Pořadí registrace jednotlivých značek ovlivňuje řada skutečností.
Jsou to
– obliba značek, počet modelů, počet nových modelů, cena, vybavení, spotřeba a druh paliva motorů, jejich design, prostornost, délka poskytované záruky, dostupnost servisů, očekávané celkové náklady na jejich provoz a možnost výhodného leasingu, levnějšího pojištění jak povinného tak i havarijního a dalších výhod a poskytovaných služeb tou kterou značkou.
Pořadí prvních 10 značek podle počtu registrací osobních aut v ČR za leden až červenec 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
pořadí | značka | 1. až 7.2014 | 1. až 7.2013 | rozdíl |
1. | Škoda | 34 117 | 28 078 | +22 % |
2. | Volkswagen | 10 582 | 9 033 | +17 % |
3. | Hyundai | 10 443 | 9 350 | +12 % |
4. | Ford | 7 211 | 5 308 | +36 % |
5. | Dacia | 5 256 | 2 929 | +79 % |
6. | Peugeot | 4 483 | 4 526 | -1% |
7. | SEAT | 3 807 | 2 404 | +58 % |
8. | Kia | 3 798 | 3 920 | -22 % |
9. | Opel | 3 796 | 2 467 | +54 % |
10. | Renault | 3 691 | 3 594 | +3 % |
11. až 48. | + dalších 38 značek | |||
celkem | 48 značek | 111 758 | 95 351 | +17 % |
Pořadí značek by se změnilo
– pokud bychom snížili počty registrací o reexporty. V našem článku reexporty neuvažujeme, protože jsme jejich počty zatím nezískali. Některé značky budou rádi a některé se budou na nás zlobit, protože pokud bychom počty reexportu vzali v úvahu, by v žebříčku mohly změnit pořadí.
Ale jedna skutečnost nás mrzí daleko více
– v přehledu podle rozhodnutí Svazu dovozců automobilů nesmíme uveřejňovat více značek než prvních deset! Podle našeho názoru poškozujeme tak všechny značky, které v počtu vozů nedosahují tak masové výroby, ale mají své modely stejně kvalitní anebo i mnohdy třeba kvalitnější a technologicky vyspělejší. Jako příklad uvádíme značky Audi, BMW, Citroen, Honda, Jaguar, Jeep, Land Rover, Lexus, Mercedes Benz, Porsche, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo atd. Doufáme, že Svaz dovozců automobilů náš názor a našich čtenářů vezme v úvahu a přehodnotí své rozhodnutí v této otázce tak, abychom mohli úplně informovat své čtenáře o všech značkách tak, abychom velkou skupinu značek nediskriminovaly.