Elegantní Ford Focus C-Max v testu redakce

Testovaný Ford měl motor 2,0 TDCi a šestistupňovou převodovku.

Hlavními přednostmi Focusu C-Max jsou velkorysý vnitřní prostor, variabilní uspořádání interiéru, výkonný úsporný naftový motor ve spojení se šestistupňovou převodovkou, elegantní vzhled a bohatá výbava obsažená již v základní ceně vozu.

Elegantní Ford Focus C-Max v testu redakce
Elegantní Ford Focus C-Max v testu redakce
Elegantní Ford Focus C-Max v testu redakce

Designersky čistě řešená karoserie kompaktních rozměrů má zřetelný sportovní styling, slibující výbornou dynamiku jízdy. Propracovaný design karoserie se navíc odrazil v nejnižším koeficientu aerodynamického odporu (Cx= 0,31) v této automobilové třídě. Čisté linie Focusu C-Max ovlivňují kladně nejen nízkou spotřebu pohonných hmot a akceleraci, ale díky jim také do interiéru proniká jen minimální aerodynamický hluk. Vzhledem k tomu, že jak naftový motor tak i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, je hladina hluku v interiéru vozu velmi nízká.

Focus C-Max nabízí maximální flexibilitu a maximální komfort: Spoustu místa pro nohy a nad hlavami, výborně řešenou ergonomiku, vysokou úroveň řemeslného zpracování, příjemně tvarovaná sedadla s dobrým bočním vedením a bederními opěrkami, možnost přizpůsobování konfigurace zadních sedadel a dlouhý seznam komfortních prvků. Možnost posunu prostředního sedadla dozadu a postranních zadních sedadel do středu vytváří snadný přechod z pětimístného na čtyřmístné uspořádání. Tímto flexibilním systémem byl vybaven i testovaný Focus C-Max, protože modely ve stupni výbavy Trend a Ghia jsou s ním standardně vybaveny.

Focus C-Max má konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek zahrnující mimo jiné protiblokovací systém brzd ABS s brzdovým asistentem, na přání elektronický stabilizační systém ESP a řadu dalších bezpečnostních prvků a technologií. Focus C-Max má delší rozvor a širší rozchod kol než mají ostatní modely řady Focus. Jeho karoserie byla optimalizována s ohledem na dosažení maximální tuhosti a pevnosti. Bez ohledu na větší obestavěný prostor vyniká Focus C-Max mimořádnou pevností své struktury, což je klíčovým předpokladem pro docílení špičkových jízdních vlastností, typických pro modely řady Focus.

Při testovacích jízdách se mi v plném rozsahu potvrdilo, že Focus C-Max bez ohledu na vyšší stavbu a vyšší hmotnost se nenaklání v zatáčkách o nic více, než ostatní modely řady Focus. Vysoká tuhost karoserie a přesně definovaná tuhost zavěšení ovlivnily jeho dokonale vyvážené jízdní vlastnosti. Focus C-Max mně umožňoval i velmi dynamickou jízdu ostrými zatáčkami a při jeho předvádění zájemcům o jeho zakoupení je mimo jiné udivoval rychlou a přitom komfortní jízdou po silnicích s velmi špatným povrchem a mnoha výmoly.

Na precizním a velmi snadném řízení má zásluhu nový elektro-hydraulický posilovač řízení, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Elektro-hydraulický posilovač řízení spotřebuje méně energie a je hospodárnější – snižuje spotřebu až o 0,2 l na 100 km

Elegantní Ford Focus C-Max v testu redakce

Řadicí páka přímo v palubní desce je v pohodlnějším dosahu řidiče než konvenční řadicí páka uchycená do podlahy či středového tunelu vozu. Navíc toto řešení zvětšuje volný prostor v interiéru. Testovaný Focus C-Max ve výbavě Ghia byl vybavený elektricky ovládanou ruční brzdou, díky které mohla zmizet tradiční páka mezi předními sedadly. Namísto velké páky se ovládá ruční brzda kompaktním spínačem, díky kterému se mezi sedadlem řidiče a jeho předního spolujezdce vytvořil volný prostor, který lze účelně využít. Brzda se samočinně aktivuje po zastavení vozu, vypnutí motoru a vysunutí klíčku ze spínací skříňky. K deaktivaci potom dojde po spuštění motoru a zařazení prvního rychlostního stupně nebo zpátečky.

Protože ovladač brzdy EPB je mnohem menší než tradiční páka, vytvořili stylisté pro modely s elektricky ovládanou ruční brzdou zcela osobitou středovou konzoli. Ta obsahuje sklopnou loketní opěrku, držáky šálků s nápoji a velkou schránku pod loketní opěrkou, do které se vejde dvanáct plechovek o objemu 0,33 l, nebo jedna plastová láhev o objemu 1,5 l a devět plechovek. Vzadu jsou do konzole integrovány další dvě odkládací schránky, přičemž spodní obsahuje ovladače na přání dodávaného komunikačního systému pro zadní sedadla. Interiér obsahuje řadu dalších praktických odkládacích schránek, přihrádek a poliček. Další dvě velké schránky jsou umístěné pod podlahou vozu v prostoru před zadními sedadly.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 550 l. Po vyjmutí zadních sedaček z vozu se v zadní části Focusu C-Max vytvoří nákladový prostor o objemu 1620 l se zcela plochou podlahou.

Turbodiesel testovaného C-Maxe Duratorq TDCi o objemu 2,0 l a výkonu 136 k dosahuje mohutný točivý moment 320 Nm již při otáčkách 2000 ot/min. Dokonalé využití výkonových parametrů tohoto motoru zaručuje šestistupňová manuální převodovka, která byla připravena speciálně pro použití v modelu Focus C-Max a Mondeo. Těsnější odstupňování jednotlivých rychlostních stupňů se pozitivně projevuje v dynamických vlastnostech vozu, „dlouhý“ šestý rychlostní stupeň přispívá k tišší a hospodárnější jízdě vysokými rychlostmi na dálnicích. Focus C-Max s tímto motorem a standardně montovanou šestistupňovou převodovkou zrychluje z klidu na 100 km/h během 9,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 200 km/h. I přes tyto výkony zůstává spotřeba obdivuhodně nízká – kombinovanou spotřebu uvádí výrobce pouze 5,6 l/100 km. Při testovacích jízdách jsem docílil kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km, což je vzhledem k tak prostornému vozu spotřeba velmi nízká.

Prvky pasivní bezpečnosti obsahují mimo jiné velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, které po naplnění kryjí prostor oken od A až k C-sloupku karoserie. Citlivé nárazové čidlo, umístěné uprostřed přední části vozu, rozhoduje podle druhu a intenzity nárazu o aktivaci airbagů a o způsobu jejich naplnění.

Testovaný C-Max v nejvyšším stupni výbavy Ghia obsahoval bohatou výbavu: mimo jiné airbag i boční řidiče a spolujezdce, systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, systém nouzového brždění, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední i zadní okna, dále kryt zavazadlového prostoru, zadní sedadla s komfortním systémem – prostřední sedadlo posuvné dozadu s vnějšími sedadly posuvnými do středu, palubní počítač a přední mlhová světla, samočinnou aktivaci světel při snížené viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, kola z lehkých slitin, automatickou duální klimatizaci, elektrickou parkovací brzdu, vnitřní zrcátko s výhledem na zadní sedadla, výškově elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, manuálně výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, tempomat a rádio s CD přehrávačem s dálkovým ovládáním na sloupku řízení.

Focus C-Max je dlouhý 434 cm, široký včetně zrcátek 203 cm a vysoký 160cm. Rozvor má 264 cm.

Základní cena testovaného Focusu C-Max v nejvyšší výbavě Ghia s motorem 2,0 TDCi a šestistupňovou převodovkou je 750 900 Kč. Nadstandardní výbava obsahující mimo jiné systém ESP, bi-xenonové světlomety, sportovní přední sedadla, stropní airbagy zvýšila cenu testovaného vozu na 882 900 Kč,

Pro vaši informaci uvádím, že Ford Focus C-Max je dodáván ve třech stupních výbavy: Ambiente, Trend a Ghia dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory, s pětirychlostními manuálními převodovkami, s naftovým motorem 1,6 Duratorq TDCi ve výbavě Trend a Ghia též i s automatickou převodovkou Durashift CVT a s naftovým motorem 2,0 Duratorq TDCi s šestistupňovou manuální převodovkou.

Ceny Ford Focus C-Maxe jsou ve výbavě Ambiente podle zvoleného motoru od 519 900 Kč, ve výbavě Trend podle zvoleného motoru a převodovky od 564 900 a ve výbavě Ghia podle zvoleného motoru a převodovky od 665 900 Kč. Základní ceny obsahují řadu položek výbavy, která je u jiných značek mnohdy výbavou příplatkovou.

(Všechny výše uváděné ceny jsou včetně DPH. – Při přestavbě na čtyřmístný užitkový vůz kategorie N1 lze u Fordu Focus C-Max využít možnosti odpočtu DPH.)

Focus C-Max doplňuje škálu MAV (Multi Activity Vehicles) modelů značky Ford, když se zařazuje mezi kompaktní model Fusion a sedmimístný velkoprostorový model Galaxy. Tyto tři modely spolu s vozy Ford Maverick, Tourneo Connect a osmi či devítimístné minibusy Tourneo dělají z Fordu značku, která nabízí jednu z nejširších škál mimořádně prostorných osobních modelů.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...