V západní Evropě se celkem prodalo za první tři měsíce roku 2004 – 609 000 nových vozů, z toho bylo 317 700 značky Peugeot a 291 300 Citroën (celkem pokles o 7,7%). Ve Francii prodala skupina 182 200 vozů, z nichž bylo 98 200 peugeotů a 84 000 citroënů (pokles o 11%). V ostatních teritoriích světa prodalo PSA 217 300 nových aut – 154 300 značky Peugeot, 63 000 značky Citroën (nárůst o 32,7%). Celosvětové prodeje tak činily 826 300 vozů, z toho 472 100 peugeotů a 354 200 citroënů (+0,3%). Osobních vozů obou značek se celosvětové prodalo 722 000 (-0,7%), z toho peugeotů 421 100 (+1,9%) a citroënů 300 900 (-4,2%). Lehkých užitkových vozů se celosvětově v rámci skupiny PSA prodalo 104 300 (+8%), značka Peugeot prodala 51 000 vozů (+10,4) a Citroën 53 300 (+5,3%).
Skupina PSA Peugeot Citroën zveřejnila konsolidované hospodářské výsledky, kterých dosáhla za první tři měsíce roku 2004. Obrat skupiny jako celku se ustálil na 13 762 000 Eur, což představuje proti stejnému období roku 2003 mírný pokles o 0,6%. Před rokem ve srovnatelném období dosáhla skupina obratu 13 841 000 Eur.
Obrat, kterého PSA Peugeot Citroën dosáhla automobilovými aktivitami, činil za první čtvrtletí 2004 – 11 054 milionů Eur, tedy snížení o 1,5%. Mírný vzestup byl zaznamenán u prodeje nových automobilů v celosvětovém měřítku. Prodeje obou značek šly nahoru o 0,3% na 826 300 aut.
Podíl na evropském automobilovém trhu PSA Peugeot Citroën sice v porovnání s prvními třemi měsíci roku 2003 činil 15% proti loňským 16,9%, ale oproti druhé polovině roku 2003 se dočkal mírného nárůstu (na konci 2003 činil podíl 14,9%).
K snížení došlo zejména v západní Evropě. Mimo západní Evropu narostly proti prvnímu čtvrtletí 2003 prodeje nových vozů na 217 300, čili o 32,7% více. Ve střední Evropě a Turecku skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenala navýšení o 18,2% na 54 300 prodaných vozů. Jihoamerický trh rostl v prvních třech měsících o 17,3% na 31 500 prodaných aut. Čínský trh rostl ve sledované období o 39% a Peugeot a Citroën v této části světa prodaly 22900 vozů.
A jak se podílely na obratu skupiny další dceřiné společnosti? Banque PSA Finance zaznamenala obrat 433 milionů EUR (loni ve stejném období 431 mil.), a to díky zvýšeným objemům uzavřených úvěrů i dalších finančních produktů.
Skupina Gefco si „polepšila“ o 2,3%, z 695 milionů EUR na současných 711 milionů. Divize Faurecie (doplňky) zaznamenala za první tři měsíce roku 2004 obrat 2 605 milionů EUR (loni 2 582 milionů EUR).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas