Model vyvinutý oddělením Ford Performance je poháněn speciální verzí nového motoru 2.3 EcoBoost, který debutoval v novém Mustangu.
Nový Ford Focus RS
předvede veřejnosti svůj dynamický potenciál na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Za jeho volant při této příležitosti usedne Ken Block, závodník a hvězda videosérie Gymkhana. „Slíbili jsme příznivcům rychlých automobilů opravdový sportovní stroj a přesně takový jim také nabídneme, o čemž svědčí i hodnota nejvyššího výkonu,“ řekl Dave Pericak, ředitel Ford Performance. „Díky strhující dynamice a inovativní technice se nový Focus RS může směle měřit se sportovními modely renomovaných značek.“
Ve Focusu RS bude debutovat nový pohon všech kol Ford Performance
– s dynamickým přesměrováváním točivého momentu. Tento inovativní systém zajišťuje mimořádnou úroveň trakce a přilnavosti v kombinaci s nevídanou agilitou.
Focus RS je první model řady Ford RS s přepínatelnými jízdními režimy. Jedním z nich je Drift Mode umožňující jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem. Focus RS má rovněž tzv. Launch Control, funkci zajišťující co nejrychlejší rozjezd z místa.
Speciální motor EcoBoost
Nový motor 2.3 EcoBoost sdílí základní konstrukci s celohliníkovým čtyřválcem, který pohání nový Ford Mustang. Pro Focus RS byl však upraven a jeho výkon vzrostl o 10 procent, na 257 kW (350 koní).
Za zvýšením výkonu stojí nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem a také výrazně větší mezichladič stlačeného vzduchu. K lepšímu proudění vzduchu motorem přispívá také nová konstrukce sání a výfuková soustava s větším průměrem a elektronicky řízeným ventilem, který pomáhá regulovat zpětný tlak v potrubí i zvuk motoru.
Hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny vyšší kategorie, vhodné pro větší tepelné namáhání. Blok válců dostal pevnější vložky z vysokopevnostní slitiny. Chlazení motoru mělo nejvyšší prioritu. Cílem bylo zajistit potřebný chladicí výkon i při ostrém nasazení na závodním okruhu. Proto konstruktéři vytvořili v přední části vozu dodatečný prostor, aby se tam vešel výrazně větší chladič – vlastně největší, jaký byl kdy do Focusu namontován.
Díky pečlivé kalibraci se pohonná jednotka vyznačuje mimořádnou odezvou v nízkých otáčkách a silným zátahem ve středním rozsahu. Mezi 2000 a 4500 ot./min. je k dispozici točivý moment 440 Nm, avšak dočasné zvýšení plnicího tlaku (tzv. overboost) zvýší při prudké akceleraci maximální točivý moment na 470 Nm, a to po dobu až patnácti sekund. Hodnota maximálních otáček motoru činí 6800 ot./min.
Ohromující výkon vyžaduje ohromující soundtrack
Specialisté z Ford Performance naladili nový Focus RS tak, aby při rychlé jízdě vydával odpovídající zvukový doprovod.
Nový Focus RS je třetí generací
– takto označeného modelu a celkem 30. modelem značky Ford, jenž nosí legendární označení RS. Předchozí dvě generace Focusu RS byly uvedeny na trh v letech 2002 a 2009. Na vývoji nového modelu pracovali odborníci Ford Performance z Evropy i ze Spojených států, výrobu Ford svěřil továrně v německém Saarlouis.
Ford Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které Ford uvede na trh do roku 2020. V Evropě, včetně České republiky, se vůz objeví v prvním čtvrtletí roku 2016.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.