V rámci programu probíhaly testy těchto vozů ve vysokých rychlostech na suché i mokré vozovce, vyhýbací manévry s prázdným i naloženým vozem, slalomy a jízdy zručnosti. Mimoto nám bylo umožněno s připravenými vozy absolvovat stanovený okruh, který vedl jak po silnicích s prudkými zatáčkami se značným převýšením tak i po plzeňské dálnici.
Oba lehké užitkové vozy – Transit Connect i Tourneo Connect mají všechny předpoklady stát se stejně úspěšnými vozy jako již po řadu let mimořádně úspěšný Ford Transit. To potvrdil již krátce po zahájení prodeje zájem zákazníků o tyto nové modely.
O úspěšnosti obou modelů jsme přesvědčeni především z těchto důvodů:
Oba modely byly od začátku konstruovány jako užitkové vozy a tudíž nebyly vytvořeny jako deriváty osobních vozů.
Při jejich konstrukci byly využity zkušenosti z konstrukce a provozu úspěšných Ford Transitů, které jsou pověstné svou spolehlivostí, výdrží a nízkými provozními náklady.
Při jejich konstrukci sledoval Ford zejména spolehlivost, nízké provozní náklady, skladnost prostoru pro náklad, jízdní komfort a bezpečnost.
Nové modely přišly na trh právě v době kdy výrazně stoupá zájem podnikatelů a to na všech evropských trzích o menší užitkové vozy.
Při prohlídkách obou modelů a především pak při jízdě s nimi jak na silnici tak v extrémních podmínkách na letišti se plně potvrdilo, že konstruktéři splnili zadání vedení Fordu v plném rozsahu.
Interiér přebírá řadu prvků a uspořádání z osobních modelů Ford, včetně příznačné ergonomie a komfortu. Volant je proto nastavitelný ve dvou osách, řidičovo sedadlo v šesti směrech a v celém interiéru je řada praktických odkládacích prostorů a schránek na drobnosti i větší předměty. Přitom se podařilo harmonicky sladit i praktickou stránku věci. U Tournea Connect jsou samozřejmostí dělená sklopná i vyjímatelná zadní sedadla, takže lze předpokládat, že tento model může být zajímavou alternativou jako firemní a rodinný vůz zároveň. Oba modely pak disponují velmi praktickými posuvnými bočními dveřmi (v ČR podle stupně výbavy anebo na přání), a to v závislosti na provedení na pravé nebo obou stranách vozu.
Výbava je na tuto třídu vozů velmi bohatá již v základním provedení: mimo jiné obsahuje airbag řidiče, posilovač řízení, nastavitelný volant, nastavitelné sedadlo řidiče, imobilizér, širokoúhlá sklopná zpětná zrcátka a kapotu uzamykatelnou klíčem. Model Tourneo je dodáván ve dvou stupních výbavy: Base a LX. Vyšší výbava LX obsahuje mimo jiné v základní výbavě posuvné dveře na obou stranách, vyhřívaná zadní okna, dálkově ovládané dvojité centrální zamykání, zadní stěrač s ostřikovačem, přední mlhová světla, elektricky ovládaná přední okna, nastavitelné sedadlo spolujezdce s úložným prostorem pod sedákem, kryt zavazadlového prostoru atd. Výbava může být ještě rozšířena o řadu dalších prvků – například o boční airbagy, klimatizaci, ABS s protiprokluzovým systémem, parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel a různé typy audio systému včetně možnosti dálkového ovládání.
Transit Connect může být dodán s benzinovým motorem 1,8i s výkonem 115 k a s naftovými motory 1,8TDDi s výkonem 75 k anebo 1,8TDCi s výkonem 90 k. U Tournea jsou na výběr jen dva výkonnější motory: benzinový Duratec (115 k) a turbodiesel Duratorq s přímým vstřikováním common-rail (90 k). Ford vychází vstříc i příznivcům netradičních druhů pohonu a obě své novinky bude vyrábět i s motorem 1.8 Duratec upraveným pro spalování LPG. Převodovka je u všech provedení přímo řazená pětistupňová.
Užitečná hmotnost je podle provedení 550 až 825 kg, objem prostoru pro náklad činí u Transitu Connect 3,7 m3. Po sklopení sedadla spolujezdce tato hodnota vzroste až na 4,4 m3. Přitom kompaktní vnější rozměry nový Transit a Tourneo Connect předurčují i pro snadné manévrování v městských centrech – délka vozu je pouze 428 cm a 453 cm u Ford Connect se zvýšenou střechou a delší rozvorem.
Pro zákazníky jsou důležité nízké provozní náklady. Transit a Tourneo Gonnect zde profitují z hospodárnosti svých pohonných jednotek, výrobce uvádí kombinovanou spotřebu u benzinového motoru pouze 8,3 l na 100 km, u naftového motoru 6,3 l a naftového s vyšším výkonem pak 6,6 l na 100 km. Nízké provozní náklady ovlivňují i prodloužené intervaly servisních kontrol. Ty probíhají u benzinového motoru po ujetí 20 000 km, u vznětových dokonce až po 25 000 km. Ford počítá s životností vozu minimálně 240 000 km. U užitkového vozu, kde se předpokládá denní provoz s vysokým nasazením za všech podmínek, to je vysoká hodnota.
Cena Transitu Connect se podle zvoleného motoru, nosnosti, delšího rozvoru a zvýšené střechy je od 371 900 Kč do 443 400 Kč (bez DPH). Cena Tournera podle zvoleného motoru, nosnosti, stupně výbavy, delšího rozvoru a zvýšené střechy je včetně DPH od 479 400 Kč do 589 100 Kč. I na Torneo lze uplatnit odpočet DPH, pak však Tourneo musí být vybaveno přepážkou nákladového prostoru.
S dalším zkoušeným modelem Ford Fusion jsme vás seznámili již v několika článcích včetně poznatků z jeho testování.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů