O týden později už budou závodníci stáje Citroën Total na vozech C-Elysée WTCC bojovat na okruhu Paula Ricarda ve Francii.
Program víkendu 19. – 21. června na Slovakia Ringu
Mítink začne v pátek půlhodinovým volným tréninkem v13.10 hod. Další dva tréninky jsou na programu v sobotu v 9.35 a 12.00. Kvalifikace začne v 15.00. V neděli se dva závody WTCC zařazují mezi několik dalších podniků s tím, že 11. a 12. závod FIA WTCC startují v 12.45 a 15 hodin. Jede se v obou případech na 11 kol (65,142 km).
Doslova frenetické tempo nabírá mistrovství světa FIA WTCC v týdnech před letní přestávkou
Jen něco málo přes tři týdny zaberou týmům a pilotům tři závodní štace – po Slovakia Ringu to budou Paul Ricard Circuit a Vila Real v Portugalsku. Šest závodů představuje celou čtvrtinu programu sezony, které ale mohou pořadím v mistrovství světa zahýbat.
Zatím má José María López papírovou výhodu
Za pět závodních víkendu si argentinský pilot připsal tři pole position a čtyři vyhrané závody. I přes nevydařené závody v Moskvě má Pechito na čele šampionátu ještě náskok 35 bodů. A rád by se vrátil na vítěznou vlnu právě na Slovensku.
Dosavadní vládce šampionátu říká. „Bude to určitě mimořádný víkend. Slovakia Ring patří k mým oblíbeným okruhům,“ „Povrch je naprosto hladký a řada zatáček umožňuje projíždět je ve středních až vysokých rychlostech. Zatáčka číslo 2, kterou můžete projet naplno, jak jen to jde, ta představuje jeden z nejvíce vzrušujících momentů celé sezony. Loni jsem tu stál na pole position, ale v samotném závodě jsem toho nedokázal využít. Tehdy hodně pršelo. Doufám, že tentokrát bude počasí mnohem přívětivější k divákům i k nám. Už se nemohu dočkat, až budu bojovat o obhajobu mé pozice a o dobrý výsledek pro Citroën.“
Podobně jako López si také Yvan Muller v jednom závodě nepřipsal ani bod
Po stažení náskoku o 16 bodů v Rusku na svého týmového kolegu a vedoucího závodníka bude čtyřnásobný mistr světa pokračovat ve stíhačce. „Od Hungaroringu cítím, že naše práce se začíná vyplácet. Změnil jsem řadu detailů, v mé přípravě, nastavení vozu i v pilotování. Kombinace těchto drobných krůčků by mi měla pomoci v kvalifikaci a pak i v závodech. Sezona je dlouhá a my ještě nejsme ani v polovině. Budu bojovat až do konce. Slovakia Ring má hodně společných rysů s Hunagaroringem a Moscow Raceway, dvěma okruhy, na kterých jsem se mi dařilo. Cítím potřebné sebevědomí.“
Sébastien Loeb byl průběžně druhý od začátku sezony
V Rusku byl předstižen právě Mullerem. Po neúspěšném kvalifikačním víkendu bývalý pilot rally doufá, že se tentokrát všechno sejde dohromady mnohem lépe. „Musím se odrazit zpátky a doufat, že vše bude pro mě trochu lepší. V Moskvě jsem se necítil nejlépe s autem už ve volném tréninku, což mě stálo hodně v kvalifikaci. Myslím, že na Slovensku by to mohlo být lepší, třeba jen proto, že je to okruh pro Citroën C-Elysée WTCC velice přijatelný. Po lichých časech budu muset nyní získat hodně bodů, abych se svými týmovými kolegy na špici udržel krok.“
Ma Qing Hua má letos pouze jedno umístění na stupních vítězů
Dál se ale díky získávání zkušeností zlepšuje. V Moskvě tento nejmladší pilot v týmu naznačil obdivuhodnou vyrovnanost, stejně jako schopnost odolávat tlaku ostatních závodníků v balíku.
„Pechito, Séb a Yvan už v této sezoně vítězství mají a zbývám už jen já, abych si prvenství připsal,“ říká čínský jezdec. „To by mi pomohlo snížit odstup na Tiaga Monteira a kalkulovat s čtvrtým místem v mistrovství světa. Na Slovakia Ringu jsem nejezdil, ale byl jsem tu s týmem už loni a dráha se zdá být pro pilotování vzrušující. Po dobrém víkendu v Moskvě bych rád pokračoval opět dobrým výkonem.“
Po závodech v Moskvě se nyní významně mění hmotnostní kompenzace
60 kilogramů navíc podobně jako Citroën povezou i vozy Honda, zatímco RML Chevrolet budou mít jen 50 kg. Bez dodatečné zátěže pojedou pouze vozy Lada.
Více na:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií