AAA AUTO Index, potvrzuje v letošním roce některé loňské trendy – zejména popularitu benzínových motorů a dynamicky rostoucí prodeje v segmentu automobilů mladších 2 let.
Analýza vychází
– z téměř čtvrt milionu prodaných vozů v letech 2008 – 2014 a zaměřuje se jak na technické parametry, tak na vybavení bezpečnostními prvky, požadovaný komfort i vzhled.
Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvádí:
„Při nákupu vozu z druhé ruky je podstatné znát trendy na trhu ojetin, protože zákazník pak ví, co má očekávat. Například, že koupě vozů bez klimatizace je dnes již téměř raritou a stejné je to u vozů bez systému ABS. Letošní data potvrzují rostoucí zájem českých řidičů o zánovní vozy. Tento trend navíc potvrzuje i fakt, že se prodává více vozů, které mají najeto pod 30 tisíc kilometrů. V kurzu je tedy kupovat auto maximálně dva roky staré a s nízkým počtem najetých kilometrů.“
Stáří a počet najetých kilometrů prodaných vozů
Pokud porovnáme prodané vozy s ohledem na druh pohonné hmoty, zůstává dominantní benzín, který zvyšuje svůj náskok před dieslovými motory. Podle AAA AUTO se zde jako již v minulých letech výrazně projevuje rovnost cen nafty a benzínu. Benzín tedy potvrdil svou dominanci.
Z hlediska typu karoserie
– zůstávají u zákazníků oblíbenější praktické kombíky, sedany nadále spíše stagnují. Prodej sedanů dále klesá.
Čtyřkolky, ale i automatický převodovka jsou stále populárnější.
Roste také popularita čtyřkolek a v Česku dosud spíše netradiční automatické převodovky, která byla letos poprvé ve výbavě více než desetiny prodaných ojetin.