Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

ARO 324 TD, Honker řady 42, Land Rover Defender 130, Mazda B-Fighter, Mitsubishi L 200, Nissan Pick-Up, Toyota Hilux.

ARO 324 TD


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Z konkurenčních značek je rumunské ARO na našem trhu nejdéle prodávaným typem terénních vozidel. S jejich importem začal podnik zahraničního obchodu Motokov před více než 30 lety. Pro civilní sektor to byl dlouhou dobu jediný hromadně dovážený pracant do terénu. Před patnácti lety dovoz prakticky skončil a znovu byl obnoven díky hradecké společnosti AUTO MAX. Pravda, konstrukčně se dnešní typ příliš neliší od svých předchůdců (stejně jako u prvních vozů musíte kupř. zvenku zamknout „volnoběžky“), nicméně hradecká společnost dnes nabízí vozidla vybavená motory Euro 3. ARO 4×4 nesoucí původní značku je dnes více méně vydáváno za český výrobek. Z konkurentů pořídíte spartansky vybavený vůz za nejméně peněz, rozhodně vás nezruinuje ani cena za servisní hodinu, ani za náhradní díly. Co ztrácí na silnici, vynahradí si ARO 4×4 v terénu díky znamenitě přizpůsobivému podvozku.

Honker řady 42


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Robustní Honker je nejnovějším přírůstkem z konkurenčních značek na našem trhu. Pochází z Polska, kde s úspěchem složil náročné armádní testy.Výstavní premiéru absolvoval v České republice v létě loňského roku. Dovoz a potřebné předprodejní úpravy původně vojenského vozidla uskutečňuje hradecká společnost AUTO MAX. Stejně jako ostatní vozidla z bývalých socialistických zemí (Polska, Rumunska a Ruska) vybavuje hradecká společnost polské pikapy motory Andoria (licence Leyland) v provedení Euro 3. Vozidla vynikají jednoduchou účelnou konstrukcí (veškerá okna mají plochá skla, vpředu i vzadu jsou tuhé nápravy na listových perech). Trvalý pohon zadní nápravy s možností přiřazení přední nápravy. Provozní náklady (náhradní díly a servisní hodinová mzda) jsou velmi příznivé.

Land Rover Defender 130


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Nezaměnitelná legenda na trhu terénních vozidel  je spolehlivým houževnatým pracantem. Svojí konstrukcí dokazuje, že když Angličan něco vymyslí, je to originální a kvalitní s trvalou hodnotou. Vyrábět jeden typ vozidla během padesátileté existence na třiceti místech po celém světě, hovoří samo za sebe. Jde ovšem o typ Land Rover Defender v osobní verzi, od níž je nákladní pick-up odvozen. Obě nápravy jsou sice tuhé, avšak zavěšené na ramenech a odpérované vinutými pružinami.  Jako jediný z konkurentů má Defender celohliníkovou karoserii, pod kapotou podélně uložený pětiválec s elektronicky řízeným vstřikováním systém čerpadlo-tryska a poměrně slušnou standardní výbavu. I na silnici jedete se stále zapojeným pohonem všech kol.  Na silnici Defender překvapí svou pružností a k jeho vlastnostem v terénu není co dodat, je  to  pašák! Silák utáhne – jako jediný z konkurentů – brzděný přívěs 3 500 kg. Za to vše ovšem musíte zaplatit slušnou cenu!

Mazda B-Fighter


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Omlazená Mazda B-Fighter dnes již neodmyslitelně na našem trhu doplňuje vedoucí trojici pikapů se znakem náprav 4 x 4 (Nissan, Mitsubishi, Mazda). Počtem prodaných vozidel v České republice zastiňuje Mazda B-Fighter vyráběná v Thajsku své dvojče Ford Transit. Ostatně poslední kosmetické úpravy ještě více opticky oddálily od sebe tato dvě technicky identická vozidla. Stejně jako všechny ostatní vozy s karoserií pick-up patří i Mazda B-Fighter více do terénu než na silnici. Uspořádáním podvozkových skupin a interiéru, velice slušnou standardní výbavou, přijatelnými provozními náklady a v neposlední řadě i vysokou užitnou hodnotou patří Mazda B-Fighter k perspektivním vozům ve své kategorii. K dobré pozici na trhu napomáhá i prozíravá obchodní politika importéra.

Mitsubishi L 200


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Japonská klasika s nezávislým zavěšení předních kol a tuhou zadní nápravou na listových perech vyráběná v exotickém Thajsku slaví mimořádné úspěchy všude, kde se objeví. Jen v Evropě je Mitsubishi L 200 ve více než v desítce zemí nejoblíbenějším terénním pikapem. Ke zvýšení atraktivnosti přispěla modernizace ročníku 2002 a následné zvýšení výkonu vznětového přeplňovaného čtyřválce s chladičem plnicího vzduchu. Ke standardní výbavě patří patentovaný řaditelný pohon předních kol Easy Select 4WD se samočinnou volnoběžkou předních kol. Luxusní provedení GLS je standardně dodáváno v typickém dvoubarevném provedení. K bohaté standardní výbavě všech pikapů firmy Mitsubishi patří na českém trhu závěr zadního diferenciálu.

Nissan Pick-Up


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Klasika s nezávisle zavěšenými předními koly a s tuhou zadní nápravou umocněná výkonným motorem a v porovnání k celkové hmotnosti vysokou hmotností brzděného přívěsu a užitečnou hmotností. Tak bychom mohli charakterizovat u nás dosud nejúspěšnější pikap s dvojitou kabinou a se znakem náprav 4 x 4 v nejnovějším provedení. Vůz je vybaven řaditelným pohonem předních kol do rychlosti 40 km/h. Motor nejenže dokáže rozpohybovat takřka tři tuny těžký pikap na rychlost nepříliš obvyklou (a ne právě využívanou) u vozidel tohoto typu, ale z konkurentů nabízí nejvyšší točivý moment. K přednostem vozu patří bohatá standardní výbava. Nutno podotknout, že špičkové hodnoty dynamických vlastností získal oblíbený pracant poslední omlazovací kůrou v roce 2002.

Toyota Hilux


Technický popis vozů, které se zúčastnily „Testu 7 statečných“.

Stejně jako většina konkurentů, absolvoval pikap Toyota Hilux celou řadou modernizačních úprav, z nichž nejzávažnější přinesla nezávislé zavěšení předních kol. Vozidlo zůstalo věrné koncepci se stálým pohonem zadních nápravy a řaditelným pohonem předních kol. Nejnovější změny se týkají motoru a kosmetických úprav karoserie. Moderní šestnáctiventilový řadový přeplňovaný vznětový motor je vybaven vysokotlakým vstřikovacím systémem common-rail s velice příznivým průběhem momentové křivky. Maximálních hodnot točivého momentu dosahuje přeplňovaný čtyřválec v rozmezí otáček 1600 až 2400 1/min. Z konkurenčních vozidel je Toyota Hilux nejmenší, má však velice prostornou kabinu s dostatečným místem i na zadních sedadlech . Má jednak nejkratší rozvor, jednak nejmenší pohotovostní resp. provozní hmotnost. Rovněž celková hmotnost je nejnižší, prakticky o 1 tunu menší než u 3,5tunových pikapů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...