Stále však existuje značná část nepřezouvajících řidičů, kteří jezdí v létě na zimních pneumatikách.
Přestože tvar i vzhled zimních a letních pneumatik
– se na první pohled příliš neliší, každá z nich má jiné složení směsi a dezén běhounu má jiný tvar. Jejich specifické vlastnosti výrazně ovlivňují funkčnost obou typů pneumatik v průběhu roku. Během letního období, kdy průměrné denní teploty pravidelně překračují 7 °C, by řidiči měli používat letní pneumatiky, jejichž tvrdší směs ve srovnání s pneumatikami zimními a běhoun s širokými obvodovými drážkami poskytují daleko lepší vlastnosti a bezpečnostní parametry.
Jiří Vodička, Marketing Manager CZ/SK společnosti Goodyear Dunlop Tires zdůrazňuje:
„Řidiči, kteří v letním období nepoužívají letní pneumatiky, se musí připravit na vyšší spotřebu a hlučnost, delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost při silných letních deštích a rychlejší opotřebovávání jejich pneumatik. Je nutné, aby si lidé uvědomili, že stejně jako v jiných odvětvích je také v našem pneumatikářském kladen velký důraz na neustálý výzkum a vývoj nových technologií a postupů. Díky tomu mohou být pneumatiky přizpůsobeny pro různá období, respektive pro povětrnostní podmínky a teploty pro ně typické. Proto se zimní a letní pneumatiky od sebe značně odlišují a jejich nesprávné používání má nejen negativní vliv na jízdní vlastnosti automobilu, ale díky delší brzdné dráze je i nebezpečné. V neposlední řadě je používání zimních pneumatik v létě díky vyšší spotřebě a opotřebení i neekonomické.“
Pneumatiky jsou během vývoje testovány v mnoha různých podmínkách
Bylo prokázáno, že při vyšších teplotách se zimní pneumatika začne přehřívat a ztrácí své optimální vlastnosti, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy. Navíc měkčí směs a velké množstvím lamel způsobuje vyšší hlučnost ve srovnání s pneumatikou letní.
Pneumatiky mají také velký vliv na spotřebu pohonných hmot u automobilu
Tu ovlivňuje nahuštění, směs i dezén pneumatiky. Více záběrových hran na zimní pneumatice zvyšuje její valivý odpor a tím negativně působí na spotřebu pohonných hmot. Měkčí směs zimních pneumatik současně způsobuje jejich rychlejší sjíždění při používání v letním období. Letní směs, která je určena do těchto teplot, zajišťuje nejen delší životnost pneumatik, ale i jejich celkově lepší vlastnosti.
Goodyear
– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.
Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech na
Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha