Nový Focus ST představil 27.června na slavném Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu – svůj nový globální sportovní vůz s nabídkou dvou výkonných motorů – zážehového a vznětového

1novforfo900

Dosud nejvyspělejší Focus ST se chlubí novými technologiemi řízení podvozku, přepracovaným odpružením, vyladěným řízením a speciálními pneumatikami, které společně zaručují ještě vyváženější a podmanivější zážitek z jízdy.

1novforfopal1000

První Focus ST se vznětovým motorem

– posouvá každodenní použitelnost ve spojení se sportovním charakterem na novou úroveň. Je totiž dosud nejhospodárnějším sportovním modelem značky Ford a vykazuje nejnižší úroveň emisí CO2; s motorem 2.0 TDCi o výkonu 136 kW akceleruje z 0-100 km/h za 8,1 sekundy, kombinovaná spotřeba činí 4,4 l/100 km a emise CO2 pouhých 114 g/km.

Zákazníkům, kteří dávají přednost zážehovým motorům

– je k dispozici motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW, s nímž vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 6,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 158 g/km. Nejnovější model tak vykazuje nejnižší spotřebu ze všech dosud vyrobených generací Focusu ST se zážehovým motorem. Focus ST zároveň staví na technologiích a dílenském zpracování, které se letos už představily v novém Fordu Focus. Současný model je nyní nejprodávanějším automobilem světa. Sportovně agresivní pětidveřový hatchback a kombi se pyšní širokou škálou asistenčních systémů a komunikačních technologií včetně systému SYNC 2.

Od roku 2002, kdy se Focus ST objevil vůbec poprvé, prodal Ford více než 140 000 těchto vozů ve 40 zemích po celém světě.

Ještě dokonalejší jízdní vlastnosti

Ford Team RS, evropská součást skupiny Global Performance Vehicle, usiloval při vývoji nového Focusu ST zejména o další zdokonalení zážitku z jízdy. Sportovní podvozek využívá zcela nových předních pružin a nastavení tlumičů vpředu i vzadu v kombinaci se speciálně navrženými stabilizátory a zadními pružinami z minulé generace ST. Upravené nastavení elektrického posilovače řízení a systémů elektronického řízení vozu mělo rovněž za cíl dosáhnout co nejsportovnějšího chování Focusu ST na silnici.

Další změny jsou:

• Nový systém elektronické směrové stability (Electronic Transitional Stability) je součástí vyspělého elektronického stabilizačního programu se třemi režimy. Má za úkol monitorovat stabilitu vozu spolu s povely řidiče a zasahovat, pokud je třeba, aby během náhlých změn směru ve vysoké rychlosti – například při přejíždění z jednoho jízdního pruhu do jiného – měl řidič vůz pod kontrolou.

• Modernizované nastavení elektronického vektorování točivého momentu optimalizuje rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola, maximalizuje přilnavost v zatáčkách a zvyšuje agilitu vozu

Plynulosti přenosu výkonu na silnici během prudké akcelerace – zejména přilnavosti předních pneumatik a kultivovanosti řazení – napomáhá také speciální uložení motoru navržené s ohledem na dynamický potenciál nového Focusu ST. Ford navíc ve spolupráci se společností Michelin vyvinul nové 19palcové pneumatiky umožňující v zatáčkách dosáhnout většího příčného zrychlení.

Nový vznětový motor 2.0 TDCi

– o výkonu 136 kW, jenž se poprvé představuje v novém Focusu ST, dostal za cíl skloubit sportovní charakter a výkony ST s každodenní praktičností a nízkou spotřebou. Vyššího maximálního výkonu motoru 2.0 TDCi ve Focusu ST dosáhli konstruktéři novým nastavením elektroniky motoru, upravením přívodu vzduchu a novým, sportovně laděným výfukovým systémem. Oproti novému Focusu s motorem 2.0 TDCi 110 kW činí navýšení výkonu 23 %. Nejvyšší výkon přichází ve 3500 otáčkách za minutu, přičemž maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici v rozmezí od 2000 do 2750 ot./min. To Focusu ST se vznětovým motorem umožňuje vyvinout rychlost až 217 km/h. Brzy dostupný vrchol točivého momentu se projevuje obdivuhodným pružným zrychlením na jakýkoliv rychlostní stupeň a mohutným zátahem v nízkých otáčkách. Na šestý rychlostní stupeň trvá akcelerace z 80 na 120 km/h pouhých 9,7 sekundy. Díky kombinaci kratších převodů a vyššího výkonu je Focus ST v této disciplíně o 2,2 sekundy rychlejší než běžný Focus s výkonem 110 kW.

Zážehový motor Ford 2.0 EcoBoost

– využívá přeplňování turbodmychadlem, nezávislého proměnného časování sacích i výfukových ventilů a vysokotlakého přímého vstřikování paliva. Výsledkem je nekompromisní výkon, který vrcholí v 5500 ot./min. Maximální točivý moment 360 Nm je k dispozici od 2000 do 4500 ot./min. a nejvyšší rychlost činí 248 km/h.

Oba motory spolupracují se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou

– která se vyznačuje sportovně krátkými dráhami řazení. Převody, které byly pro ST zvoleny podle charakteru každého ze dvou motorů, u nižších stupňů zprostředkovávají okamžitou akceleraci, zatímco vyšší rychlostní stupně umožňují poklidnou a hospodárnou jízdu například po dálnici.

Neohrožený vzhled

Nový Focus ST se prezentuje sportovnějším a agresivnějším vzezřením než jeho předchůdce. Přispívá k tomu nižší a rozkročenější postoj, nová dramaticky tvarovaná kapota, užší světlomety i obdélníkové mlhovky.

Sportovní bodykit obsahuje nástavce prahů v barvě karoserie, zadní střešní spoiler a prvky difuzoru v zadním nárazníku, uprostřed kterého se nachází dvojice šestiúhelníkových koncovek výfuku. To vše napomáhá vozu k dosažení co nejlepších aerodynamických vlastností. Zatmavené světlomety, početná loga ST a 19palcová kola v designu ST, dodávaná na přání, dokreslují celkový obraz Focusu ST coby výrazného sportovního vozu.

Focus ST si mezi sportovně zaměřenými zákazníky Fordu našel řadu fanoušků a nový model posouvá sportovnost ST na ještě údernější a dramatičtější úroveň. Charakteristická mřížka chladiče se šestiúhelníkovou strukturou dostala nové proporce a nové obdélníkové mlhovky po stranách spolu s níže posazenou maskou dodaly vozu mnohem ostřejší výraz a siluetu. Šířku vozu ze zadního pohledu umocňuje inovované ztvárnění pátých dveří. Exkluzivně pro karoserii Focusu ST vznikla nová šedá barva Stealth, novinkou je také modrá Deep Impact Blue. Nabídku doplňuje atraktivní oranžová Tangerine Scream, bílá Frozen White, černá Panther Black a červená Race Red.

Kabina jako kokpit

Ford přepracoval interiér Focusu tak, aby se v něm řidič orientoval intuitivněji a zároveň jednodušeji. Cílem bylo jednoznačné vizuální spojení mezi klíčovými ovladači a výrazně menší množství ovládacích prvků v kabině. Nový sportovní volant je obšitý měkkou kůží, řadicí páku zdobí saténově chromovaná hlavice a pedály typické pro ST dodávají kabině sportovní atmosféru. Tu ještě umocňuje trojice přídavných přístrojů, které informují o teplotě i tlaku oleje a o plnicím tlaku turbodmychadla. Matně chromované kliky dveří a osvětlené dekorační lišty na prazích naopak zdůrazňují kultivovanost interiéru. Zatímco sportovní sedadla vyvinutá společnostmi Ford a Recaro poskytují vedení těla potřebné k tomu, aby si řidiči mohli naplno vychutnat zážitky z jízdy Focusem ST, ale také dostatečné pohodlí pro každodenní provoz.

Vyspělé technologie

Součástí široké funkční, komfortní a bezpečnostní výbavy nového Focusu ST je mimo jiné komunikační systém SYNC 2. Ten umožňuje obsluhovat audio soustavu, navigaci, klimatizaci a připojený mobilní telefon prostřednictvím špičkového hlasového ovládání, popřípadě 8“ dotykového displeje s vysokým rozlišením, jenž při spuštění zobrazí logo ST.

Adaptivní přední světlomety se ve Focusu ST objevují rovněž poprvé. Jejich předností je schopnost přizpůsobit intenzitu osvětlení a světelný kužel bixenononových HID výbojek rychlosti vozu, úhlu natočení volantu a vzdálenosti ostatních osvětlených objektů. Dalším novým prvkem Focusu ST je systém bezpečného couvání (Cross Traffic Alert), který varuje řidiče při couvání z parkovacího místa, pokud se k němu z některé strany blíží jiné vozidlo.

Vyspělý bezpečnostní systém Ford Active City Stop připraví brzdy k akci, jakmile detekuje hrozící kolizi. Pokud řidič nezareaguje na nastalou situaci, systém aktivuje brzdy samočinně a vůz zastaví. Focus ST má nově zdokonalenou verzi Active City Stop poskytující ochranu až do rychlosti 50 km/h. Ve výbavě vozu nechybí ani systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu.

Nový Focus ST bude možné u evropských prodejců značky Ford objednávat od podzimu 2014, první vozy dorazí k zákazníkům na počátku roku 2015. Ceny budou oznámeny před vstupem na trh.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...