Ford Fusion s motorem o výkonu 100 k v testu redakce

Fusion patří do třídy malých vozů, ale je rozhodně víc než malým vozem.

Fusion dává na první pohled najevo své přednosti: přes malé vnější rozměry prostorný interiér, větší objem zavazadlového prostoru, pohyblivost ve městě a snadnost zaparkování. Jeho osobitý elegantní design neruší robustní stavba vozu, která potvrzuje skutečnost, že Fusion je bezpečným vozem, který poskytuje cestujícím potřebné ochranné vlastnosti.

Ford Fusion s motorem o výkonu 100 k v testu redakce
Ford Fusion s motorem o výkonu 100 k v testu redakce
Ford Fusion s motorem o výkonu 100 k v testu redakce

        Design přední části karoserie modelu Ford Fusion zdůrazňuje přizpůsobivost tohoto moderního vozu. Tento pocit umocňují masivní čelní maska s výraznou mřížkou chladiče, kapota motoru se zřetelnými prolisy po stranách a kosodélníkovité hlavní světlomety, které jsou od mřížky chladiče opticky odděleny plechem kapoty.  Zadní část vozu má pravoúhlé tvary, což umocňuje jeho funkčnost. Při pohledu z boku vyniká velká, zdánlivě jednolitá plocha oken, kterou opticky ještě zvětšuje černé orámování okenních rámů. Spodní okraje oken zasahují poměrně hluboko dolů do dveří. Díky stoupající linii boků vozu a k ní se směrem dozadu sbíhající křivce střechy působí Ford Fusion i dynamickým dojmem, který potvrzují i vypouklé kryty blatníků kol.  Ford Fusion má standardně montovaná patnáctipalcová kola s pneumatikami rozměru 195/60 R15. Velká kola a širší pneumatiky zdůrazňují stabilitu vozu vozu.

Po usednutí do Fusionu jsem byl překvapen, že vůz dlouhý jen 402 cm a široký 172 cm, disponuje tak velkým prostorným interiérem a zavazadlovým prostorem s objemem 337 litrů, který se dá po sklopení sedadel zvětšit až na 1 175 l (při využití až pod střechu). Vyšší výška – 149 cm – umožňuje vyšší posez cestujícím a jako řidič jsem uvítal tím umožněný dobrý přehled o dopravní situaci, k čemuž přispívá i poměrně velká zasklená plocha vozu. Ve městě jsem uvítal vyšší světlou výšku vozu, která umožňuje bezproblémovou jízdu po městských komunikacích včetně přejezdu obrubníků atd.


     Na palubní desce Fusionu jsou ergonomicky rozmístěny sdělovače i ovladače. Přední sedadlo spolujezdce, které je možné překlápět dopředu, umožňuje transport dlouhých předmětů. Vyšší konstrukce předních sedadel umožnila vytvořit pod sedadlem předního spolujezdce praktický odkládací prostor. Fusion má velkou schránku s odklápěcím víkem v palubní desce před spolujezdcem a praktickou menší schránka se vzhůru výklopným víkem v horní části středového panelu. Zavazadlový prostor nemá vyvýšený práh, takže i s velmi těžkými předměty je manipulace snadná i díky zadnímu nárazníku, který je „proříznutý“ v prostoru dveří zavazadlového prostoru a tak ložná plocha zavazadlového prostoru je nízko nad úrovní terénu.


Ve skeletu i karoserii modelu Fusion našly hojné uplatnění díly z vysoce pevných ocelí. Z nich je vytvořena pevná ochranná buňka prostoru pro cestující, která je obklopená deformačními zónami, které pohlcují ničivou energii případné kolize.  Stěžejní součástí fordova „Inteligentního systému ochrany“ jsou dvoukapacitní čelní airbagy a čidla vyhodnocující intenzitu nárazu – podle jejich pokynů se potom naplňují čelní airbagy na částečnou nebo plnou kapacitu svého objemu. Čelní airbagy jsou součástí sady až šesti airbagů, které si může zákazník pro svůj vůz objednat. Na přání se dodávají i hlavové airbagy( tzv. záclonky), kryjící po naplnění oblast bočních oken od předního A-sloupku karoserie až po zadní C-sloupek. Tím výrazně snižují riziko vážného poranění hlav cestujících na předních i zadních sedadlech.  Ford Fusion má kromě toho tříbodové samonavíjecí pásy pro všech pět pasažérů. Pečlivá konstrukce podlahy vozu zaručuje minimální deformace prostoru pro nohy v přední části vozu i v případě těžkých čelních nárazů. Brzdový pedál se navíc při čelní kolizi uvolňuje ze svého uchycení, čímž se také snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.


Testovaný Fusion měl benzinový šestnáctiventilový motor objemu 1,6 s výkonem 74 kW (100 k) při 6 000 ot/min dosahující maximální točivý moment 146 Nm při 4 000 ot/min. Přesné elektronické ovládání škrticí klapky zaručuje bezprostřední reakci motoru na pokyny pedálu plynu a zároveň zlepšuje jeho hospodárnost. Výkon motoru a jeho ochota k akceleraci mně umožňovaly svižnou jízdu s možností bezpečného předjíždění i na kratších úsecích. K bezpečné jízdě přispívá vybavení systémem ABS (TCS a EBA za příplatek), k pocitu bezpečí pak airbagy řidiče a spolujezdce, které jsou obsaženy v základní ceně vozu. Nejvíce však ovlivňuje možnost rychlé, bezpečné a pohodlné jízdy konstrukce a propracovanost podvozku. Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 6,8 l/100 km. Je nutné však uvést, že testovaný Fusion měl najeto pouze 639 km a tak oprávněně předpokládám, že po najetí cca 10 až 15 000 km bude za stejných podmínek vykazovat spotřebu pod 6,5 l/100 km. Výrobce udává nejvyšší rychlost 178 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 sekund.


Ford Fusion s motorem 1,6 je dodáván ve vyšší výbavě Trend, která obsahuje mimo již výše uvedené: mlhová světla, tónovaná skla, posilovač řízení, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kůží potažený volant, sloupek řízení nastavitelný ve dvou směrech, rádio s přehrávačem 2500 a řadu dalších položek. Jeho základní cena je 440 900 Kč. Samozřejmě, že podle přání zákazníka lze dokoupit řadu položek z výbavy na přání.


Zákazníci mohou volit benzinový motor 1,4 Duratec s výkonem 58kW (80k) anebo úsporný turbodiesel Ford Duratorq 1.4 TDCi o výkonu 50 kW (68 k), vybavený přímým vstřikováním common-rail nové generace, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 160 Nm.                    


Podle zvoleného motoru, převodovky a výbavy jsou základní ceny Ford Fusiona od 379 900 do 464 900 Kč. Ceny se jeví jako spíše vyšší, je třeba však vzít v úvahu prostorný interiér i zavazadlový prostor, hospodárné moderní motory, velmi dobré jízdní vlastnosti a elegantní osobitý účelný design.



KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...