Nový Jeep Grand Cherokee svým majitelům poskytne nejlepší trakční schopnosti ve své kategorii, nejvyšší výkon pohonných jednotek a novou úroveň komfortu při každodenním používání na zpevněných i nezpevněných vozovkách.
„Jeep nadále zůstává jedinou americkou automobilovou značkou, která je zaměřena čistě na segment SUV,“ říká Jeff Bell, viceprezident Chrysler Group – Jeep. „Zákazníci od našich vozů očekávají, že budou vždy udávat měřítka pokud jde o chování v terénu. Nový Jeep Grand Cherokee je v tomto směru rozhodně nezklame. Navíc jim ale poskytne nečekaně komfortní chování na běžných vozovkách.“
Nový Jeep Grand Cherokee má k dispozici tři zcela nové systémy stálého pohonu všech kol 4×4 v segmentu SUV.
- Systém Quadra-Trac® I využívá jednostupňovou rozdělovací převodovku NV140, která poskytuje pohodlný systém pohonu všech kol bez řadící páky rozdělovací převodovky nebo bez nutnosti jakéhokoli zásahu řidiče.
- Systém Quadra-Trac® II pracuje s novou rozdělovací převodovkou NV245, která zajišťuje stálý aktivní pohon všech kol, přičemž zamezuje a předchází prokluzu kol a výrazně tak přispívá k trakční schopnosti vozu za všech podmínek. Převodovka NV245 disponuje také elektronickým řazením a redukčním převodem pro velmi pomalou jízdu v terénu.
- Vrcholným provedením je systém Quadra-Drive® II, který těží z výhod elektronicky ovládaných diferenciálů s omezenou svorností ELSD. Výsledkem je ještě vyšší průchodnost terénem. Diferenciály ELSD nahrazují dosud používaný systém Vari-Lock, který byl u pohonu Quadra Drive používán v minulosti. Výhodou nového řešení je rychlejší reakce na změněné jízdní podmínky a schopnost přenosu většího točivého momentu.
Nové motory se špičkovými výkony
Vůbec poprvé je u vozů Jeep použit výjimečný motor 5.7 HEMI® V-8, který nabízí nejlepší výkonovou charakteristiku ve své kategorii. Původní agregát 4.0 l OHC V6 je nyní nahrazen novým motorem 3.7 l OHC V6, který ale poskytuje větší výkon. V nabídce nadále zůstává osvědčený motor 4.7 l OHC V8.
Jeep Grand Cherokee je vybaven systémem MDS – Multi Displacement System. Tento systém dokáže deaktivovat polovinu válců motoru 5.7 Hemi® při plynulé jízdě nebo mírné akceleraci, kdy není zapotřebí plný výkon motoru. V závislosti na jízdních podmínkách tento systém dokáže snížit spotřebu paliva až o 20 %. Motor 5.7 Hemi® přitom disponuje skutečně mimořádnými parametry: 90 % maxima točivého momentu je k dispozici od 2400 do 5100 ot/min, což je ideální pro tažení přívěsů, jízdu v terénu, ve městě i na dálnici. Původní mechanické spojení pedálu plynu s motorem bylo nahrazeno elektronickým systémem ETC. Jednou z hlavních výhod tohoto řešení je harmonické a snadné udržení konstantní rychlosti vozu v kopcovitém terénu při aktivovaném tempomatu.
Nový motor 3.7 l V6 má sice o 7 % menší objem než původní agregát 4.0 l V6, ale má vyšší maximální výkon a vyrovná se mu točivým momentem. Motor také poskytuje klidný a tichý chod, zvýšenou životnost a vhodně doplňuje nabídku poháněcích jednotek v novém modelu Jeep Grand Cherokee. Tato pohonná jednotka byla poprvé představena ve vozech Jeep Liberty a Dodge Ram a je konstrukčně spřízněná s motorem 4.7 Power Tech V-8.
Nové zavěšení kol a systém řízení přinášejí nejlepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost v této třídě.
Zcela nové nezávislé zavěšení předních kol poskytuje řidiči přesnost ovládání vozu, precizní řízení a snižuje hmotnost vozidla. Zdvih pérování přední nápravy se zvýšil o 13% proti předchozí generaci vozidel, zároveň se zmenšil vnější průměr zatáčení na 11,3 m pro ještě lepší manévrovatelnost.
Pro optimální ovládání, geometrie nové pětiprvkové zadní nápravy, vybavené panhardskou tyčí zvyšuje podélnou tuhost, aby odpovídala nastavení přední nápravy.
Poprvé se u modelu Grand Cherokee objevuje elektronický stabilizační systém ESP, který zasahuje v rizikových jízdních situacích na jakémkoli druhu povrchu. Systém na základě signálů ze snímačů umístěných ve vozidle vyhodnocuje data z mnoha senzorů, rozmístěných ve voze, a v případě potřeby upravuje dávkování a činnost plynu a brzd, čímž zajistí stabilitu vozu i při extrémních manévrech.
Grand Cherokee má nové hřebenové řízení, které nahradilo dříve používané šnekové řízení. Ačkoli rozchod předních kol citelně vzrostl, má nový vůz menší průměr otáčení než minulá generace.
Vrcholný komfort řazení díky nové pětistupňové převodovce
S motorem 3.7 l V-6 se dodává i zcela nová pětistupňová samočinná převodovka, která nabízí větší komfort řazení a zlepšenou hospodárnost provozu. Pro motory 4.7 l V-8 a 5.7 l V-8 Hemi® je k dispozici přepracovaná pětistupňová samočinná převodovka 545RFE, která umožňuje tažení přívěsů o ještě vyšší hmotnosti než dříve.
Obě převodovky poprvé u vozů Grand Cherokee nabízejí řidiči možnost manuálního řazení ERS. V režimu Drive pracují převodovky zcela samočinně, řidič má ale možnost pohybem páky voliče vlevo či vpravo sekvenčně „manuálně“ řadit předvolené stupně. Rozdělovací převodovka je stejně jako palivová nádrž chráněna robustními ochrannými kryty, které zamezují kontaktu s terénními nerovnostmi při jízdě mimo zpevněné vozovky.
Legendární rozměry, design a komfort vozu Grand Cherokee
Nový design modelu Grand Cherokee ještě více zdůrazňuje sportovní vlastnosti vozu. Vpředu zaujme nová maska se sedmi mřížkami a výkonné halogenové světlomety, které mají nyní kruhový tvar a hlásí se tak k ostatním modelů značky Jeep. Prodloužená kapota a vzdálenost mezi přední nápravou a čelním sklem dodává vozu dynamičtější vzhled. Čelní sklo je více skloněno, což spolu se šikmějšími předními sloupky karoserie jen podtrhuje sportovní image vozu. Zároveň toto řešení snížilo aerodynamický odpor a zlepšilo tak hospodárnost. Větší zadní svítilny mají čirá a červená krycí skla. Celkový design vozu perfektně komunikuje jedinečné schopnosti nového Jeepu Grand Cherokee na silnici i v terénu.
Interiér nového Grand Cherokee přináší nové prvky a materiály. Sedadla mají výraznější tvarování a zvětšil se i rozsah jejich nastavení. Citelně větší výška nad hlavami cestujících zaručuje přijemný pocit vzdušnosti a volnosti, přístrojová deska je zase příkladem ergonomičnosti a snadného ovládání. V zavazadlovém prostoru lze díky variabilnímu podlahovému dílu snadno fixovat převážená zavazadla. Pohodlí a komfort při delších cestách zvyšuje také výbava vozu: autorádio s integrovanou GPS navigací, DVD přehrávač pro zadní cestující, audiosystém Boston Acoustics, hands-free UConnect, systém Smart Beam® a zadní parkovací čidla.
Nový Jeep Grand Cherokee modelového roku 2005 se bude vyrábět v závodě Jefferson North Assembly Plant v Detroitu od třetího čtvrtletí 2004. Pro trhy mimo USA začne výroba v prvním čtvrtletí 2005 v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií