Lídr v udržitelnosti: Scania dodá v tomto roce přibližně 1500 vozidel na bionaftu

Společnost Scania velkou měrou podporuje provoz na alternativní paliva a klade důraz na udržitelný rozvoj zejména v segmentu těžkých nákladních vozidel.

Scania v Evropě očekává jen v tomto roce

– dodávku cca 1500 nákladních automobilů osazených jedním z pěti motorů Euro 6, které je možné provozovat na stoprocentní bionaftu.

„Prognóza ukazuje, že v letošním roce vyrobíme a dodáme přibližně 1500 vozidel s motory Euro 6 připravených pro provoz na bionaftu,“ říká Christopher Podgorski, viceprezident Scanie pro užitková vozidla. „Na toto číslo jsem velmi hrdý, protože ukazuje, že naše investice do oblasti alternativních paliv jsou nejen nejrozsáhlejší v našem odvětví, ale rovněž se jedná o obrovský komerční úspěch. Tyto konkrétní výsledky nás pouze utvrzují v tom, že udržitelná budoucnost je zároveň budoucností ziskovou.“

Scania v současné době vyrábí tři různé motory Euro 6 pro provoz na stoprocentní bionaftu:

  • 9-litrový řadový pětiválec
  • 13-litrový řadový šestiválec
  • 16-litrový agregát V8

Společně pokrývají rozsah výkonu 320 – 580 k a jsou vhodné prakticky pro všechny typy aplikací.

Bionafta mezi evropskými dopravci asi nejoblíbenější alternativní palivo současnosti.

Její používání je snadné, v případě potřeby může být smíchána s běžnou motorovou naftou, a zároveň pomáhá snížit emise CO2 přibližně o 65%. „Jediná environmentální opatření, která mají smysl, jsou ta, která jsou skutečně realizována,“ zdůrazňuje Magnus Höglund, produktový ředitel pro distribuční segment nákladních vozidel Scania. „Díky velikosti našeho sortimentu dodáváme na řadu trhů vozidla na bionaftu pokrývající širokou škálu aplikací. Ve skutečnosti ale dodáváme nejvíce vozidel zákazníkům v dálkové přepravě. Pokud jde o alternativní paliva, tak jsou to právě oni, kdo nemají příliš na výběr. O to důležitější je fakt, že se nemusí vzdávat věcí, na které jsou zvyklí – mohou si koupit dobře vybavená vozidla se všemi standardními vlastnostmi Scanie a zároveň výrazně snížit emise oxidů uhlíku.“

V roce 2014 očekává Scania dodání nejvíce vozidel na bionaftu

– v Rakousku, Švédsku a Německu. Zájem ale neustále roste i na dalších trzích. Jeden největších nákupů kamionů na bionaftu pro dálkovou přepravu zatím uskutečnila švýcarská společnost Coop. Do své flotily pořídili 50 vozidel, která jim mají pomoci uskutečnit do roku 2023 velmi odvážný plán – zcela zneutralizovat emise uhlíku.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...