Vítězný tým Porsche absolvoval 395 kol v délce 5382,82 km.
Vítězství v závodě 24 hodin Le Mans pro Porsche vybojovalo
– trio Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (D) a Nick Tandy (GB). Na druhém místě je doprovodil sesterský vůz Tima Bernharda (D), Brendona Hartleye (NZ) a Marka Webbera (AUS). Tento úspěch byl čtvrtým dvojitým vítězstvím pro značku po letech 1971, 1987 a 1998.
O vítězství jsme vás informovali včera ve dvou informacích, dnes přinášíme další zajímavé údaje o tomto závodě:
- Tento závod byl o pouhá 2 kola kratší než nejdelší ročník historie – 2010.
- Průměrná rychlost vítězného Porsche 919 Hybrid byla 224,2 km/h.
- Nejvyšší rychlosti 340,2 km/h dosáhl Mark Webber v sobotu v 16:40 hod.
- Porsche 919 Hybrid rekuperuje 2,22 kWh (8 MJ) během jednoho kola. Kdyby to byla elektrárna, vystačila by tato energie na zásobování rodinného domu po dobu tří měsíců.
- Součástí realizačního týmu Porsche bylo 120 osob.
- Porsche Team absolvoval 90 zastávek v boxech, 30 pro každý vůz.
- Během 26 z těchto zastávek došlo k výměně řidičů a pneumatik.
- Každý ze tří vozů ujel na jedné sadě pneumatik nejvýše 54 kol. Ve voze číslo 17 ujel tento ultra dlouhý úsek Mark Webber, s vozem 18 to byl Neel Jani a s prototypem číslo 19 Nico Hülkenberg.
- Všechny tři vozy Porsche 919 Hybrid spotřebovaly za závod 116 pneumatik.
- Pneumatika i s ráfkem váží 19,9 kg. Mechanici tak přemístili jen v tomto ohle-du 2308,4 kg.
- Nejrychlejší zastávka v boxech týmu Porsche zahrnující výměnu jezdců a pneumatik zabrala 1:13,9 min.
- Nejkratší zastávka pro doplnění paliva trvala 51,3 s.
- Celkem strávily všechny tři vozy Porsche v boxech 95 minut a 36 sekund. Druhý nejlepší čas pro tým nasazující tři vozy byl 130 minut.
- Vítězný vůz spotřeboval 1896 l paliva.
- Převodovka vítězného Porsche provedla během 24 hodin 25 293 zařazení (nahoru i dolů).
- Nejdelší dobu za volantem ze všech devíti pilotů vozů Porsche třídy LMP1 byl Nico Jani s časem 10 hodin a 10 minut. Ve vítězném voze strávil nejvíce času Nico Hülkenberg (osm hodin a 52 minut).
- Nejvíce hmotnosti ztratil během závodu Mark Webber. Když startoval, vážil 81,2 kg (včetně vybavení a helmy), po závodě váha ukázala 78,2 kg.
- Během každé jízdy měli jezdci k dispozici 0,85 l pití. Láhev na pití se měnila během každé zastávky pro doplnění paliva.
- Během závodu nebylo potřeba vyměnit téměř žádný díl. Po výjezdu mimo trať bylo třeba vozu číslo 18 dvakrát vyměnit přední část. Automobil číslo 19 musel v devět hodin ráno zajet pro nový kryt motoru a zadní přítlačné křídlo, což ale neznamenalo během výjezdu Safety Caru žádnou časovou ztrátu.
- Během celého 24hodinového závodu byl každému Porsche 919 Hybrid dopl-něn jeden litr oleje. Pro optimální viditelnost mělo čelní sklo všech tří prototypů na sobě čtveřici snímatelné vrstvy.
- Nejvyšší teplota 25 stupňů Celsia panovala v 16 hodin v sobotu. Nejchladněji bylo mezi 3. a 7. hodinou, kdy se teplota pohybovala kolem 16 stupňů Celsia.
- V kokpitu bylo naměřeno nejvíce 27 stupňů Celsia.
- Noc trvala osm hodin, slunce zapadlo ve 21:59 a opět se objevilo v 5:59.
- Během 24 hodin se do boxů přeneslo 13,5 GB dat z každého vozu.
- Safety Car vyjel během závodu čtyřikrát. Včetně takzvaných „pomalých zón“ s měřením rychlosti byl závod omezen na celkem 195 minut.
Po třech závodech Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) vede
– celkové hodnocení (i díky zisku dvojitého počtu bodů v Le Mans) se 140 body Porsche následované Audi (124 b.) a Toyotou (71 b.).
O společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
Společnost Porsche Inter Auto CZ je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním za-stoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 12 000 kusů nových a 4000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 470 000 servisních hodin ročně.
Společnost Porsche Inter Auto CZ zaměstnává v České republice v současné době 900 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.
Sítě provozoven firmy Porsche Inter Auto naleznete nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií