Za leden až říjen 2003 bylo na českém trhu prodáno celkem 126 007 ks osobních automobilů, což je o 5 586 ks více než za leden až říjen 2002. To představuje nárůst prodejů o 4,64 %.
Podíl značky Škoda na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až říjen roku 2003 dosáhl 48,07 %. To představuje 60 573 ks prodaných osobních automobilů. V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2003 figuruje za firmou Škoda Auto značka Peugeot (prodej 7 341 ks, nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2002 o 3,99 %), následuje Renault (7 286 ks při poklesu prodejů o 4,16 %), VW (6 305 ks, nárůst o 0,13 %), a Opel (prodej 5 544 ks, nárůst o 13,42 %).
Oproti výsledkům za leden až září 2003 se pořadí v „první pětce“ mírně změnilo – značka Renault klesla z druhého na třetí místo a značka Peugeot naopak postoupila z třetího místa na místo druhé.
Ve srovnání se stejným obdobím roku 2002 došlo k relativně vysokému zvýšení prodejů u korejských značek Hyundai (prodej 4 210 ks) a KIA (prodej 1 167 ks). Značka Hyundai tak v prodejích drží sedmé místo za značkou Ford (prodej 5 458 ks) a před značkou Citroen (prodej 3 943 ks).
Prodeje osobních automobilů za leden až říjen 2003 vykázalo celkem 41 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2002.
V kategorii užitkových automobilů do 3 500 kg celkové hmotnosti byl v meziročním porovnání stejných období roku 2003 a roku 2002 zaznamenán nárůst prodejů o 26,26%, což představuje prodeje vyšší o 2 873 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 13 812 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2002 to bylo 10 939 ks). Zde však nutno opětovně upozornit, že uvedený nárůst prodejů je do určité míry ovlivněn změnou metodiky vykazování od 1.1.2003.
Nejúspěšněji prodávanou značkou zůstává značka Ford (prodej 2 520 ks, což znamená nárůst prodejů o 13,77 %) a na druhém místě je značka VW (prodej 1 775 ks, nárůst o 0,28 %). Následují značky Peugeot (prodej 1 338 ks, nárůst o 57,60 %), Citroen (prodej 1 324 ks, nárůst o 79,65 %) a Renault (prodej 1 281 ks, nárůst prodejů o 24,85 %). Relativně největší zvýšení prodejů bylo zaznamenáno u značky Dacia (celkový prodej však činil pouze 115 ks) a více než 100 % nárůst prodejů zaznamenaly ještě značky Toyota (celkový prodej 231 ks), Mitsubishi (celkem 248 ks) a R.V.I. (celkový prodej 40 ks).
Prodeje za leden až říjen 2003 v této kategorii vykázalo 32 výrobních značek, což je o 6 více než za celý rok 2002.
Údaje podle Sdružení automobilového průmyslu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií