Marcus Grönholm najel na devatenácté rychlostní zkoušce na kámen, poškodil vůz a musel ze soutěže odstoupit.
Sobotní etapa se odehrávala jižně od základny soutěže ve Villa Carlos Paz. Jelo se devět rychlostních zkoušek. První čtyři v řadě za sebou, další kolo se skládalo ze tří testů a den uzavřely dva průjezdy diváckou zkouškou. Povrch rychlostních zkoušek byl sypký a kluzký a piloti si sáhli na dno svých sil. Počasí bylo chladnější a zamračenější než první den, ale povrch tratí zůstal suchý. Na posádky čekalo 129 ostrých kilometrů.
Harri odstartoval do druhé etapy až z osmého místa, protože ve včerejší etapě ztratil několik minut při problémech s posilovačem řízení. Dnes jeho vůz fungoval bez sebemenších problémů a Harri se probojoval až na pátou pozici průběžného pořadí.
Harri den zhodnotil takto: “Dnešní rychlostní zkoušky byly nejtěžší z celé soutěže. Ráno byla trať extrémně kluzká a abych udržel auto na trati, musel jsem vynaložit obrovské úsilí. Odpoledne jsme chtěli v našem tempu pokračovat. Včera jsme ale ztratili mnoho času a pak je postup vpřed vždy složitý. Je otázkou, jestli má význam tvrdě útočit. Hlavním cílem je pro nás zisk bodů, tomu musíme uzpůsobit taktiku.“
Marcus vyrážel do druhého dne s náskokem osmi vteřin na druhého v pořadí. Vyhrál čtyři rychlostní zkoušky a po osmnácté vložce zvýšil vedení na dvanáct sekund. Bohužel, jedenáct kilometrů po startu následujícího úseku trefil kámen a zničil kolo. Poničen byl i motor a tak byla posádka nucena ze soutěže odstoupit.
Marcus incident okomentoval takto: “Stalo se to v pravé zatáčce. Na vnitřku zatáčky ležely kameny, které jsme neměli zaznamenané v našem rozpisu. Ulomili jsme kolo, ale stále jsme ještě mohli zkoušku dokončit na třech. Poškození zavěšení kola bohužel poničilo i poloosu nápravy. Motor se zastavil a my už jsme nemohli nic dělat. Myslím, že jsme měli trošku smůlu. Dnes jsem se nikam nehnal, jel jsem pohodovým tempem. Proto jsem tak zklamaný. Vypadnout za takových okolností zamrzí. Je tu ale i několik pozitiv. Celou soutěž náš vůz bezvadně fungoval a jelo se mi opravdu dobře. Je vidět, že celý tým udělal velký krok vpřed.“
Zítřejší poslední den Argentinské rallye je z celé soutěže nejkratší. Na programu je pouze pět rychlostních zkoušek. Nebude ale rozhodně o nic lehčí než předchozí dva. Piloty totiž čekají dva proslavené testy, El Condor a Giulio Cesare.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií