Z Lutychu, kde Jean-Marie Leblanc závod odstartuje mávnutím bílým praporkem, až ke stupňům vítězů na Champs-Elysées, kde poblahopřeje definitivnímu vítězi a držiteli žlutého trikotu. Letos povede patron Tour peloton závodníků v Superbu 2,8l V6 speciálně určeném pro tento podnik.
Škoda je od 2. března oficiálním vozem Tour de France. Partnerství podepsané mladoboleslavskou automobilkou s cyklistickými závody ASO (v letošním roce celkem 11 závodů) definitivně vstoupí v platnost 3. července při startu Tour de France 2004. Škoda, nyní oficiální partner a člen Klubu Tour de France, se tím připojuje ke Crédit Lyonnais, Supermarché CHAMPION a Nestlé Aquarel.
V rámci spojení s Tour dává Škoda ASO k dispozici 175 vozů, výběr modelů Fabia, Octavia a Superb, které dodala pár týdnů před zahájením závodu. Tato flotila automobilů bude vedle šéfů závodu přepravovat všechny členy organizačního štábu spolu s mnoha partnery a novináři.
Mluvčí společnosti Škoda Auto Jaroslav Černý k uzavřenému partnerství poznamenal: „V rámci plánu rozvoje na významných evropských trzích včetně Francie hledala společnost Škoda Auto spojení s vrcholnou mezinárodní sportovní akcí, která by doplnila velmi úspěšný projekt sponzorování mistrovství světa v ledním hokeji. Divácká sledovanost cyklistické Tour de France podél trasy a televizních obrazovek (15 milionů diváků a dvě miliardy televizních diváků během přenosů do 170 zemí), která je na třetím místě hned za olympiádou a mistrovstvím světa v kopané, přesně odpovídá ambicím a strategii značky Škoda.
Historický vznik firmy se datuje roku 1895, kdy pánové Laurin a Klement začali v Mladé Boleslavi na místě dnešní automobilky s výrobou jízdních kol, auta je vystřídala o deset let později. Škoda tak navazuje na tradici z počátku svého vzniku. „Pevně věříme, že se nám díky spojení s touto velkolepou událostí světového významu podaří zvýšit povědomí o značce, stejně jako image a prestiž jak značky tak našich produktů,“ dodal Černý.
Kromě statutu partnera Tour de France bude mít Škoda rovněž důležitou úlohu v srdci závodu jako sponzor bílého trikotu pro nejlepšího mladého závodníka. Úzké spojení Škody s Tour de France je přirozeným důsledkem historického zájmu o cyklistiku; vždyť Škoda byla v roce 1895 založena jako výrobce jízdních kol.
Tour de France bude pro Škodu také příležitost veřejně představit model nové Octavie, který diváci uvidí v každé etapě u startovní rampy. Další modely, celkem asi deset škodovek, budou vystaveny v prostoru cíle a samozřejmě v průběhu startu závodu v propagačním karavanu.