General Motors hlásí změny ve vedení a reorganizaci v Evropě

Efektivnější řízení podpoří budoucí růst značek koncernu GM

Koncern General Motors reorganizuje svoje evropské aktivity. Cílem tohoto kroku je zjednodušení řídicích struktur, zrychlení rozhodovacích procesů a využití všech funkčních výhod v rámci celého koncernu GM. Po restrukturalizaci bude organizace pracovat ještě efektivněji, její jednotlivé značky budou mít větší šance na posílení svých tržních pozic a budou se moci ještě více zaměřit na plnění požadavků zákazníků.


V zájmu zefektivnění společnosti dochází s okamžitou platností ke změnám ve vedení firmy: Fritz Henderson byl jmenován šéfem General Motors Europe (GME), Carl-Peter Forster byl jmenován presidentem GME přímo podřízeným Hendersonovi, Hans Demant dostal ke své stávající pozici vicepresidenta GME zodpovědného za techniku také funkci výkonného ředitele společnosti Adam Opel AG. Carl-Peter Forster byl rovněž jmenován předsedou dozorčí rady automobilky Opel – tuto funkci převzal po Hansi Barthovi, který zůstává členem dozorčí rady.


„Změny na vedoucích pozicích jsou důležitou součástí naší reorganizace v Evropě,“ říká Rick Wagoner, šéf GM. „Fritz Henderson bude i nadále zodpovědný za všechny aktivity v regionu, Carl-Peter Forster se svými mimořádnými zkušenosti z vývoje a výroby automobilů bude hrát klíčovou řídicí a integrační roli. Protože se stáváme ještě více produktově zaměřenou organizací, Hans Demant, jako šéf evropského vývoje, se bude moci plně uplatnit i v pozici výkonného ředitele Opelu.“


„Stěžejním momentem našich budoucích úspěchu je, že General Motors se chová a funguje jako skutečně „jedna firma“,“ vysvětluje Rick Wagoner. „Velikost a síla koncernu GM je naší velkou výhodou, musíme ji však umět naplno využít. Proto v Evropě formujeme jednodušší řídicí strukturu, která zaručí jednotné vedení všech subjektů sdružených v GM Europe a plné využití všech dostupných zdrojů skupiny GM.“


„Požadujeme, aby všichni naši zaměstnanci v Evropě změnili dosavadní způsob uvažování – chceme po nich, aby namísto práce pro jednotlivé značky a separátní trhy začali pracovat pro celosvětovou společnost General Motors,“ říká Fritz Henderson. „Samozřejmě zachováme charakter a individualitu našich značek, koordinovaná spolupráce jediného dobře sehraného týmu je klíčovým momentem našich budoucích úspěchů.“


„V současné extrémně tvrdé konkurenci v Evropě i na zbývajících trzích světa musíme odbourat duplicity a izolovaná řešení, která nezúročí příležitosti, skrývající se uvnitř struktury GM,“ dodává Carl-Peter Forster. „Chceme, aby značky Opel, Vauxhall i Saab nadále sílily. Chceme k tomu ovšem využít všech evropských i celosvětových zdrojů GM.“


Podle nové organizační filozofie budou mít jednotlivá oddělení (finance, technika, nákup, výroba, prodej/marketing a poprodejní služby, plánování, kvalita, lidské zdroje, právní oddělení a komunikace) jednotnou celoevropskou organizaci, ve které každý vedoucí bude zodpovědný za efektivitu všech podřízených funkčních jednotek v celé Evropě.


Tim Lee, vicepresident GME zodpovědný za výrobu, Jamal El-Hout, vicepresident pro plánování, Roger Johansson, vicepresident zodpovědný za oblast nákupu, Peter Dersley, vicepresident zodpovědný za kvalitu a Hans Demant budou přímo podřízení Carl-Peter Forsterovi, stejně jako Peter Augustsson za švédský Saab Automobile AB a Kevin Wale za britský Vauxhall Motors Ltd. Augustsson a Wale jsou pověření začleněním svých firem do funkční struktury GME.


„Těším se na novou práci, která se přede mne postavila s mojí novou úlohou ve struktuře GME,“ říká Hans Demant. „Dává to nám všem i mně osobně příležitost udělat značku Opel i její produkty z pohledu zákazníků ještě lákavější.“


„Všichni zaměstnanci si od nového vedení hodně slibují a očekávají, že organizační změny i změny na vedoucích postech povedou k úspěchům,“ říká Klaus Franz, místopředseda Evropské zaměstnaneckého fóra.


Důležitost designu bude zvýrazněna vytvořením jednotné celoevropské designerské organizace, která funkčně sjednotí současné designerské aktivity značka Opel a Saab. Vedením této organizace je pověřen Bryan Nesbitt, který bude přímo podřízený presidentovi GME.


„Nová organizační struktura neznamená přerušení naší cesty k prosperitě nebo oslabení významu individuality jednotlivých značek. Jde především o schopnost přicházet s novými modely, které respektují osobitost svých značek, aniž by ale vždy při zahájení jejich vývoje bylo nutné začínat od samého začátku – od čistého papíru,“ říká Bob Lutz, zástupce ředitele GM pro vývoj nových modelů a zároveň bývalý prozatímní president GM Europe.


„Musíme mít lepší zastoupení i v  okrajových a dosud neobsazovaných segmentech, jako jsou třeba SUV modely nebo tzv. crossovery, tedy vozy kombinující prvky více automobilových tříd,“ říká Bob Lutz. „Abychom to však dokázali, musíme zefektivnit naše aktivity a více využívat všechny dostupné zdroje. Jednodušší organizační struktura nám v Evropě umožní využívat bohatých zkušeností a poznatků, bez ohledu na to, zda jejich zdroje jsou v Německu, Švédsku, Anglii nebo v kterékoli jiné zemi.“


Bob Lutz citoval jeden z prvních příkladů globálního fungování koncernu GM: Konstruktéři z německého Rüsselsheimu budou hrát vedoucí roli při vývoji platformy Epsilon nové generace. Budou zodpovědní za základní konstrukci platformy a sdílené komponenty. Jednotlivé značky potom budou používat modifikace základní platformy pro své modely. Vedoucím vývoje nové platformy Epsilon byl pověřen Jon Lauckner, který odpovídal za modelovou řadu Opel/Vauxhall Astra nové generace.


Fritz Henderson bude zodpovědný také za oblast lidských zdrojů, finance, prodej/marketing a poprodejní služby, informační systémy, právní aspekty, komunikaci a také za společnost Fiat/GM Powertrain a další aktivity s automobilkou Fiat. Henderson bude řídit také novou obchodní strukturu pro oblast centrální a východní Evropy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karel Kašák rozvážel jídlo potřebným s dodávkou zapůjčenou z AAA AUTO

Karel Kašák rozvážel jídlo...

Známý moderátor Karel Kašák se rozhodl pomoci, usedl za volant dodávky a pod patronátem Potravinové banky Praha a Středočeský kraj rozvážel jídlo potřebným. Sám moderátor neměl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží jídlo potřebným a pomáhá v boji s plýtváním

Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží...

Od dnešního dne vozí po Praze a Středočeském kraji nevyužité potraviny určené pro pomoc potřebným i Fiat Ducato, který České potravinové bance Praha a Středočeský kraj zapůjčila síť...