Dunlop SPORTMAX D208 RR nabízí kombinaci závodních a silničních technologií, a proto zaručuje: lepší přilnavost na mokru i suchu, kratší dobu zahřívání, vylepšenou trakci a vynikající řízení a zatáčení.
„Nová pneumatika SPORTMAX D208 Race Replica je určena pro sportovně založené motocyklisty, kteří očekávají vynikající jízdní vlastnosti stroje při řízení a zatáčení ve vysokých rychlostech. Na základě svých bohatých zkušeností ze závodů vyvinul Dunlop pneumatiku se závodními parametry pro každodenní používání,“ říká Jose D’Alessandro, ředitel divize motocyklových pneumatik pro Evropu, Střední východ a Afriku.
Nová Dunlop D208 Race Replica je oficiální pneumatikou pro Virgin Mobile Yamaha RZF R6 Cup 2004 ve Velké Británii.
Nový směrový dezén běhounu vychází z typu D208 GP. Má optimalizovaný poměr čisté plochy dezénu a odvodových drážek. Čistá plocha dezénu se zvětšuje s rostoucím úhlem náklonu a v případě potřeby zlepšuje trakci a stabilitu. V přímé jízdě tvoří 11 % plochy centrální drážka pneumatiky a tím zaručuje vynikající vlastnosti za všech jízdních podmínek. Při větších úhlech náklonu zvyšuje přilnavost vyšší poměr čisté plochy, drážka v rameni pneumatiky tvoří pouze 4 %.
Přední pneumatika zajišťuje většinu brzdné síly a zadní převádí akcelerační sílu, proto je směrový dezén běhounu na přední a zadní pneumatice obrácený.
Konstrukce pneumatiky:
Technologie Dunlop GP, aplikovaná na přední pneumatice, redukuje deformaci kontaktní plochy běhounu a zlepšuje stabilitu pneumatiky při brzdění a zatáčení. Zadní pneumatika je vybavena systémem Dunlop JLB Jointless Breaker. Tato konstrukce omezuje vznik odstředivé síly a vnitřní namáhání pneumatiky.
Přední i zadní pneumatiky jsou konstruovány systémem regulace napětí kostry Dunlop CTCS. Ten reguluje rozložení namáhání kostry, optimalizuje její napětí a zlepšuje tak stabilitu při zatáčení, trakci při jízdě po rovině a zpětnou vazbu pro jezdce.
Profil pneumatiky:
Přední pneumatika využívá nejnovější profil pneumatiky Dunlop GP pro její dobré reakce na řízení. Navíc umožňuje snadné a přesné ovládání v zatáčkách při menším použití síly nutné k řízení. Optimalizovaný profil zadní pneumatiky omezuje změny v geometrii řízení, zlepšuje reakci a drží stopu v zatáčkách.
Směs běhounu:
Nový dezén běhounu, profil a konstrukce kostry Sportmax D208 RR jsou optimalizovány tak, aby umožňovaly použití měkčích směsí s vyšší adhezí, aniž by se urychlilo opotřebení pneumatiky.
Nový materiál na předních a zadních pneumatikách je odvozený od směsi používané pro závody, která využívá syntetické elastomery pro zvýšení přilnavosti a zlepšení vlastností na mokrých vozovkách. Inženýři značky Dunlop použili pro výrobu zadní pneumatiky běhounovou směs s obsahem siliky, která umožnila využít v konstrukci měkčí polymery, jenž minimalizují dobu zahřívání a zlepšují již tak vynikající přilnavost na mokru.
Dodávané rozměry:
Přední
- 130/70 ZR 16 M/C (61W) TL
- 120/60 ZR 17 M/C * (55 W) TL
- 120/65 ZR 17 M/C (56W) TL
- 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL
Zadní
- 160/60 ZR 17 M/C * (69W) TL
- 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
- 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
Na španělském okruhu Catalunya právě proběhl jeden z největších testů motocyklů na světě Master Bike 2004, v rámci kterého novináři prestižních motocyklových časopisů z celého světa vybírají nejlepší stroj. Všechny testované motocykly jezdí právě na pneumatikách Dunlop SPORTMAX D208 Race Replica, které umožní, aby motocykly i jezdci podali ten nejlepší výkon. Značka Dunlop je jedna z předních světových výrobců vysoce výkonných pneumatik. Téměř všichni výrobci motocyklů tří hlavních globálních trhů používají Dunlop v první výbavě.