Začít můžeme spotřebou u které se nám při poslední nádrži zvedla hodnota na 5.99 litru. Ale vzhledem k typům silnic a provozu za jakých k tomu došlo a také rychlostem, kdy jsme na žádnou úsporu opravdu nejeli jde stále o velmi solidní údaj. A teď už si pojďme futuristicky pojatého Citroëna prohlédnout prostřednictvím fotografií.
Tohle auto si o trochu neobvyklé obrázky přímo říká. Jeho linie k tomu doslova vyzývají. A tak jsme neodolali ani my a máme tu fotografii, která by se hned mohla stát součástí upoutávky na nějaký film z budoucnosti.
Jeden klasičtější pohled, ve kterém je dobře vidět silueta vozu i linie tvořící design jeho přídě. Na pohled jsou linky velmi příjemné a téměř nikde nepůsobí agresivně nebo dokonce nepromyšleně. Design auta můžeme prakticky jen chválit.
Pohled ještě více zepředu, ze kterého si můžete udělat už skoro kompletní představu o tvarech celého vozidla. Všimněte si zajímavých prolisů krátké přední kapoty, přecházejících nenásilně do nárazníku. Kamera sledující dění před vozem je umístěna uprostřed mřížky pod registrační značkou.
Takhle uvidíte zvenku auto nejčastěji. A nastupovat do něj budete rádi. V šeru a tmě přijde vhod světlo umístěné do spodní části krytu zrcátka. Zároveň však tato fotografie ukazuje také jedno ze dvou slabších míst. Boční okénko, jeho soupky jsou přeci jen silné. A má ještě jednu vlastnost i když pouze za mlhy a při pomalé jízdě. Když se orosí, je to pro viditelnost opravdu problém. Kruhové objezdy s přechody pak budete nenávidět.
Boční zrcátka obsahují světla, která přisvítí okolí auta ppři vystupování a nastupování. V jejich krytech se ale skrývá také automatické sklopení skvělé při parkování v úzkých místech, kdy vám zrcátko lidově řečeno nikdo neurazí. Skla se navíc naklápí při zařazení zpátečky, takže v tu chvíli si doslova vidíte pod kola. V kombinaci s dalšími asistenty tak zaparkuje opravdu každý a téměř všude. Pokud auto nenecháte zaparkovat zcela automaticky, i to je pochopitelně v nabídce.
Zatím jen letmý pohled do interiéru vozu. Možnosti jeho uspořádání si zaslouží samostatnou kapitolu. Palubní deska je přehledná a když si zvyknete na informační panel uprostřed vozu, nelze jí nic vytknout. Volant obšitý kůží výborně padne do ruky. Podobně jako řadicí páka šestirychlostní převodovky. K charakteru vozu se ale přeci jen o trochu líp hodí automat.
Štítků s výstrahami a varováními je auto plné. Důležitější je ale kvalitní povrch a promyšlený tvar všeho s čím přijdou do styku ruce při používání auta. Potahové materiály i plasty jsou dobré a zcela jistě nelze říct, že působí lacině.
Pohled na velkoryse pojatou záď vozu zevnitř. Místo pro náklad je mimořádné a i když jde hlavně o nákladní prostor, nepůsobí tak. Auto poskytuje pocit útulného pohodlí v každém centimetru své délky.
Kufr je obrovský a perfektně skladný. Jen s minimem věcí, které mohou omezovat jeho využitelnost. A to jde o sestavení obsahující dvojici doplňkových sedaček složených na jeho dně. Perlička na okraj, dokonce i pasažéři na těchto sedačkách najdou v bocích auta držák na nápoj.
Zavřený kufr vypadá, pravda, o dost lépe. Zejména díky zajímavému tvaru koncových světel a v případě tohoto konkrétního vozu také elegantnímu laku, který posouvá celkový dojem z auta zase o kousek dál. Zejména pro ženy řidičky. Těm se auto mimochodem obvykle celkem dost líbí.
Senzory umístěné v zadním nárazníku se postarají o dostatečný kllid při couvání. Jejich záběr je hodně široký a měří poměrně přesně. V kombinaci s grafickým zobrazením v záběru z kamery promítaném na monitoru palubní desky je to návyková věc.
Do terénu se vydávat nebudeme a auto k tomu ani není určené. Kvalitní zakrytí podvozku ale i tak potěší. Ve chvíli, kdy uchrání důležitější součástky, stejně jako při tankování u pumpy. Podvozková aerodynamika zde dokáže ušetřit nejedno deci.
Pochvalu si určitě zaslouží sestava předních světlometů. Nejen za přisvicování do zatáček nebo přisvicování při parkování a podobně. Svou pochvalu si zaslouží hlavně za výkon při běžné jízdě. Automatické přepínání z potkávacích na dálková světla a zase zpátky je pak věcí na kterou si zvynete rychleji než byste čekali. O čistotu krycích skel se starají dvě dvojice trysek na každém z hlavních světel.
Originální disky přímo od výrobce určitě neudělají ostudu a jejic zajímavé tvarování loukotí působí vcelku elegantně. Obuty jsou samozřejmě zimní pneumatiky, takže se na uklouzaných cestách může počítač udržující stbilitu a trakci vyřádit dosyta. Na běžné zasněžené silnici jsou jeho zásahy minimální a výjimečné. Podvozek auta lze vůbec celkově hodnotit jako výborný.
Jeden z mnoha charakteristických prvků jsou hrby na střeše ukrývající panty zadních dveří. Neobvyklé řešení, ale při využitelnosti vnitřního prostoru se počítá doslova každý centimetr.
Velká fotografie zde má svůj dobrý důvod. Přesně tato část je tím, co odlišuje C4 Grand Picasso od jeho běžného sourozence nejvíc. Záď vozu je prodlloužena o 16 cm a umožňuje výrazně lepší využití vnitřního prostoru. Rozdílů je ve skutečnosti mnohem víc. Na to se ale podíváme v samostatném článku během několika dnů.
Jaké tedy je? Zatím ve většině ohledů nad očekávání dobré. Zdá se, že papírová hodnocení a nadšení kolegů nelžou. A v neposlední řadě jde o vůz, který probouzí emoce. Ty lepší emoce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz