Hyundai Motorsport zahajuje svou druhou sezónu v Mistrovství světa v rallye (World Rally Championship) a hned pro první soutěž, jíž je tradiční a legendární Rallye Monte Carlo, si stanovil nemalý cíl: získat co nejlepší umístění a co nejblíže k předním příčkám.
Pro soutěž v Monte Carlu připravil závodní tým Hyundai Shell World Rally
– dva vozy i20 WRC, do jejichž kabin usednou Belgičané Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul a Španělé Dani Sordo a Marc Martí. Pro splnění cíle na Rallye Monte Carlo udělal celý tým hodně. Příprava na soutěž začala už v polovině prosince loňského roku, kdy obě posádky testovali Hyundai i20 WRC několik dnů v oblasti Ardeche. Zdejší nestálé počasí, tolik typické právě pro klání v Monte Carlu, umožnilo doladit některé detaily a připravit vozy na soutěž. Poslední dvoudenní test proběhl na počátku minulého týdne, aby se jezdci se závodním vozem dokonale sžili a mohli provést závěrečné úpravy.
Šéf týmu Michel Nandan k tomu řekl:
„Rallye Monte Carlu je dobře známé svými rychle se měnícími podmínkami, takže nebývá nouze o překvapení. I když máte zkušenosti z předchozích let, existuje tu hodně věcí, které nemůžete ovlivnit, a ty mohou zásadně promluvit do konečného pořadí. Minulý rok jsme tady zažili dost smůly, a přestože naše účinkování v soutěži netrvalo dlouho, byli jsme nakonec spokojeni.“ Jak dodal, tým bude letos usilovat o co nejlepší výsledek co nejblíže předním příčkám. „Naši jezdci tuto trať znají dobře, a my víme, že na asfaltovém povrchu mají nadprůměrné výsledky, dokážou se přizpůsobit i zrádným podmínkám a podat výborný výkon. Jsme sice stále v rané fázi našeho vývoje, ale věříme, že se dokážeme poprat i s tímto typem soutěže, kde výkon vozu není jediným faktorem ovlivňujícím výsledek.“ Zásadní podle něj bude především správná volba pneumatik. Rallye Monte Carlo je jediným soutěží seriálu, kde závodníci mají na výběr pět různých směsí pneumatik – tvrdé, měkké, super soft, na sníh a s hroty. Klíčem k úspěchu bude tedy nastavení správné konfigurace. Vozy Hyundai i20 WRC pojedou Rallye Monte Carlo na pneumatikách značky Michelin.
Také oba jezdci se na soutěž velmi těší a věří ve schopnosti svých vozů. Thierry Neuville, který zde startuje počtvrté, k tomu dodává:
„Rallye Monte Carlo je vždy zvláštní, je to první soutěž sezóny a podmínky jsou tady vždy velmi nevyzpytatelné. Je velmi obtížné předvídat, co se může stát. Určitě chci letos s Hyundai i20 WRC najet více kilometrů než v loňském roce. Využijeme veškerých zkušeností, které s touto tratí máme, a hodláme usilovat o co nejlepší výsledek.“
Španěl Sordo se vrací na Rallye Monte Carlo posedmé v kariéře.
Poté, co musel loni po slibném začátku odstoupit kvůli problémům s elektronikou, doufá letos v bezproblémový průběh: „Soutěž v Monte Carlu mám moc rád. Je úplně jiná, než všechny ostatní. Je vždy velkou výzvou jak pro řidiče, tak pro vozy. Naším cílem je samozřejmě jet tak rychle, jak to je jen možné, a získat co nejvíce bodů. Na této trati máme šanci i na stupně vítězů, protože v RMC je díky nepředvídatelnému počasí možné opravdu vše.“
Slavná soutěž Monackého knížectví se letos jede už po třiaosmdesáté a přinese opět řadu novinek
– které osvěží atmosféru a udělají rallye zajímavější pro posádky i diváky. Tím nejzajímavějším budou nejspíš dvě noční etapy ve čtvrtek, či zcela nové rychlostní zkoušky, které se pojedou více na severu.
Soutěž Rallye Monte Carlo odstartuje ze svého tradičního místa před slavným monackým Casinem ve středu 21. ledna a skončí v neděli 25. ledna 2014 před Knížecím palácem nad Monte Carlem.
Společnost Hyundai Motor Co.
– založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje devět výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2014 prodala 4,9 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5300 dealerství a showroomů. Hyundai je také první automobilkou na světě, která sériově vyrábí ekologické vodíkové vozy Fuel Cell. Na českém trhu prodeje značky od roku 2007 setrvale rostou. V roce 2014 bylo v ČR prodáno 18 741 osobních automobilů a Hyundai dlouhodobě představuje nejrychleji rostoucí značku v České republice.
Další informace o společnosti Hyundai Motor a jejích produktech na:
www.hyundai.com nebo na českých webových stránkách www.hyundai.cz .
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů