Společnosti Goodyear Dunlop Tires připomíná: Zimní pneumatiky v létě znamená vyšší spotřeba a hlučnost, horší ovladatelnost při silných letních deštích, rychlejší opotřebovávání, ale hlavně delší brzdná dráha !!!

Stále však existuje značná část nepřezouvajících řidičů, kteří jezdí v létě na zimních pneumatikách.

???????????????

???????????????

Přestože tvar i vzhled zimních a letních pneumatik

– se na první pohled příliš neliší, každá z nich má jiné složení směsi a dezén běhounu má jiný tvar. Jejich specifické vlastnosti výrazně ovlivňují funkčnost obou typů pneumatik v průběhu roku. Během letního období, kdy průměrné denní teploty pravidelně překračují 7 °C, by řidiči měli používat letní pneumatiky, jejichž tvrdší směs ve srovnání s pneumatikami zimními a běhoun s širokými obvodovými drážkami poskytují daleko lepší vlastnosti a bezpečnostní parametry.

Jiří Vodička, Marketing Manager CZ/SK společnosti Goodyear Dunlop Tires zdůrazňuje:

„Řidiči, kteří v letním období nepoužívají letní pneumatiky, se musí připravit na vyšší spotřebu a hlučnost, delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost při silných letních deštích a rychlejší opotřebovávání jejich pneumatik. Je nutné, aby si lidé uvědomili, že stejně jako v jiných odvětvích je také v našem pneumatikářském kladen velký důraz na neustálý výzkum a vývoj nových technologií a postupů. Díky tomu mohou být pneumatiky přizpůsobeny pro různá období, respektive pro povětrnostní podmínky a teploty pro ně typické. Proto se zimní a letní pneumatiky od sebe značně odlišují a jejich nesprávné používání má nejen negativní vliv na jízdní vlastnosti automobilu, ale díky delší brzdné dráze je i nebezpečné. V neposlední řadě je používání zimních pneumatik v létě díky vyšší spotřebě a opotřebení i neekonomické.“

Pneumatiky jsou během vývoje testovány v mnoha různých podmínkách

Bylo prokázáno, že při vyšších teplotách se zimní pneumatika začne přehřívat a ztrácí své optimální vlastnosti, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy. Navíc měkčí směs a velké množstvím lamel způsobuje vyšší hlučnost ve srovnání s pneumatikou letní.

Pneumatiky mají také velký vliv na spotřebu pohonných hmot u automobilu

Tu ovlivňuje nahuštění, směs i dezén pneumatiky. Více záběrových hran na zimní pneumatice zvyšuje její valivý odpor a tím negativně působí na spotřebu pohonných hmot. Měkčí směs zimních pneumatik současně způsobuje jejich rychlejší sjíždění při používání v letním období. Letní směs, která je určena do těchto teplot, zajišťuje nejen delší životnost pneumatik, ale i jejich celkově lepší vlastnosti.

Goodyear

– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech na

www.goodyear.cz

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....