Když bylo na počátku roku 2002 představeno Volvo XC90, někteří lidé se domnívali, že tato vnitřní konkurence bude mít nepříznivý dopad na do té doby mimořádně úspěšný model Volvo XC70. „Náš názor však byl zcela opačný– věřili jsme, že Volvo XC70 se dočká nové vlny zájmu. Představení Volva XC90 bylo impulsem pro celou koncepci vozů XC. Konec konců, jedná se o dva zcela odlišné automobily, které jsou zaměřeny na dvě zcela rozdílné cílové skupiny zákazníků,” vysvětluje Hans-Olov Olsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.
Růst prodeje v roce 2003
V roce 2003 vzalo Volvo XC90 trh útokem a společnost Volvo Cars pro něj musela zvýšit cílový objem výroby z původních 50 000 na 90 000 vozidel. Bez ohledu na tuto skutečnost prodej Volva XC70 v porovnání s rokem 2002 i nadále rostl a nyní přichází jeho omlazená verze s řadou prvků, díky kterým se tento vůz stává ještě atraktivnější. „Silnou stránkou XC70 je to, že vůz vyzařuje svou schopnost dovézt vás kamkoliv si budete přát a bez ohledu na to, pro jaké dobrodružství jste se v daném případě rozhodli. Tento pocit dále posilují nové designové prvky v interiéru i v exteriéru, které vozu dodávají ještě atraktivnější a robustnější vzhled,” říká Hans-Olov Olsson.
XC70 vyráží za dobrodružstvím, zatímco XC90 zůstává ve městě
Pokud se týče komerční přitažlivosti, zaměřuje se každý z těchto vozů Volvo na jinou cílovou skupinu zákazníků, přičemž každá z těchto skupin používá svůj vůz odlišným způsobem.
- Majitelé Volva XC90 většinou zůstávají na městských asfaltových vozovkách s vědomím, že z jejich vozidla vyzařuje připravenost vydat se i mimo vozovku.
- Na druhé straně majitel Volva XC70 se často pohybuje na cestě za rekreačními aktivitami v prostředích s náročnějšími jízdními podmínkami.
Lepší jízdní vlastnosti – vyšší bezpečnost
Volvo XC70 je nyní nabízeno také s důmyslným systémem aktivního řízení podvozku FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept). Úroveň bezpečnosti zvyšuje také řada dalších prvků, jako je inteligentní systém pro eliminaci mrtvého úhlu, který pomocí kamer sleduje oblasti mrtvého úhlu za vozidlem.
Největším trhem budou USA
Volvo XC70 od uvedení prvního modelu na trh v roce 1997 vytvořilo v severní Americe zcela nový segment vozů do lehkého terénu (Cross Country). Spojené státy nadále budou výrazně nejvýznamnějším samostatným trhem. Modernizované Volvo XC70 se do autosalónů dostane v srpnu 2004 a více než polovina z plánovaného počtu 35 000 vyrobených vozidel bude směřovat do USA. Kanada je pro Volvo XC70 čtvrtým největším trhem. Druhým největším trhem je Švédsko, za kterým na třetím místě následuje Japonsko a páté místo zaujímá Německo.
V Evropě budou dvě třetiny všech prodaných vozů Volvo XC70 poháněny dieselovým motorem.
Volvo XC70 se společně s vozy Volvo V70,Volvo S80 a Volvo XC90 vyrábí v závodě společnosti Volvo Cars ve švédském městě Torslanda.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.