Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce

Testovaný sportovní model měl výkonný motor 1,4i a automatizovanou převodovku Sensodrive.

Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce

Design Citroenu C2 VTR s rozměrnými předními světlomety přikrytými čirým polykarbonátem, vystouplými blatníky, širokými koly s nízkoprofilovými pneumatikami umístěnými v rozích karoserie, nízko umístěnými širokými nárazníky a s poměrně širokým rozchodem kol zdůrazňuje, že Citroen C2 VTR je vozem dynamickým a hbitým s dobrými jízdními vlastnostmi, což se mi během testu v plném rozsahu potvrdilo. Za zmínku stojí i z profilu netradiční osobitá stupňovitá linie bočních oken.

Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce

>Benzinový motor objemu 1,4 litru dosahuje výkon 54 kW (75 k) při 5400 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 118 Nm při 3300 ot/min. Motor ochotně a bez prodlevy zrychluje. Automatizovaná robotizovaná pětistupňová převodovka Sensodrive je dobře odstupňovaná a umožnila mi po krátké praxi využívat všech jejich výhod. Elektronika vycítila mnou požadovaný způsob jízdy – od ekonomického až po rasantní sportovní – a podle toho řadila. Automatické řazení rychlostí se vypne po manuálním zařazení kterékoliv rychlosti. Manuální řazení jednotlivých stupňů se provádí automaticky nejen lehkým pohybem řadící páky dopředu (+) a dozadu (-), ale i páčkami pod volantem – páčkou umístěnou vpravo pod volantem řazení nahoru a páčkou umístěnou vlevo pod volantem řazení dolů. Zapnutí automatického řazení se provádí stisknutím tlačítka za řadící pákou a to při jakéhokoliv zařazeného rychlostního stupně. Při normální ekonomické cestovní jízdě je automatické řazení plynulé. Výrobce udává maximální rychlost 169 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,1 sekund. Při testování vozu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 5,7 litrů na 100 km, tedy o 0,2 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.

Citroen C2 díky moderní konstrukce podvozku dobře držel stopu i na horší kvalitě silnic a umožňoval mně rychlou a bezpečnou jízdu i v ostrých zatáčkách a dosahování vyšší cestovní průměrné rychlosti. K tomu přirozeně přispělo i bohaté vybavení testovaného vozu mimo jiné: posilovač řízení s variabilním účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, systém ABS + EBD + EBA (za příplatek 19 000 Kč), palubní počítač, halogenové světlomety, přední mlhová světla, aktivace výstražných světel při prudkém brždění, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, zadní stěrač s ostřikovačem atd.


Pohodlná sportovní sedadla jsou anatomicky tvarovaná, při testovacích jízdách jsem ocenil jejich dobré boční držení. Sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné a spolu s možností vertikálního i horizontálního nastavení volantu mi umožnilo zaujmout optimální polohu pro bezpečné řízení vozu. I sedadlo spolujezdce je výškově nastavitelné. Palubní deska je přehledná, rozmístění dobře čitelných sdělovačů a ovládačů je podle všech ergonomických zásad. Pocit bezpečí při jízdě pak navozují airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních a hlavových airbagů atd. V interiéru vozu je řada praktických odkládacích prostor. Citroen C2 VTR je vzhledem ke své malé délce – pouze 367 cm – ideálním pohyblivým vozem pro jízdu a parkování ve městě. Šířka vozu i se zpětnými zrcátky je 190 cm a výška 146 cm.


Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C2 VTR v testu redakce

Zavazadlový prostor má objem 166 litrů, který se posunutím zadních sedadel dopředu zvětší až na 224. Po sklopení a složení sedadel dosáhne zavazadlový prostor při využití až po střechu 879 litrů. Za zmínku stojí možnost naložení nákupní tašky anebo menších předmětů do zavazadlového prostoru pouze otevřením zadního skleněného okna nahoru.

Základní cena testovaného Citroenu C2 VTR je 374 900 Kč. Cena se jeví jako vyšší v porovnání s ostatními vozy na našem trhu, ovšem je třeba si uvědomit, že v uvedené základní ceně jsou obsaženy některé prvky výbavy, které jsou u mnohých jiných vozů za příplatek. Základní cena mimo již výše uvedené prvky obsahuje elektrické ovládání předních bočních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, rádio s CD přehrávačem, dálkové centrální zamykání atd.


Citroen C2 VTR je možné zakoupit též s benzinovým šestnáctiventilovým motorem 1,6i o výkonu 80 kW (110 k) za 439 900 Kč. Maximální rychlost 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekund. Kombinovaná spotřeba 6,3 l na 100 km.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...