Made (it) in Germany: Volkswagen slaví trojnásobné vítězství v domácím podniku WRC

Trojnásobné vítězství v domácím podniku je trojnásobným vítězstvím, které vstoupí do historie: Volkswagen od začátku dominoval v Rallye Německo a poprvé v ní zvítězil.

1wvwrca1000

1wvwrc1000

Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F)

– se stala prvním vítězem tohoto podniku v historii mistrovství světa s německým automobilem. Volkswagen kromě toho obsadil také druhé a třetí místo v pořadí Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N).

Po nejlepším možném a nejsladším triumfu – právě domácí podnik byl dodnes jedinou rallye, kterou Volkswagen ještě nikdy nevyhrál – je jasné, že letošní mistr světa v rallye jezdí s vozem Volkswagen. Již v nadcházejícím podniku mistrovství světa v Austrálii může být rozhodnuto o tom, která ze tří továrních posádek se bude radovat z titulu. Po svém 30. vítězství v kariéře budou mít Ogier/Ingrassia u protinožců realistické šance na zpečetění třetího titulu v řadě v hodnocení jezdců a spolujezdců. To samé platí pro Volkswagen v hodnocení konstruktérů.

„Trojnásobné vítězství v Rallye Německo je pro Volkswagen velkolepým úspěchem,“

– říká Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za technický vývoj, který po trojnásobném vítězství převzal trofej pro vítězného výrobce u městské brány Porta Nigra v Trieru. „Za tímto triumfem stojí optimální příprava, maximální soustředění a velký týmový duch. Soutěžní vůz Polo R WRC znovu prokázal, že je nejrychlejší i na asfaltu, a dokonale zvládl i skutečně náročné trasy v Německu. Chtěl bych výslovně poděkovat všem, kdo spolupracovali na tomto důležitém vítězství. Kompliment patří také organizátorům. Autoklub ADAC s tisíci dobrovolnými pomocníky uspořádal za podpory armády prvotřídní akci. To dokládá také enormní divácká kulisa, kterou vytvořilo více než 225 000 fanoušků.“

Polo R WRC: nejglobálnější Volkswagen, nejúspěšnější v historii mistrovství světa v rallye

Švédsko, Mexiko, Portugalsko, Řecko, Itálie, Finsko, Austrálie, Francie, Španělsko, Velká Británie, Monte Carlo, Argentina, Polsko… a nyní: Německo. Volkswagen vyplnil trojnásobným vítězstvím malou, ale rozhodující mezeru v životopisu soutěžního vozu Polo R WRC. Rallye Německo byla dosud jedinou rallye, kterou World Rally Car z Wolfsburgu ještě nevyhrál. Zrovna v domácím podniku nepřálo jezdcům Volkswagenu doposud štěstí. To je však nyní minulostí, díky triumfu, který je pro Volkswagen typický: Kdykoli stál tým ředitele oddělení Volkswagen Motorsport Josta Capita pod tlakem, odpověděl trojnásobným vítězstvím. Po porážce v Rallye Německo 2014 následovalo v Austrálii první trojnásobné vítězství v historii značky. Po letošním zklamání v Argentině následovala nejúspěšnější rallye vozu Polo R WRC v Portugalsku. A při třetím pokusu se nyní Volkswagen v Německu konečně prosadil – celkově čtvrtým trojnásobným vítězstvím, třetím v této sezoně. A to před více než 225 000 nadšenými fanoušky.

30 vítězství – Ogier se dotáhl v historických tabulkách na Grönholma

Číslo 30 hrálo pro Volkswagen v domácím podniku mimořádnou roli. Jednak se jednalo o 30. vítězství vozu Polo R WRC v 35 soutěžích a navíc to byl také 30. úspěch v kariéře posádky Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. A toto vítězství jim přineslo i mimořádný zápis do historie mistrovství světa v rallye. V historických tabulkách se dotáhli na Marcuse Grönholma, s nímž se nyní dělí o druhou pozici z hlediska počtu vítězství. Ve věčném duelu Francie vs. Finsko je nyní země galského kohouta opět o krok napřed – Francie má nyní na svém kontě 175 vítězství, Finsko 174. Jezdci týmu Volkswagen Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala jsou jedinými trvale zapsanými zástupci svých zemí v mistrovství světa v rallye.

Lepší už to být nemůže: také Latvala a Mikkelsen na stupních vítězů

Oslavy Volkswagenu na stupních vítězů završily posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene – a to po vynikajících jezdeckých výkonech. Všechny tři posádky Volkswagenu neměly v domácím podniku značky Volkswagen žádnou konkurenci. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila na posádku Sébastien Ogier/Julien Ingrassia nepřetržitě dotírali. Nakonec však rozhodla legendární rychlostní zkouška „Panzerplatte“ na vojenském cvičišti Baumholder. Tam Ogier a Ingrassia všem ujeli – i svým týmovým kolegům. Pro posádku Latvala/Anttila to bylo 19., pro posádku Mikkelsen/Fløene jedenácté umístění na stupních vítězů v barvách týmu Volkswagen, který má nyní na svém kontě 59 umístění mezi nejlepšími třemi posádkami v 35 soutěžích.

A přesto: bonusové body pro posádku Latvala/Anttila v Powerstage

Bonusové body nebyly pro jezdce Volkswagenu ještě nikdy tak málo přitažlivé jako na Rallye Německo 2015. Cíl zvítězit v domácím podniku týmu Volkswagen byl nadřazen pokušení získat v závěrečné rychlostní zkoušce bonusové body do hodnocení jezdců a spolujezdců. Jari-Matti Latvala přesto obdržel tři bonusové body za nejrychlejší čas.

Tři „mečboly“ u protinožců – Volkswagen stojí před ziskem titulu ve všech třech hodnoceních

Výsledkem snů v Německu si Volkswagen vypracoval tři „mečboly“ pro další boj o tituly mistra světa. V hodnocení jezdců a spolujezdců zbývá rozdělit 112 bodů. Z toho plyne, že mistrem světa v rallye 2015 se může stát už jen posádka Volkswagenu. Pokud obhájci titulu Sébastien Ogier a Julien Ingrassia obhájí v Austrálii 84 bodů z dosavadního 93bodového náskoku před už jen výhradně týmovými konkurenty, jimiž jsou Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene, budou potřetí v řadě slavit titul. Také Volkswagen může u protinožců obhájit titul v hodnocení konstruktérů. Pokud Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila udrží společně 129 bodů z dosavadního 139bodového náskoku, nebude už nikdo schopen tým Volkswagen potřetí v řadě překonat.

Hlasy po Rallye Německo

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Z tohoto vítězství mám obrovskou radost! S Julienem jsme velmi hrdí, že jsme konečně mohli darovat našemu fantastickému týmu vítězství v domácím podniku, o které jsme dlouho usilovali. Všichni členové našeho týmu dělají maximum pro to, abychom jako jezdci a spolujezdci mohli usilovat o vítězství. Toto vítězství v Rallye Německo je naším díkem – a je jasné, že bez týmového ducha Volkswagenu by nebyl ani tento úspěch možný. Před rallye nám náš týmový šéf Jost Capito ještě jednou připomněl slib, který jsme v uplynulém roce dali při závěrečné oslavě koncernovému šéfovi, profesoru Winterkornovi. Více slov jako motivace už nebylo zapotřebí. V závěrečném dni šlo už jen o to, abychom udrželi náskok a dojeli s Polem ve zdraví do cíle. Nyní se to konečně podařilo, a hned trojnásobným vítězstvím. Neuvěřitelný okamžik plný emocí!“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Je to skvělý den pro Volkswagen i celý tým! Po výsledcích z uplynulých let je trojnásobné vítězství samozřejmě správnou odpovědí. Všichni odolali tlaku a tvrdě pracovali na dosažení tohoto úspěchu. Z mé strany velký kompliment. Osobně jsem se svým druhým místem velmi spokojený. Koneckonců to je stále ještě asfaltová rallye, což není oblíbený povrch Finů. Samozřejmě bych rád zopakoval svůj úspěch z Finska, ale o tomto víkendu byl můj týmový kolega Sébastien Ogier jednoduše lepší. To se musí uznat. Díky druhému místu jsem zvětšil svůj náskok před třetím místem v mistrovství světa, a to musí být i nadále mým cílem. Do poslední třetiny sezony vstoupím v každém případě v bojovném naladění.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Jak naprosto velkolepý výsledek pro Volkswagen! A jaký pěkný pohled na tolik šťastných tváří v našem servisním zázemí! Nikde neměli všichni v týmu větší touhu po vítězství než tady. Bylo důležité napravit chyby uplynulých let tak famózním výsledkem a je skvělý pocit, že jsem k tomu mohl přispět. Po dobrém začátku v pátek jsme byli na relativně bezpečném třetím místě – s velkou ztrátou na přední místa a s velkým náskokem před ostatními. V obou závěrečných dnech šlo o to, abychom s dobře kalkulovaným rizikem tuto pozici udrželi. To se nám podařilo, ale nebylo to zrovna vzrušující. Ale právě to jsme si přece přáli: maximálně klidnou Rallye Německo.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Trojnásobné vítězství v domácí rallye je něčím mimořádným. Ale vzhledem k naší historii v tomto podniku mistrovství světa, který jsme jako jediný dosud ještě nevyhráli, vyvolalo ještě větší emoce než všechna dosavadní vítězství. Každý člen týmu nejenže jako vždy svědomitě a motivovaně přispěl svým dílem k tomuto grandióznímu úspěchu, ale ještě k tomu přidal navrch něco navíc. Celý tým – od mechaniků, přes inženýry, logistiky, kuchaře, fyzioterapeuty a lékaře, až po management, marketing a PR – do tohoto vítězství vložil všechno. A právě díky tomu je zcela výjimečný. Největší kompliment bych však rád složil našim jezdcům a spolujezdcům, kteří odolali největšímu tlaku i enormním očekáváním a odvedli absolutně znamenitou práci. Věřím, že všichni zaměstnanci Volkswagenu jsou na tento úspěch neuvěřitelně hrdí. Já v každém případě ano.“

A pak tu byla ještě…

…třešnička na dortu, a to digitální. Ve 3 hodiny a 3 minuty v noci ze soboty na neděli překročil facebookový profil oddělení Volkswagen Motorsport hranici pěti milionů uživatelů – přesně na oslavu dokonalého soutěžního dne. Od 1. ledna 2013, kdy Volkswagen vstoupil s vozem Polo R WRC do mistrovství světa v rallye, zvýšila značka počet svých fanoušků stonásobně a dosáhla od té doby také více než 300 milionů kontaktů. Během 2,5 sezony v mistrovství světa v rallye dosáhla navíc nejúspěšnější facebooková prezentace značky Volkswagen více než 60 milionů přímých interakcí s tímto kanálem.

A kromě toho tu byl ještě…

… „řidičský začátečník“ Andreas Mikkelsen. Třetí muž loňského mistrovství světa narazil při pokusu registrovat ve svém druhém domově, v Monaku, automobil na své jméno na neobvykle vysokou překážku. Protože to měla být Mikkelsenova úplně první registrace, požadovala jeho pojišťovna doporučující dopis – Mikkelsen je totiž v Monaku považován za řidičského začátečníka. Nor proto požádal u svého zaměstnavatele Josta Capita, zda by mu mohl potvrdit „způsobilost řídit motorové vozidlo“. Jaká byla humorná odpověď ředitele oddělení Volkswagen Motorsport? Vše je prý již vyřízeno, přiložil dokonce i fotografii Mikkelsenovy nehody ve Finsku…

A do třetice všeho dobrého tu je ještě…

…poděkování příznivcům značky Volkswagen. Fotbalisté VfL Wolfsburg – Klaus Allofs, Dieter Hecking, Maximilian Arnold a Christian Träsch – jakož i rockeři z německé skupiny „Revolverheld“ drželi týmu Volkswagen ze všech sil palce přímo v dějišti rallye. Brzy nashledanou!

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:35.49,5 h
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 23,0 s
  3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.56,6 min
  4. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.09,3 min
  5. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2.33,8 min
  6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 2.52,1 min
  7. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3.12,5 min
  8. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 4.26,6 min
  9. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 4.46,8 min
  10. Stéphane Lefebvre/Stéphane Prévot (F/B), Citroën + 4.54,5 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – výsledky Powerstage

  1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 9.07,4 min
  2. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1,2 s
  3. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 1,7 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 207 bodů; 2. Jari-Matti Latvala, 114; 3. Andreas Mikkelsen, 98; 4. Mads Østberg, 90; 5. Thierry Neuville, 80; 6. Elfyn Evans, 61; 7. Kris Meeke, 56; 8. Ott Tänak, 54; 9. Dani Sordo, 52; 10. Hayden Paddon, 46

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 300 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 161; 3. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 148; 4. M-Sport, 138; 5. Volkswagen Motorsport II, 64; 6. Hyundai Motorsport N, 45; 7. Jipocar Czech National Team, 43; 8. FWRT, 9

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...