Firma předpokládá že se tento trend podaří ještě navýšit a že celkový nárůst prodejů bude v porovnání s rokem 2013 vyšší o 15 %.
Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA říká:
„Do celkového prodejního výsledku velmi výrazně promluvila naše mimopražská autocentra v Brně a Pardubicích, která se se na místních trzích již plně etablovala a prodávají měsíčně stovky vozidel. Prodeje v mimopražských pobočkách rostou velmi výrazně. Dle našeho názoru je to způsobeno především skutečností, že naším vstupem na lokální trhy byla vytvořena alternativa ke stávající, téměř monopolní, nabídce. Tedy alternativa, která dává klientům více prostoru pro porovnání nejen samotné nabídky vozidel, ale také dalších služeb, jako je například výkup, pojištění nebo financování. Dalším faktorem, který pomáhá silným prodejům v mimopražských regionech, je velká flexibilita společnosti v aktuální skladové a cenové nabídce.“
Z celkového pohledu je největší zájem tradičně o vozy domácí automobilky ŠKODA
– dále je to pak značka Volkswagen a Ford. „Určitou zajímavostí je vyšší poptávka v mimopražských autocentrech po vozidlech značky Dacia nebo třeba Renault Thalia“, říká Foltýn a vysvětluje možné důvody: „Mimopražští zákazníci mají s těmito vozy velmi dobré zkušenosti, velmi často najedou pouze několik stovek kilometrů měsíčně a preferují proto více poměr užitná hodnota/cena než například image značky“. Firma proto velmi výrazně posiluje výkupní aktivity a to právě s orientací na nejžádanější modely a značky. Výsledkem těchto aktivit je i nedávno rozšířené výkupní centrum na pražském Černém Mostě.