Prodeje nových vozidel na domácím trhu za leden až srpen 2004

První registrace nových a ojetých vozidel v ČR za stejné období.

1. Osobní automobily

1.1 Prodeje

Za leden až srpen 2004 bylo na českém trhu prodáno 88 138 ks nových osobních automobilů, což je o 12 009 ks méně než za leden až srpen 2003. To představuje pokles prodejů o 11,99 %.
V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2004 nedošlo oproti pořadí za leden až červenec 2004 k žádným změnám. Za značkou Škoda (prodej 42 530 ks) tak na druhém místě zůstává značka VW s prodejem 5 316 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 činí 4,65 %), následuje značka Ford s prodejem 4 305 ks (nárůst prodejů o 5,85 %), značka Peugeot prodala 4 255 ks (pokles prodejů činí 23,61 %) a značka Renault s prodejem 4 097 ks (pokles prodejů o 30,79 %) je na pátém místě.
Podíl značky Škoda na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až srpen roku 2004 dosáhl 48,25 %, což je o 0,16 % méně než za stejné období roku 2003.
Prodeje osobních automobilů za leden až srpen 2004 vykázalo celkem 39 výrobních značek, což je o 2 značky méně než za celý rok 2003 (v roce 2004 zatím žádný prodej nevykázaly značky Rover Maybach).

1.2 Registrace

V průběhu ledna až srpna 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 83 211 ks nových osobních automobilů (kategorie M1). Oproti stejnému období roku 2003 je to o 15,75 % (to je o 15 560 ks) méně. Rozdíl mezi oficiálními prodeji a prvními registracemi nových osobních automobilů činí 4 927 ks.
V průběhu ledna až srpna 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 78 261 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR. Oproti stejnému období roku 2003 byl zaznamenán nárůst prvních registrací ojetých osobních automobilů o 1,27 % (to je o 985 ks). V  souhrnu za leden až červenec 2004 byl přitom ještě evidován pokles prvních registrací ojetin z dovozu o více než 3 %. (Údaje o dovozech osobních automobilů za leden až srpen 2004 nejsou k dispozici. Lze předpokládat, že do ČR bylo za toto období dovezeno více než 90 000 ojetých osobních automobilů.)

2. Užitková vozidla kat. N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti)

2.1 Prodeje

V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2004 a roku 2003 zaznamenán nárůst prodejů téměř o 50 % (přesně 48,36 %), což představuje prodeje vyšší o 5 245 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 16 090 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2003 to bylo 10 845 ks).
Oproti výsledkům za leden až červenec 2004 nedošlo ani zde ke změně pořadí na prvních pěti místech dle počtu v ČR prodaných vozidel. Nejúspěšněji prodávanou značkou je tedy značka Ford s prodejem 2 578 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 o 26,00 %) a na druhém místě je značka VW s prodejem 2 528 ks (nárůst prodejů o 85,47 %). Následují značky Peugeot, Renault a Citroen.
Prodeje za leden až srpen 2004 v této kategorii vykázalo 36 výrobních značek, což je o 4 více než za celý rok 2003 (jedná se o značky Volvo, Lexus, Jaguar a Santana).
I v souhrnu za osobní a malá užitková vozidla však došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2003 ke snížení prodejů a to o 6,09 %. Za leden až srpen 2004 bylo prodáno celkem 104 228 ks vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo 110 992 ks.

2.2 Registrace

V průběhu ledna až srpna 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 17 167 ks nových (oproti stejnému období roku 2003 nárůst o 56,55 %) a 4 146 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1 (nárůst o 1,27 %). Rozdíl mezi vykázanými prodeji a prvními registracemi nových automobilů kategorie N1 činí – 1 077 ks. (Údaje o dovozech vozidel této kategorie za leden až srpen 2004 nejsou k dispozici.)

V ČR tak bylo za leden až srpen 2004 poprvé zaregistrováno:

161 472 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 48,47% (za stejné období r. 2003 to bylo 43,90%). Oproti stejnému období roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v kategorii osobních automobilů celkem (nové + ojeté) o 8,28 %.
21 313 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých 19,45 %. Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší. V této kategorii došlo oproti stejnému období roku 2003 k nárůstu prvních registrací celkem (nové + ojeté) o 41,52 %.

3. Nákladní automobily (nad 3 500 kg celkové hmotnosti = kat. N2 + N3)

3.1 Prodeje

Za leden až srpen 2004 bylo v České republice tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno 4 647 ks nových nákladních automobilů kategorie N2 a N3. Oproti stejnému období roku 2003 se tak prodeje nákladních automobilů na českém trhu zvýšily o 9,91 % (o 419 vozů).
Vedoucí místo v prodejích nových nákladních automobilů patří za hodnocené období roku 2004 značce Iveco (prodej 885 ks) následované značkami Mercedes Benz (prodej 835 ks), Renault V.I. (prodej 565 ks), MAN (527 ks) a DAF (471 ks).
Prodeje za leden až srpen 2004 v této kategorii vozidel vykázalo celkem 15 výrobních značek, což je o jednu více (zn. SCAM) než za celý rok 2003.

3.2 Registrace

V průběhu ledna až srpna 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 4 583 ks nových a 1 968 ks ojetých nákladních vozů kategorie N2 a N3. Rozdíl mezi prodeji a prvními registracemi nových nákladních vozů činí 64 ks. (Údaje o dovozech nákladních automobilů za dané období nejsou k dispozici.)

4. Autobusy

4.1 Prodeje

V lednu až srpnu 2004 by v České republice vykázán oficiální prodej 514 ks nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku jen o 5 ks (o 0,98 %) více.
První dvě místa v prodejích patří tradičně domácím výrobcům v pořadí KAROSA (prodej 242 ks) a SOR Libchavy (prodej 108 ks). Následují značky MERCEDES BENZ (prodej 53 ks), KH MOTOR CENTRUM (prodej 26 ks) a MAN (prodej 16 ks). Dalších 11 zahraničních značek (VW, FORD, IVECO, SETRA, BERKHOF, LDV, SOLARIS, RENAULT V.I., SCANIA, NEOPLAN a CITROEN) prodalo za leden až srpen 2004 dohromady 69 nových autobusů. Nutno podotknout, že v některých případech se nejedná přímo o výrobní značky „klasických“ autobusů, ale o autobusové nástavby na podvozcích daných značek, spadajících do tzv. malých autobusů (kat. M2).
Prodeje nových autobusů za leden až srpen 2004 tak vykázalo 16 výrobních značek, což je o 2 méně než za celý rok 2003 (nově značka CITROEN, prodeje v roce 2004 zatím nevykázaly značky VOLVO, NISSAN a FIAT).

4. 2 Registrace

V průběhu ledna až srpna 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 663 ks nových a 62 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Rozdíl mezi prodeji a prvními registracemi nových autobusů činí – 149 ks. (Údaje o dovozech autobusů za leden až srpen 2004 nejsou k dispozici.)

5. Motocykly

5.1 Prodeje – údaje se zpracovávají

5.2 Registrace

Za leden až srpen 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno 13 863 motocyklů a mopedů (kat. L), což je v souhrnu (nové + ojeté) o 6,55 % méně než za stejné období roku 2003. Podíl ojetých činil 39,86 % (ve stejném období roku 2003 to bylo 46,27 %). Registrace nových přitom vzrostly o 4,59 % (+ 366 ks) a registrace ojetých poklesly o 19,49 % (o 1 338 ks). (Údaje o dovozech motocyklů za leden až srpen 2004 nejsou k dispozici.)

Registrace za leden až srpen 2004 – souhrn:


Celkově (= osobní M1 + malé užitkové N1 + nákladní N2 a N3 + autobusy M2 a M3 + motocykly a mopedy) tedy bylo v ČR za leden až srpen roku 2004 poprvé zaregistrováno 203 924 motorových vozidel, z toho 113 961 ks (55,88 %) nových a 89 963 ks (44,12 %) ojetých. Registrace motorových vozidel byly oproti stejnému období roku 2003 nižší o 8 231 vozidel (to je o 3,88 %), z toho nových o 8 152 vozidel (pokles o 6,68 %) a ojetých pouze o 79 vozidel (pokles jen o 0,09 %). (Údaje o prodejích motocyklů a mopedů za dané období se zpracovávají a budou zveřejněny v nejbližších dnech.)

Všechny údaje poskytlo Sdružení automobilového průmyslu ČR.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...