Populární Opel Corsa dostal celou řadu nových, vysoce ekonomických motorů – jde o dva turbodiesely se systémem přímého vstřikování „common-rail“ o objemech 1,3 l a 1,7 l a výkonech 51 kW/70 k, resp. 74 kW/100 k, zcela nový zážehový čtyřválec o objemu 1,4 l vybavený technologií TWINPORT, kterou dostal i zážehový tříválec o objemu 1,0 l s výkonem 44 kW/60 k.
V závislosti na zvolené převodovce má Corsa poháněná motorem 1.4 TWINPORT/66 kW (90 k) až o 23 procent nižší spotřebu paliva než předchozí model poháněný motorem o objemu 1.4 l stejného výkonu. Inovativní technologie TWINPORT zlepšuje hospodárnost také tříválce 1.0 TWINPORT o výkonu 44 kW/60 k, jehož spotřeba je nižší o 0,2 l/100 km než u předchozího agregátu stejného objemu, a nový tříválec má navíc i vyšší výkon a točivý moment.
Kromě nízké spotřeby moderních motorů Corsy přispívá k dosažení velmi nízkých provozních nákladů také promyšlená konstrukce vozu, která minimalizuje náklady na případné opravy, a dlouhé servisní intervaly – modely se zážehovými motory musí na pravidelnou servisní kontrolu vždy po ujetí až 30 000 km, vznětové modely dokonce až po 50 000 km. Časový interval servisních prohlídek je pro obě motorické verze shodný a činí dva roky. Proměnné servisní intervaly berou v úvahu jízdní podmínky provozu a individuální zacházení s konkrétním vozem a displej dá každému řidiči včas najevo, kdy by měl se svým vozem zavítat do servisu.
Elektrický posilovač řízení nové Corsy je jinak nastavený a zaručuje tak ještě preciznější ovládání vozu. Také řazení je nyní díky kratším drahám řadicí páky příjemnější.
Modernizovaná Corsa má bohatší standardní výbavu, na přání se dodávají i např. elektronický stabilizační systém ESP a od začátku příštího roku xenonové světlomety, takže Corsa ve svém třetím roce výroby je ještě „dospělejším“ malým vozem než kdy dříve. Corsa je také mimořádně flexibilní, což je zásluha především děleného zadního sedadla, jehož opěradlo je možné zajistit ve dvou polohách. Standardní výbavou modelů Corsa Enjoy a Cosmo je asymetricky dělené zadní sedadlo, které se do ostatních modelů dodává za příplatek.
Automatizovaná manuální převodovka Easytronic bude k dispozici pro všechny zážehové motory až do objemu 1,4 l a nově také pro nový turbodiesel 1.3 CDTI. Automatizovaná převodovka Eaystronic kombinuje komfort automatických převodovek s přesností a dynamičností manuálních převodovek. Řidič může navíc volit mezi plně automatickým nebo manuálním režimem práce převodovky Easytronic.
Nový čtyřválec 1.4 ECOTEC TWINPORT spotřebuje v průměru jen 5,9 l/100 km, což je o téměř 13 % méně než spotřeboval jeho předchůdce stejného výkonu propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Spotřeba Corsy s uvedeným motorem s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic je v porovnání s Corsou se starším motorem o objemu 1,4 l a s čtyřstupňovou automatickou převodovkou nižší o 1,7 l/100 km,tedy o více než 23 %!
Tříválec 1.0 TWINPORT v nové Corse má průměrnou spotřebu jen 5,3 l/100 Km, což je o 0,2 l/100 km méně než jeho předchůdce stejného objemu. Zajímavým modelem je hospodárná Corsa Essentia se sadou Eco, poháněná litrovým zážehovým tříválcem 1.0 TWINPORT. Tento model, vybavený automatizovanou převodovkou Easytronic a řadou prvků, snižujících valivý odpor a zlepšujících aerodynamiku, si řekne v průměru jenom o 4,8 l benzinu na 100 km jízdy.
Kompaktní čtyřválec 1.3 CDTI ECOTEC si v Corse řekne v průměru jenom o 4,5 l nafty na 100 km. Silnější turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC se spokojí pouze se 4,8 l nafty na 100 km.
Při pohledu z vnějšku lze novou Corsu snadno identifikovat podle pozměněné přední části s typickou maskou chladiče přizdobenou chromem, větších světlometů a nově tvarovaných nárazníků v barvě karoserie s černými plastovými ochrannými lištami, které zabraňují většímu poškození vozu při drobných kolizích. Opel nabízí novou Corsu v čtyř různých stupních výbavy: Essentia, Enjoy, Cosmo a GSi. Zákazníci mohou volit z patnácti různých laků karoserie, každý zájemce si může vůz dokonale přizpůsobit osobitému vkusu a potřebám díky široké škále doplňků a příslušenstvím, k dispozici je také pět různých sad příslušenství.
V sérii bariérových zkoušek, kterou v roce 2002 uspořádal rakouský auto-moto klub ÖAMTC spolu s německým autoklubem ADAC a dalšími evropskými autokluby, potvrdila Corsa svoji pověst mimořádně bezpečného automobilu, když dosáhla nejlepšího hodnocení z celkem sedmi testovaných malých vozů. Při bariérových zkouškách prováděných podle standardů Euro NCAP se hodnotily ochranné vlastnosti vozů při čelním a bočním nárazu a Corsa získala za své vlastnosti při těchto nárazech celkem 29 bodů, což byl – spolu s vozem Toyota Yaris – nejlepší výsledek. Při desetidílné sérii oficiálních nárazových zkoušek Euro NCAP dosáhla Corsa velmi dobrého hodnocení čtyř hvězdiček.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů