa Petáka v absolutním pořadí Rallysprint Série při Rally Pačejov.
Základní technické parametry vozu Opel ADAM Cup:
Motor:
řadový čtyřválec 1.6l-ECOTEC 16V, 1 598 cm3, řídicí jednotka ECU BOSCH Motorsport s optimalizovaným mapováním, výfukový systém určený pro motoristický sport
Výkon:
cca. 140 k při 6500 min-1, točivý moment cca. 160 Nm při 4700 min-1
Pohonná soustava:
sekvenční pětistupňová převodovka Sadev, vícelamelový samosvorný diferenciál
Zavěšení kol:
závěsy s vinutými pružinami REIGER Racing Suspension s upevněním klouby Uniball, samostatné nastavení pro štěrk a asfalt
Brzdový systém:
vpředu odvětrávané brzdové kotouče o průměru 305 mm se čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu kotouče o průměru 264 mm s jednopístkovým třmenem, hydraulická ruční brzda s okamžitým uvolněním, stavěcí ventil pro vyvážení zadních brzd
Rozměry:
Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1422 mm (při nastavení jízdní výšky na asfalt), rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1090 kg
Informace k poháru:
Zdeněk Pekárek, XTG motorsport, zdenek.pekarek@opel-motorsport.cz, mobil 608 976 661
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas