Scania za rok 2003 obsadila první místo na českém trhu s těžkými nákladními automobily

Scania prodala v ČR celkem 566 vozidel, což představuje téměř 17 % podíl na trhu.

V roce 2003 se v České republice prodalo 3 341 těžkých nákladních automobilů. V porovnání s rokem 2002 se celkový prodej těžkých nákladních vozidel v České republice snížil o 11,5%, tj o 432 vozů. Vývoj na trhu se promítl i do výsledků prodeje společnosti Scania, jejíž prodeje poklesly oproti roku 2002 o 3,7%, tedy méně než u ostatních značek.


„Výsledky, kterých jsme dosáhli v loňském roce, považujeme za úspěch především proto, že celkový pokles prodeje na českém trhu se u naší společnosti projevil pouze minimálně a zdaleka nedosahuje průměrné hodnoty,“ bilancuje hospodářské výsledky uplynulého roku Anders Grundströmer, generální ředitel společnosti Scania Czech Republic.


Mimo to v roce 2003 prodala společnost Scania celkem 350 použitých vozů a zaznamenala tak nárůst oproti roku 2002 o 34,6%. Celkový obrat společnosti včetně partnerů v servisní a prodejní síti dosáhl hodnoty 3,12 miliardy korun. Ke konci roku 2003 pracovalo ve firmě Scania CZ spolu s partnerskými firmami 361 zaměstnanců.


Švédský výrobce Scania si za dobu svého desetiletého působení na českém trhu vybudoval pevnou pozici a patří k nejvýznamnějším dodavatelům těžké nákladní techniky nejen díky kvalitě svých výrobků, ale také proto, že disponuje rozsáhlou servisní sítí a nabízí i řadu doplňkových služeb na vysoké úrovni. V servisní síti Scania CZ v loňském roce přibyla dvě nová servisní střediska – Cheb a Vizovice. Obě poskytují standardní služby spojené s dostatečnou kapacitou a komfortem.


Loňský rok byl i pro českou pobočku Scania ve znamení soutěže o nejlepšího mladého evropského řidiče – YETD (Young European Truck Driver), jejímž hlavním cílem bylo propagovat bezpečnost silničního provozu. Soutěž byla zaměřena na řidiče profesionály do třiceti let, kteří díky ní mohli upevnit a porovnat své teoretické znalosti, i praktické zkušenosti s řízením nákladních vozů. Další ročník se bude konat roce 2005.


V dubnu 2003 se Praha stala třetím místem na světě, kde Scania otevřela nákupní pobočku, jejímž hlavním úkolem je aktivní vyhledávání nových dodavatelů v regionu střední a východní Evropy. Otevření nákupní pobočky dokazuje rostoucí význam českého trhu v celosvětovém měřítku.

Počet prodaných těžkých nákladních automobilů Scania v ČR

  • 1994 – 12 vozů (1 % na trhu)
  • 1995 – 49 (3 %)
  • 1996 – 159 (8 %)
  • 1997 – 157 (7 %)
  • 1998 – 250 (10,6 %
  • 1999 – 305 (13,2 %)
  • 2000 – 391(12,9 %)
  • 2001 – 555 (16,5 %)
  • 2002 – 588 (15,6 %)
  • 2003 – 566 (16,9 %)

Celkem tedy společnost Scania prodala za deset let na našem trhu 3032 těžkých nákladních vozů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....