Vůz č. 8 Toyota HYBRID se umístil o víkendu na 24h Le Mans po dramatickém průběhu na stupních vítězů – na třetím místě

Podle mého názoru je toto umístění na tak těžkém závodu a v takové světové konkurenci po dramatickém průběhu závodu velmi dobrý výsledek!

Le Mans Test

Toyota HYBRID TS040 s posádkou Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi

– který si dojel na třetím místě, zvýšil tak svůj náskok v průběžném pořadí Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA a pro Toyotu vyjel v Le Mans rekordní páté umístění na stupních vítězů.

Závod 24h Le Mans neprobíhal již od začátku podle představ týmu Toyoty

Vůz č. 7 TS040 HYBRID pilotovaný trojicí Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima

– startoval z pole position a 90ti vteřinový náskok si držel až do druhé poloviny závodu. Veškeré naděje ale utnul nečekávaný problém s elektrikou, kvůli kterému musel Kazuki zastavit v zatáčce Arnage. Šance na návrat do boxů byla nulová, a tak vůz č. 7 ze závodu po 13 hodinách a 53 minutách odstoupil.

Zálusk na vítězství si dělala také posádka vozu č. 8 TS040 HYBRID

– jenže jejich naděje vzaly za své už hodinu a půl po startu. V náhlém lijáku a na hladkých pneumatikách se Nicolas Lapierre dostal do hromadné nehody na rovince Mulsanne. S těžce poškozeným autem se dokázal dostat zpět do boxů, kde mechanici vyměnili přední i zadní část karosérie a zavěšení levého předního kola. Jenže oprava trvala 50 minut, posádka vozu č. 8 ztratila osm kol a místo na vítězství tak svou pozornost upnula na to, aby nasbírala co nejvíce bodů a po třetím závodě sezóny si upevnila svůj 16ti bodový náskok v průběžném pořadí Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA.

Nehoda ze začátku závodu si po osmi hodinách vyžádala další opravu a další zdržení, když tentokrát museli mechanici zapracovat na nevyvážené aerodynamice vozu. Anthony, Nicolas a Sébastien ale udrželi vysoké tempo a kvůli technickým problémům několika soupeřů se vrátili na čtvrtou příčku, na dohled od stupňů vítězů. Dvě hodiny před koncem závodu se tohoto cíle, který už dvě hodiny po startu vypadal naprosto beznadějně, podařilo posádce vozu č. 8 dosáhnout a dojet si pro těžce vybojované třetí místo.

Yoshiaki Kinoshita, prezident týmu:

“V našem týmu teď samozřejmě převládá obrovské zklamání, protože oba naše vozy TS040 HYBRID měly dostatečnou rychlost, aby závod vyhrály. Jenže kouzlo závodu v Le Mans spočívá i v tom, že je tak nevypočitatelný a náročný. Dnes nám stačilo, aby se nám vyhnula smůla. To se bohužel nestalo, ale to je prostě motorsport a my tento výsledek musíme přijmout. Díky této zkušenosti se příště vrátíme ještě silnější, ale teď se musíme zaměřit na celkové vítězství ve Světovém šampionátu. Celý náš tým, včetně pilotů, si v dnešním závodě vedl skvěle a dokázal nejen opravit těžce poškozené auto, ale také udržet pozitivní myšlenky a projet cílem na třetí pozici. Jsem na tento úspěch velmi pyšný a celý náš tým by měl být pyšný na sebe. Samozřejmě bych chtěl poblahopřát týmům Audi a Porsche k jejich úžasným výkonům. Všichni dnes bojovali extrémně tvrdě a ukázali velkého bojovného ducha.“

TS040 HYBRID č. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima – ujeli 219 kol, 17 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 3:23.112 s.)

Alex Wurz:

“Co říct jiného, než že jsme strašně zklamaní. Byli jsme ve vedení a rozhodli jsme se, že nebudeme riskovat kolizi s jiným autem a budeme se držet vpředu. Měli jsme na to, abychom náskok v čele postupně navyšovali, což je pro závod v Le Mans ta nejlepší strategie. Těšili jsme se na východ slunce, protože naše pneumatiky během dne fungovaly opravdu skvěle, ale prostě to nevyšlo. Jak už jsem řekl začátkem tohoto týdne – v Le Mans nemůžete vyhrát, Le Mans vás musí nechat vyhrát a nás dnes vyhrát nenechalo.“

Stéphane Sarrazin:

“Jsem velmi, velmi smutný kvůli celému našemu týmu, mechanikům, inženýrům, prostě kvůli všem. Všichni odvedli své maximum, nejen dnes, ale během celé přípravy. Od začátku startu jsme v závodě vedli. Auto jelo fantasticky. Vůbec jsme nemuseli riskovat, a přesto jsme se drželi v čele. Ale Le Mans dnes bylo proti nám, a tak jsme zůstali stát na trati. Je to obrovská škoda. Udělali jsme maximum a byli jsme na nejlepší cestě vyhrát. Jenže Le Mans je dlouhý závod a v něm se může stát cokoliv, jak jsme se dnes, bohužel, přesvědčili i my.“

Kazuki Nakajima:

“Je to zdrcující. Nevím, co mám říct. Je mi líto celého týmu a všech lidí, kteří nás podporují. Myslím, že až do toho smolného okamžiku jsme jeli skvělý závod. Byli jsme v čele a drželi si výborné tempo. Věřil jsem, že tentokrát se nám to konečně může podařit a pak se stalo tohle. To je prostě Le Mans, a právě proto jsme tady, abychom se s tím poprali. A samozřejmě to zkusíme znovu.“

TS040 HYBRID č. 8 (Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sébastien Buemi – 3. místo, 374 kol, 31 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 3:23.117 s.)

Anthony Davidson:

“Dnešní závod byl opravdu velmi pestrý. Po celou dobu jsme si drželi výbornou rychlost, ale záludné podmínky si s námi pohrály a výsledkem bylo těžce zničené auto. Od té chvíle už jsme jen doháněli ztrátu. Mohlo se to stát komukoliv, to se prostě někdy stává. Byl jsem překvapen, že jsme nakonec stáli na bedně. Po havárii jsme vypadli z první třicítky, abychom si dojeli pro třetí místo – to jen potvrzuje naši rychlost. V tomto závodě prostě musí vítězství přijít za vámi a ne naopak.“

Nicolas Lapierre:

“Třetí místo v Le Mans nakonec nevypadá vůbec špatně, když si uvědomíte, co se stalo na začátku závodu. Vůz č. 8 dokonce zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí Světového šampionátu. Ale zklamaní určitě jsme. Posádka vozu č. 7 si během celého víkendu vedla skvěle a zasloužila si mnohem lepší výsledek. I my jsme si zasloužili stupně vítězů, ale určitě jsme chtěli skončit výš. Pro Toyotu je to velké zklamání, protože o vítězství v Le Mans bojujeme už spoustu roků a letos jsme měli vynikající šanci.“

Sébastien Buemi:

“Na jednu stranu jsem zklamaný, protože jsme sem přijeli jako velcí favorité, ale nedokázali jsme vyhrát. Na druhou stranu jsme na čelo závodu ztráceli spoustu kol a dokázali jsme se vrátit a vybojovat třetí místo. Po nehodě jsme umístění na stupních vítězů přestali věřit. Postupně jsme se ale propracovávali zpět a odvedli dobrou práci. Musíme si však přiznat, že je to pro nás těžký den, protože jsme chtěli víc. V obou šampionátech ale stále vedeme a to je samozřejmě skvělé.“

O účasti týmu TOYOTA Racing ve Světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Vozy TOYOTA byly nasazeny již v 15 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo ve čtyřech různých ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) s týmem TOYOTA Racing a svým prvním hybridním vozem kategorie LMP1, modelem TS030 HYBRID. Tento vůz úspěšně absolvoval dvě závodní sezóny, během nichž zvítězil v pěti závodech. Vůz navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťovala konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích působí jako poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy automobilky TOYOTA.

Více na:

www.toyotahybridracing.com, www.toyota-motorsport.com

www.facebook.com/toyotamotorsport / @Toyota_Hybrid

magazín: www.toyotalife.toyota.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...