Opel na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu

Světová premiéra nové Astry a Vectry Caravan a další novinky značky Opel.

Nový Opel Astra byl představený na autosalonu ve Frankfurtu ve světové premiéře. Právem je považován za hlavní hvězdu expozice automobilky Opel. Pro design Astry třetí generace jsou charakteristické čistě vedené linie, vyvážené proporce, dynamický styling a precizní zpracování každého detailu.


Nejvýraznějším prvkem, kterým může být nová Astra vybavena, je adaptivní zavěšení kol se systémem průběžné elektronické regulace charakteristik tlumičů CDC, který byl až dosud vyhrazen pouze velkým luxusním vozům nebo nejdražším sportovním modelům. Díky systému CDC dokážou tlumiče bleskurychle reagovat na měnící se povrch vozovky nebo změnu jízdního stylu řidiče a samy se nastaví na optimální tuhost. Nová Astra se systémem elektronické regulace podvozku má výrazně vyšší jízdní komfort i vyšší úroveň aktivní bezpečnosti


Řidič může pouhým zmáčknutím tlačítka navolit sportovní režim, ve kterém se charakteristiky zavěšení nastaví tak, aby umožňovaly výrazně dynamickou sportovní jízdu. Také řízení reaguje v tomto modu ostřeji a bezprostřednější je i odezva motoru na pohyby pedálu plynu. U modelů s automatickou převodovkou nebo automatizovanou převodovkou Easytronic se po navolení sportovního režimu posouvá moment pro přeřazení do oblasti vyšších otáček.


Další technickou novinkou nové Astry jsou adaptivní světlomety AFL. Nová je i celá struktura elektronické sítě vozu s vysokokapacitními sběrnicemi CANBUS a nové audio- a komunikační systémy.. Systém Twin Audio umožňuje separátní volbu poslouchaného programu pro zadní sedadla.


Nový Opel Astra se na trhu objeví na jaře roku 2004, nejprve vyjedou pětidveřové modely. Následovat budou provedení kombi a sportovně laděný třídveřový model. Zákazníci budou moci volit z pěti zážehových motorů a třech turbodieselů. Zdvihový objem pohonných jednotek sahá od 1,4 až po 2,0 l, výkonová škála má rozpětí 80 k až 200 k. Všechny motory patří do rodiny vyspělých pohonných jednotek ECOTEC se čtyřventilovou technikou a plní emisní limity normy Euro 4.


Skutečný požitek z řízení slibuje především nový turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 150 k a dva přeplňované zážehové dvoulitry, naladěné na výkon 170 k, resp. 200 k. Tyto tři motory budou standardně propojené s novou šestistupňovou manuální převodovkou. Opel pro novou Astru připravil také automatizovanou manuální převodovku Easytronic, která je nyní v vybavena i sportovním programem a kterou lze ovládat i tlačítky na volantu.


Druhým modelem, který si na autosalonu odbyl svoji světovou výstavní premiéru, je nové kombi Vectra Caravan, se na trhu objeví v listopadu tohoto roku. Elegantní kombi nabízí díky svému dlouhému rozvoru 283 cm zavazadlový prostor 530 l až 1850 l a také vysoce nadprůměrný prostor pro cestující. Při sklopených zadních sedadlech lze ve voze přepravovat předměty dlouhé až 205 cm, při vybavení na přání dodávaným dopředu překlápěcím opěradlem sedadla předního spolujezdce, pak si poradí s předměty delšími než tři metry!


Do standardní výbavy patří elektronický stabilizační systém ESPPlus a celá řada dalších komfortních a bezpečnostních prvků. Zákazníci budou moci volit ze čtyř úrovní výbavy a spousty inovativních doplňků dodávaných za příplatek. V nabídce je například multifunkční konzole Travel Assistant, která se poprvé objevila v modelech Signum, natáčecí světlomety, klimatizované a dokonale ergonomické sedadlo řidiče nebo systém FlexOrganizer, který rozčlení zavazadlový prostor na menší sekce podle okamžitých přepravních požadavků. Na přání se dodává i dálkové elektrické ovládání zadních dveří nebo vyklápěcí tažné zařízení.


Po uvedení na trh budou škálu pohonných jednotek nové Vectry Caravan tvořit čtyři zážehové motory a tři turbodiesely řady ECOTEC. Výkony pohonných agregátů sahají od 100 k do 211 k. V nabídce samozřejmě nebudou chybět tři zcela nové hliníkové agregáty, nabízené poprvé v modelech Signum: Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu o objemu 2,2 l a výkonu 114 kW/155 k, přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 turbo o výkonu 129 kW/175 k a třílitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“ 3.0 V6 CDTI o výkonu 130 kW/177 k. Nejvýkonnějším agregátem bude zážehový šestiválec 3.2 V6 ECOTEC o výkonu 155 kW/211 k.


Další premiérou Opelu na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem je zcela nový bezúdržbový částicový filtrační systém DPF, který nevyžaduje žádná aditiva a eliminuje nevýhody dnes používaných konvenčních systémů. Díky promyšlené regenerační strategii zůstávají výkonové parametry, spotřeba a emise CO2 na stejné úrovni jako u motorů bez částicového filtru.


Nový turbodiesel s nízkou spotřebou, s tichým a vyváženým chodem o objemu 1,9 l se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ je další premiérou Opelu na autosalonu. Objeví se už začátkem příštího roku v modelech Vectra, Signum a Astra. Motor 1.9 CDTI ECOTEC má výkon 110 kW/150 k, jeho točivý moment dosahuje svého maxima 315 Nm v rozmezí otáček 2000 ot/min až 2800 ot/min. Moderní turbodiesel 1.9 CDTI ECOTEC je propojený s novou šestistupňovou manuální převodovkou.


Na autosalonu se veřejnosti poprvé představil technicky i opticky modernizovaný nejprodávanější německý mikrovan Opel Agila. Při pohledu z vnějšku je modernizovaná Agila snadno rozpoznatelná podle větší masky chladiče s chromovanou příčkou a integrovaným znakem automobilky Opel, a také podle širších předních i zadních nárazníků probarvených do odstínu karoserie. V interiéru na sebe okamžitě upozorní sportovní tříramenný volant a čalounění v nových barvách i vzorech.


Nový zážehový tříválec Agily vybavený technologií TWINPORT, která podstatně snižuje spotřebu paliva. Agila poháněná tříválcem 1.0 TWINPORT o výkonu 44 kW/60 k si v průměru řekne jenom o 5,8 l benzinu na 100 km. Vysokou účinností má i nový turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 51 kW/70 k, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 170 Nm. Jeho spotřeba je jenom 5,2 l nafty na 100 km.


Modernizovaná Agila se představila s novou škálou výbav. Zákazníci budou moci volit ze čtyř úrovní výbavy: „Essentia“, „Njoy“, „Cosmo“ a „Njoy Design-Edition“. Každá z těchto verzí má zacíleno na specifický okruh zákazníků. Díky kombinaci třinácti karosářských laků, dlouhému seznamu doplňků a příslušenství a pěti atraktivním sadám výbavy mají všichni zájemci o novou Agilu možnost přizpůsobit si svůj vůz dokonale svému stylu, požadavkům a možnostem.


Nová modernizovaná Corsa na autosalonu vystavená má pozměněný design čelní masky s výraznými třírozměrnými hlavními světlomety, pod jejichž krytem se ukrývají tři válcovité jednotky potkávacích světel, dálkových světel a směrových světel. Přední a zadní nárazníky jsou vyvedené v barvě karoserie a mají integrované speciální prvky, které je chrání proti poškození při drobných kolizích.


Dalšími novinkami modernizované Corsy jsou hospodárné motory: Zážehový tříválec 1.0 TWINPORT ECOTEC, turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC, který se objevuje i v modelech Agila, a turbodiesel „common-rail“ o objemu 1,7 l a výkonu 74 kW/100 k, jehož točivý moment dosahuje hodnoty až 240 Nm. Turbodiesel 1.7 CDTI bude v nabídce také modelů Meriva. Ještě výraznější je zlepšení hospodárnosti u nového zážehového čtyřválce 1.4 ECOTEC TWINPORT o výkonu 66 kW/90 k. Ten v průměru spotřebuje jen 5,9 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km, resp. o téměř 13 % méně než spotřebuje jeho předchůdce stejného výkonu. Spotřeba Corsy, poháněné čtyřválcem 1.4 ECOTEC TWINPORT, který přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňové automatizované převodovky Easytronic, je v porovnání s Corsou se starším motorem o objemu 1,4 l a se čtyřstupňovou automatickou převodovkou nižší dokonce o 1,7 l/100 km, tj. o 23 %!


Extrémně hospodárné jsou modely poháněné novými turbodiesely: Corsa 1.3 CDTI ECOTEC spotřebuje v průměru jen 4,5 l nafty na 100 km, model s převodovkou Easytronic dokonce jenom 4,4 l na 100 km). Corsa poháněná větším turbodieselem 1.7 CDTI spotřebuje jen 4,8 l nafty na 100 km.


Zavěšení kol a elektro-hydraulický posilovač řízení modernizovaného modelu byly pečlivě naladěny, tak, aby Corsa byla ještě lépe ovladatelná. Celá modelová řada Corsa zahrnuje šest různých stupňů výbavy: Essentia, ECO, Enjoy, Cosmo, Sport a GSi. Standardní výbava vozů Opel Corsa nyní obsahuje také brzdový asistent a světlomety s funkcí „doprovoď mě domů“. Na přání se bude dodávat elektronický stabilizační systém ESP a xenonové světlomety.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...